Gjest Myumi Skrevet 17. mars 2004 #1 Del Skrevet 17. mars 2004 Denne artikkelen ble jeg sjokkert over. Hun er bare barnet selv og har allerede tre barn med tre forskjellige menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 17. mars 2004 #2 Del Skrevet 17. mars 2004 Eplet faller ikke langt fra stammen. Moren Julie (42) har fire døtre, som alle har hver sin far. Hennes eldre søster fikk også sin førstefødte som 14-åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 17. mars 2004 #3 Del Skrevet 17. mars 2004 Hun ventet med å ha sex til hun var moden for å få barn. Som 14-åring!! :o Var ikke klar før nå, som 24-åring jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. mars 2004 #4 Del Skrevet 17. mars 2004 Hun ventet med å ha sex til hun var moden for å få barn. Som 14-åring!! :o Var ikke klar før nå, som 24-åring jeg.. Jeg er ikke klar ennå, jeg blir 30 om en måned...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlleyCat Skrevet 17. mars 2004 #5 Del Skrevet 17. mars 2004 Verden er gal... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 17. mars 2004 #6 Del Skrevet 17. mars 2004 Stakkars barn - var det første som slo meg ... (alle fire) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 17. mars 2004 #7 Del Skrevet 17. mars 2004 :o Det var litt tidlig da - 3 barn på 3 år når man bare er 17 år!! Synes litt synd på henne jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 17. mars 2004 #8 Del Skrevet 17. mars 2004 Man skulle tro at moren ville passe på så hennes egen datter ikke havnet i samme situasjon som henne- det er kanskje det som opprører meg mest med hele denne historien. Hvor er foreldrene??!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. mars 2004 #9 Del Skrevet 17. mars 2004 Hun kan ihvertfall ikke ha hørt om prevensjon. Ligge med folk dritings på fest rett etter fødselen og bli gravid med en hun ikke husker hva heter...???? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. mars 2004 #10 Del Skrevet 17. mars 2004 :o Jeg har nesten ikke ord.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 17. mars 2004 #11 Del Skrevet 17. mars 2004 Det at barna har hver sin far er ikke så store problemet ( ut i fra mitt ståsted iallefall. Det er mange barn som har forskjellige fedre ). Gå til sengs med en etter å ha vært ute på byen/på fest har nå mange gjort og når man i tillegg er dritings så tenker man ikke særlig langt ( noen er sånn, ikke alle ). Og når det gjelder moren, så kan det hende at moren ikke visste at hun hadde sex en gang, men hvis hun visste det så kunne hun jo tatt datteren med til legen og fått p-piller til henne. Det kommer jeg til å gjøre med min datter iallefall. Og så kommer jeg helt sikkert til å gi sønnene mine kondomer. Men gjort er gjort og det kan ikke forandres. Jeg synes iallefall hun er flink som tar ansvaret for de 3 barna hun har, så det skal hun få masse ros for. Det er ikke alle 17 åringer som tar seg barna de får. Har selv sett det med egne øyne da en bekjent av meg fikk barn i 17-18 års alderen og heller dumpet barnet hos moren sin veldig ofte i løpet av uken fordi hun skulle ut å feste og drikke......Og det gjorde hun iallefall så lenge jeg kjente til henne. Så alle er ikke modne når de får barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. mars 2004 #12 Del Skrevet 17. mars 2004 Ansvar og anasvar... Ikke ahr hun utdannelse og ikke har de jobb. Skulle trop man lærte det kunne bli barn av ubeskyttet sex den første gangen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 17. mars 2004 #13 Del Skrevet 17. mars 2004 Ansvar og anasvar... Ikke ahr hun utdannelse og ikke har de jobb. Det hadde ikke jeg heller når jeg ble gravid for første gang. Hadde ikke en gang et eget sted å bo. Han var i militæret. Men med litt hjelp fra svigerforeldrene mine så løste det seg. Jeg synes iallefall hun er ansvarsfull som tar seg av sine 3 barn selv og ikke overlater dem til f eks moren sin. Men det er meg det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 17. mars 2004 #14 Del Skrevet 17. mars 2004 Hun sier i artikkelen at de hadde forplantningslære på skolen da hun var 14, men da var det for sent - hun var allerede gravid. :o Javel, men hva med de to neste barna da?? Hun har ingen utdannelse, ingen jobb og hun og faren til det siste barnet bor i en liten dårlig kommunal leilighet og lever på sosialhjelp. Jeg synes faktisk ikke det er helt greit - og jeg nekter å tro at det kan være så veldig greit for barna heller. Det er et faktum at England har veldig mange tenåringsmødre som ikke jobber og ikke har/tar utdannelse. Skjønner godt at de engelske myndighetene ser på dette som et problem. Det er jo staten som må betale... