Gå til innhold

Muslimer: Jente gjør Salah i gutteavdeling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For muslimer; hvor flau bør man seriøst være av å be i en gutteavdeling og ikke en gang i en moakee men i et bønnerom på en skole da de to jentene som ser deg er de du vet hvem er (av alle folk) ? Det var min første gang jeg ba i et offentlig sted jeg ber ellers bare hjemme og der stod det ikke en gang at det merkelige "teltet" tilhørte jentene! Det er vel ikke så gernt når man ikke mente det ? Det kom heldigvis ingen gutter inn i de minuttene jeg utførte bønnen på deres sted.

Anonym poster: 592c4c62bb95177070b94b794f67a740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønte ingenting av det du skrev!

Anonym poster: d4c2b02b3024a1eeecd1aebdb0f4ffe8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått er det kun ett bønnerom der det finnes bønnerom, noe som betyr at jenter og gutter må be i samme rom.

Har man ikke mulighet til annet, benytter man seg av mulighetene man har.

I mange andre land ber man der man nå enn står når bønne-tiden kommer, være seg ute eller inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at et allmektig vesen, universets skaper, ville bry seg om at du ved et uhell ba på "feil" sted.

Anonym poster: 1de1634ca912bc38a0f1e110fcdb9d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at et allmektig vesen, universets skaper, ville bry seg om at du ved et uhell ba på "feil" sted.

Anonym poster: 1de1634ca912bc38a0f1e110fcdb9d01

Si ikke det. Man vet aldri. Sodoma og Gomorra ble i sin tid ødelagt fordi folk der tok den i toer`n og ikke var så nøye på det. Anything goes, liksom. Og se åssen det gikk med dem.

Allmektige vesner kan være utrolig pirkete noen ganger. Man skulle tro at om det var noen som kunne se litt stort på sakene, så var det dem. Men neeeiida.

Endret av Mann 42
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Er enig med deg der. Og hvordan ser folk på det da? Er så irritert over at de jentene jeg VISSTE skulle komme inn og be også,- fikk se meg gjøre noe "feil" på DEN måten! Er egentlig mest redd for at de sprer det rundt til andre som er fra samme land som meg,- og så har de lsm noe å "huske meg for". Enda kjerringer ikke har noe liv enn å bare sitte og prate med andre. Og så går de med hijab i tillegg. Når man gjør det,- og ber ,- så skal man i hvert fall ikke finne på å baksnakke stygt om andre for det er haram. Bare så det er sagt :P

Jeg skammer meg veldig (vet ikke hvorfor,- er det nødvendig?!) over at i og med at "ingen i verden" vet at jeg ber, fordi det ikke angår andre - men så kommer jeg innom bønnesalen på skolen idag for å se hvordan det føles å be der inne,- og så gjøre det på feil måte! Og hvem ser deg? Jo,- to typiske kvinnfolk som jeg kjenner som nå er henrykte over at nå har de noe å snakke om!

Som sagt,- var det ingen gutter som kom mens jeg stod og ba de få minuttene,- så er det noen grunn til å gå rundt og skamme seg?

Anonym poster: 592c4c62bb95177070b94b794f67a740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inshallah gud tilgir oss som har misforstått bønneområdene. Det var åpenbart ikke med vilje.

Anonym poster: 592c4c62bb95177070b94b794f67a740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke "sitte og prate med andre",- men å prate OM andre så klart. For de som ikke tok det.

Anonym poster: 592c4c62bb95177070b94b794f67a740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ikke det. Man vet aldri. Sodoma og Gomorra ble i sin tid ødelagt fordi folk der tok den i toer`n og ikke var så nøye på det. Anything goes, liksom. Og se åssen det gikk med dem.

Allmektige vesner kan være utrolig pirkete noen ganger. Man skulle tro at om det var noen som kunne se litt stort på sakene, så var det dem. Men neeeiida.

Skjønte ingenting av det du sa!

Anonym poster: 592c4c62bb95177070b94b794f67a740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da verre ting å bekymre seg for i verden! :)

Anonym poster: 844307be0e7a900292930d47f1fe57e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge islamske vilkår og kriterier for slik tilbedelse så er det ikke noe galt det du har gjort. Grunnregelen er at man kan be overalt og hvor som helst. Borstatt fra urene steder som er tildekket av urenheter som avkom. Når det er sagt så vil det ikke si at selve tilbedelsen ikke er akseptert om du ber på slike steder. Vilkår for aksept av selve tilbedelsen "salah" er personlig (mellom deg og skaperen). Det er kun han som belønner i det neste liv.

Du kan sove godt om nettene:-)

Anonym poster: d4c2b02b3024a1eeecd1aebdb0f4ffe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tusen takk for gode og fornuftige svar alle sammen! :)

Og ellers; Måtte Allah tilgi alle sammen som angrer over alle andre begåtte feil,- fra store til små. Amin.

Wassalam :) TS.

Anonym poster: 592c4c62bb95177070b94b794f67a740

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...