Gå til innhold

Usikker på amminga


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg venter mitt tredje barn i mai. Og er så usikker på dette med amminga. Fikk det ikke til med førstemann. Andremann gikk det lekende lett med, men jeg syns det var utrolig ekkelt. Ekkelt at babyen sugde, ekkelt at puppene mine var ett matfat, ekkelt om folk så. Altså, jeg bryr meg IKKE om at puppene mine ble "ødelagt" av amminga, så ingen trenger å komme med den. Jeg syns det var fysisk og psykisk EKKELT! Jeg gjemte meg bort de 8 mnd jeg amma, og gråt mens babyen hang på. Ikke fordi det var ondt, for det var det aldri.

Jeg koste meg mye mer med førstemann, var mindre styr og bare kos - kun pga matinga!

Så, hva gjør jeg med nr 3? Andre som syns amming var ekkelt?

Anonym poster: b9d30224edc9cef5f1264162a92839fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakke med psykolog og jobbe med dine følelser angående amming?

Du bør absolutt prøve å få til ammingen siden dette er best for barnet, men det er jo ikke bra for hverken deg eller barnet at du mistrives såpass.

Anonym poster: 0f3b2bdca28c1db2858440be599febd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør definitivt oppsøke hjelp for å få ordnet opp i disse følelsene, for det er ikke helt normalt. Har du opplevd overgrep e.l. som kan ha gjort at du har begynt å se på amming på den måten?

Anonym poster: c56cfd3a74e8e344c661f6d9ade214a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør definitivt oppsøke hjelp for å få ordnet opp i disse følelsene, for det er ikke helt normalt. Har du opplevd overgrep e.l. som kan ha gjort at du har begynt å se på amming på den måten?

Anonym poster: c56cfd3a74e8e344c661f6d9ade214a0

Snakka mye med legen og jordmor om dette forje gang. Har ikke opplevd overgrep eller noe nei.

Anonym poster: b9d30224edc9cef5f1264162a92839fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør et forsøk og gi deg dersom det blir like ekkelt denne gangen. Det viktigste er at barnet får mat, ikke hvor den kommer fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør et forsøk og gi deg dersom det blir like ekkelt denne gangen. Det viktigste er at barnet får mat, ikke hvor den kommer fra.

Kunne ikke vært mer enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du bør prøve å amme så lenge det føles greit. Om det bare er fælt så hadde jeg ikke orka. Så mye betyr det ikke. Men jeg synes det er trist at du føler det sånn. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig med Small Talk, snakk med jordmor (og eventuelt noen andre) om det på forhånd, og etter fødselen prøver du. Går det ikke, så går det ikke, men da har du gjort et forsøk.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holdt jo ut lenge hvis du fikk det til i hele åtte mnd. Du MÅ jo ikke, som du vet. Men snakk med jm, prøv og så blir veien til mens du går.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...