Gå til innhold

Facebook-bestemor, hvordan håndtere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor er en "Facebook-bestemor". Med det mener jeg at hun på Facebook ser ut til å være en veldig engasjert og varm bestemor, men at det ikke nødvendigvis er sånn i virkeligheten.

Hun kommenterer alle statusoppdateringer som omhandler babyen med "bestemor <3 verdens fineste barnebarn", legger ut masse sånne bilder med "inspirerende tekst" ("man vet ikke hva kjærlighet er før man blir bestemor" osv) og gir generelt inntrykk av at hun virkelig er tilstede.

Men faktum er at hun har sett babyen en håndfull ganger siden den ble født. Hun prioriterer heller å være sammen med samboeren og venner.

Jeg syns dette er ganske sårt. Nå skal det sies at hun aldri har vært spesielt tilstede for meg heller, men der har hun ikke gitt inntrykket av å være så perfekt mamma heller, så der har aldri kontrasten vært så stor. Slik som hun turer frem på Facebook nå, blir jeg mest irritert, fordi hun gir jo et helt annet inntrykk enn hva realiteten er.

Skal også sies at jeg flere ganger før babyen kom prøvde å prate med henne om hvor tilsidesatt jeg har følt meg, uten at hun skjønte tegninga i det hele tatt.

Noen som har lignende erfaringer? Hva har dere gjort med saken?

Anonym poster: 8b1830a1d85e96eac4b35fd7256d6d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Da hadde jeg svart henne på face... Når hun kommenterte hvor mye barnebarnet betyr etc... At da er det jammen meg rart du ikke vil se han oftere..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde enten gitt f*** eller sperra henne fra å kommentere bilder/statusoppdateringer. Hadde ikke tatt en krangel om saken i full facebookoffentlighet.

Anonym poster: a7bc1325b60107c7c5c64e4024c7562f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for all del, ikke start noe familiedrama på fb.. Jeg hadde sperra henne fra å se dine innlegg og ikke tillatt henne å legge ut bilde av din unge. Hva hun skriver ellers kan du ikke gjøre noe med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde enten gitt f*** eller sperra henne fra å kommentere bilder/statusoppdateringer. Hadde ikke tatt en krangel om saken i full facebookoffentlighet.

Anonym poster: a7bc1325b60107c7c5c64e4024c7562f

Mistenker at jeg ville fått en telefon ganske kjapt om jeg sperret henne fra å kommentere... Men nei, det er uaktuelt å ta noen krangel i full offentlighet. Det er ikke bare ekstremt kleint for alle parter, men utrolig barnslig. Sånt gjorde jeg meg ferdig med på ungdomsskolen ;)

Anonym poster: 8b1830a1d85e96eac4b35fd7256d6d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at jeg ville fått en telefon ganske kjapt om jeg sperret henne fra å kommentere... Men nei, det er uaktuelt å ta noen krangel i full offentlighet. Det er ikke bare ekstremt kleint for alle parter, men utrolig barnslig. Sånt gjorde jeg meg ferdig med på ungdomsskolen ;)

Anonym poster: 8b1830a1d85e96eac4b35fd7256d6d03

Hva så om du får en telefon? Da får du svare for deg, eller la være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun ikke ser innleggene dine vet hun vel heller ikke at hun er sperret fra å kommentere dem?:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte. Aner ikke om jeg skal gjøre noe med det eller drite i det.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv "Vi savner besøk av deg, mange måneder siden du har vært her nå" på statusen hennes. :twisted:

Endret av Evilposelos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er en "Facebook-bestemor". Med det mener jeg at hun på Facebook ser ut til å være en veldig engasjert og varm bestemor, men at det ikke nødvendigvis er sånn i virkeligheten.

Hun kommenterer alle statusoppdateringer som omhandler babyen med "bestemor <3 verdens fineste barnebarn", legger ut masse sånne bilder med "inspirerende tekst" ("man vet ikke hva kjærlighet er før man blir bestemor" osv) og gir generelt inntrykk av at hun virkelig er tilstede.

Men faktum er at hun har sett babyen en håndfull ganger siden den ble født. Hun prioriterer heller å være sammen med samboeren og venner.

Jeg syns dette er ganske sårt. Nå skal det sies at hun aldri har vært spesielt tilstede for meg heller, men der har hun ikke gitt inntrykket av å være så perfekt mamma heller, så der har aldri kontrasten vært så stor. Slik som hun turer frem på Facebook nå, blir jeg mest irritert, fordi hun gir jo et helt annet inntrykk enn hva realiteten er.

Skal også sies at jeg flere ganger før babyen kom prøvde å prate med henne om hvor tilsidesatt jeg har følt meg, uten at hun skjønte tegninga i det hele tatt.

Noen som har lignende erfaringer? Hva har dere gjort med saken?

Anonym poster: 8b1830a1d85e96eac4b35fd7256d6d03

Har du spurt deg selv om hvorfor hun oppfører seg slik?

For noen er det lettere å skrive følelser og gode ord enn å si dem direkte til den det gjelder.

Hva forventer du egentlig av denne bestemoren? Hun setter selvsagt sin samboer og sine venner først, og det må hun få lov til.

Så kommer du og barnebarna...

Det er kanskje vanskelig for mange å forstå, men en bestemor har et liv også ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca det samme med et annet familiemedlem, men jeg tenker bare at det er bedre hun bryr seg på fb enn ingen steder i alle fall:) Det koster ikke akkurat meg så mye at omverden skal tro at denne personen er veldig sentral i barnets liv - selv om det blir litt teit. Om jeg i det hele tatt skulle gjort noe, hadde det vært å forsøke en ordentlig prat der man faktisk sier rett ut hvordan man har det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke be henne la være å kommentere ting som omhandler deg og barnet på hennes profil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Har du spurt deg selv om hvorfor hun oppfører seg slik?

For noen er det lettere å skrive følelser og gode ord enn å si dem direkte til den det gjelder.

Hva forventer du egentlig av denne bestemoren? Hun setter selvsagt sin samboer og sine venner først, og det må hun få lov til.

Så kommer du og barnebarna...

Det er kanskje vanskelig for mange å forstå, men en bestemor har et liv også ;)

Det er kanskje vanskelig å forstå, men en mor burde sette barnet sitt høyere enn venner.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...