Gå til innhold

Jobber 100 % med ammefri, hvor mye skal jeg avspasere?


Apple-

Anbefalte innlegg

Jeg jobber altså i utgangspunktet åtte timer per dag, men har ammefri og jobber derfor seks timer. Nå har jeg planer om å avspasere en dag, og sjefen kan ikke svare på om jeg skal avspasere seks eller åtte timer. Vi tror begge det er seks, men skulle gjerne visst det sikkert.

Noen som vet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber altså i utgangspunktet åtte timer per dag, men har ammefri og jobber derfor seks timer. Nå har jeg planer om å avspasere en dag, og sjefen kan ikke svare på om jeg skal avspasere seks eller åtte timer. Vi tror begge det er seks, men skulle gjerne visst det sikkert.

Noen som vet dette?

Amme-fri kan ikke avspaseres!

Du skal vel ikke amme i 6 timer?

De timene du har mulighet til å ta amme-fri skal brukes fortløpende og da til amming.

Anonym poster: e5fbd7fa1290aafd9369d5e63ae27797

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er opp til jobben din tror jeg, siden man ikke har krav på BETALT ammefri.

(Tror brukeren over meg misforsto spørsmålet ditt).

Anonym poster: 0c654ee768c201985711dde7b064aa32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den første som svarte misforsto, takk for at du ville hjelpe.

I jobben min har jeg krav på betalt ammefri i to timer per dag, jeg er veldig priviligert og vet det :)

Jeg skal altså ikke ha mer ammefri. Jeg har noen ekstra timer (som jeg har jobbet, ja) og som jeg skal avspasere. Når jeg skal ha fri en hel dag, skal jeg ha fri seks timer, det er det jeg faktisk jobber (selv om jeg altså har en 100 % stilling og får betalt for 100 %). Siden jeg faktisk bare jobber seks timer tror vi (sjefen og jeg :)) altså at jeg skal avspasere seks timer.

Er det noen som kan bekrefte dette eller vet noe annet?

Endret av Apple-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min logikk så kan du ikke ha ulønnet permisjon 80% og 20% ammefri, ergo være fulltid hjemme med 20% lønn.

Slik at det vil være naturlig at du avspaserer 7,5 timer den dagen du ikke er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo bare misforståelser, har jeg uttrykt meg så dårlig? Er det så uvanlig med avspasering? :overrasket:

Jeg skal ikke ha ulønnet permisjon. Jeg er i arbeid. Jeg har altså en 100 % stilling (8-16 hver dag), men jobber 80 % (9-15 hver dag) fordi jeg har ammepermisjon. Jeg har opparbeidet meg noen timer (som jeg altså har jobbet inn) og skal ta fri en dag og benytte meg av disse timene.

Spørsmålet er altså hvor mange timer som skal trekkes fra for denne fridagen, 6 timer eller 8 timer?

Er det noen som kan hjelpe nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det jo bare misforståelser, har jeg uttrykt meg så dårlig? Er det så uvanlig med avspasering? :overrasket:

Jeg skal ikke ha ulønnet permisjon. Jeg er i arbeid. Jeg har altså en 100 % stilling (8-16 hver dag), men jobber 80 % (9-15 hver dag) fordi jeg har ammepermisjon. Jeg har opparbeidet meg noen timer (som jeg altså har jobbet inn) og skal ta fri en dag og benytte meg av disse timene.

Spørsmålet er altså hvor mange timer som skal trekkes fra for denne fridagen, 6 timer eller 8 timer?

Er det noen som kan hjelpe nå? :)

Jeg tror Frøken S forsto deg, hun bare illustrerte poenget sitt med et eksempel. Tenk deg hvis du skal ha ulønnet permisjon etter foreldrepermisjonen, da kan man ikke ha 80% ulønnet permisjon og likevel gå hjemme hele dagen fordi man har 2 timer ammefri hver dag. Derfor blir det riktig å avspasere hele dagen, og ikke bare 6 timer.

Tror ikke det finnes klare regler på dette siden betalt ammefri er et gode fra arbeidsgiver, derfor er det rett og slett arbeidsgiver som må bestemme dette (med mindre det er regulert av en tariffavtale eller noe, da kan det hende fagforeingen vet noe).

Anonym poster: 0c654ee768c201985711dde7b064aa32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som anonym sier, det var bare for å illustrere poenget jeg skrev om ulønnet permisjon.

Men hva som er riktig vet jeg ikke, men min logikk sier at du skal avspasere hele dagen (8t).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...