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. mars 2004 #15 Del Skrevet 17. mars 2004 Det hadde ikke jeg heller når jeg ble gravid for første gang. Hadde ikke en gang et eget sted å bo. Han var i militæret. Men med litt hjelp fra svigerforeldrene mine så løste det seg. Jeg synes iallefall hun er ansvarsfull som tar seg av sine 3 barn selv og ikke overlater dem til f eks moren sin. Men det er meg det da. Javel. Men fikk du to barn til og fortsatt ikke har jobb? Og heller ikke samboeren din? Synes du det er forsvarlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 17. mars 2004 #16 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg synes heller ikke at dette er "helt greit" bare fordi hun tar seg av barna sine (med midler fra Staten). Å bli gravid som 14 åring er groteskt og barnefaren har faktisk begått lovbrudd. Og når det skjer igjen og enda en gang til så kan man jammen lure på om hun har hodet på rett plass, for ikke og snakke om de mennene hun har vært bortpå :o Æsj, blir helt kvalm av tanken :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 17. mars 2004 #17 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg er ung, men jeg er moden Venninnene mine hadde debutert lenge før meg, men jeg ville vente til jeg følte meg klar til å få barn, sier 17-åringen friskt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 17. mars 2004 #18 Del Skrevet 17. mars 2004 Javel. Men fikk du to barn til og fortsatt ikke har jobb? Og heller ikke samboeren din? Synes du det er forsvarlig? Han har jobb jo. Jeg trodde at folk skjønte det når det vi har fått to barn til da. Og vi betaler regningene våre selv. Hadde ikke han hatt jobb, så kunne ikke vi fått to barn til. Jeg har ikke fått sjansen til å jobbe pga barn og mangel på barnehageplass. Pluss at jeg ikke kan gå ut i jobb pga at det er noe galt med armen min. Som forsåvidt skal opereres i neste uke. Så satser vi på at jeg får meg jobb neste år når datteren vår skal begynne på skolen og at vi samtidig får barnehageplass til de to minste. Så ja........jeg synes situasjoen vår er forsvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. mars 2004 #19 Del Skrevet 17. mars 2004 Han har jobb jo. Jeg trodde at folk skjønte det når det vi har fått to barn til da. Og vi betaler regningene våre selv. Hadde ikke han hatt jobb, så kunne ikke vi fått to barn til. Jeg har ikke fått sjansen til å jobbe pga barn og mangel på barnehageplass. Pluss at jeg ikke kan gå ut i jobb pga at det er noe galt med armen min. Som forsåvidt skal opereres i neste uke. Så satser vi på at jeg får meg jobb neste år når datteren vår skal begynne på skolen og at vi samtidig får barnehageplass til de to minste. Så ja........jeg synes situasjoen vår er forsvarlig Ja, din situasjon er forsvarlig. Hun det her er snakk om har ikke en forsvarlig situasjon. Du kan ikke sammenligne deres situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 17. mars 2004 #20 Del Skrevet 17. mars 2004 Å fy faen. Verden vil bedras... Her klarer jeg ikke å være saklig lenger, rett og slett. For en forkastelig holdning, menge seg med vilkårlige menn, føde barn i øst og vest og leve på trygd. Hvilket liv er det? Det verste av alt er at all empiri og statistikk tilsier at slike problem er et resultat av sosial reproduksjon, ergo; hennes barn kan igjen havne i lignende situasjoner. Det er frustrerende, nettopp fordi at barn skal ikke oppdra barn, samma søren. Oooh, tror jeg må koble ut før jeg begynner å mase om britenes elendige klassesystem og håpløst tiltaksløse arbeiderklasse. En ond, ond sirkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå