Gjest Myumi Skrevet 17. mars 2004 #21 Skrevet 17. mars 2004 Vet du hva England trenger Tristessa; en ny Dronning Victoria!
Gjest Tristessa Skrevet 17. mars 2004 #22 Skrevet 17. mars 2004 Njaaa... Hun delte jo seng med moren sin til hun giftet seg, og der bikker liksom det puritanske over for min del. England trenger nok "bare" en solid opprenskning i sine sosiale problemer, for det at 14-åringer får barn er virkelig et sosialt problem i mine øyne.
Barbie Skrevet 17. mars 2004 #23 Skrevet 17. mars 2004 Hårreisende! -Og bare fryktelig trist.... :cry:
Gjest Myumi Skrevet 17. mars 2004 #24 Skrevet 17. mars 2004 Det var ment ironisk da Når jeg nevnte Dronning Victoria tenkte jeg mest på hennes moralske verdier utad. Men jeg er enig med deg, tilfeller som dette gjør meg rett og slett kvalm og som du sier- dette fører til sosial reproduksjon uten at vi skal være altfor bastante. Men det har jo på en måte allerede skjedd siden det samme skjedde med moren hennes. Britiske helsemyndigheter og skoler har en enorm jobb å gjøre.
Iset Skrevet 17. mars 2004 #25 Skrevet 17. mars 2004 hun sier de hadde om forplantningslære på skolen da hun var 14 år, og da var hun allerede gravid... HALLO dersom hun trengte en time med forplantningslære på skolen for å få vite at man kan bli gravid ved å ha sex, bør hun få hodet sitt sjekket!! :o
vivi Skrevet 17. mars 2004 #26 Skrevet 17. mars 2004 Syke greier, men jenta er jo et resultat av sin oppvekst. Hvilke normer sender moren ut,da, som har fire barn med fire fedre? Syns synd på jenta, og det værste er vel at historien gjentar seg sikkert. Sannsynligheten for at noen av hennes barn også blir tenåringsforeldre er overhengende. Det blir samfunnet som må ta seg av denne familien, og det tar barna med seg til sitt voksenliv. De vet antakeligvis ikke om annet. Hvem skal lære dem viktigheten av skole/utdannelse/arbeid? :-?
Vimsevips Skrevet 17. mars 2004 #27 Skrevet 17. mars 2004 Tragisk, synes synd på alle de 4 barna, jeg
asterix Skrevet 18. mars 2004 #28 Skrevet 18. mars 2004 Jeg synes iallefall hun er flink som tar ansvaret for de 3 barna hun har' date=' så det skal hun få masse ros for. Det er ikke alle 17 åringer som tar seg barna de får. Har selv sett det med egne øyne da en bekjent av meg fikk barn i 17-18 års alderen og heller dumpet barnet hos moren sin veldig ofte i løpet av uken fordi hun skulle ut å feste og drikke......Og det gjorde hun iallefall så lenge jeg kjente til henne. Så alle er ikke modne når de får barn.[/quote'] Jenta i artikkelen gikk jo på byen og ble dritings, tok med seg en fyr hun ikke engang visste hva het hjem og ble gravid på nytt da det første barnet var 5 mndr. Høres ikke så fryktelig ansvarlig ut synes jeg da. Ut fra historien har jeg også mine sterke tvil om at dette er en engangshendelse i denne jentas liv... Neste barnefar traff hun jo forøvrig også på byen.
Gjest sexysadie Skrevet 18. mars 2004 #29 Skrevet 18. mars 2004 Det at det er snakk om flere fedre er ikke det verste synes jeg da; mange kvinner som har det i våre dager, med kjærlighetsbarn med alle de menn de er samboere med. I UK har de tatt dette steget litt lengre bare....
Naken Skrevet 18. mars 2004 #30 Skrevet 18. mars 2004 Mye sprøtt å ta tak i her ja, :o men tror jeg synes det verste er at ikke noen passet bedre på jenta i utgangspunktet, slik at hun ble gravid så tidlig!
Lille Rosin Skrevet 18. mars 2004 #31 Skrevet 18. mars 2004 Jeg kan ikke si at denne saken sjokkerer meg så veldig. Tror det like gjerne kunne ha skjedd i Norge, hva vet vi egentlig? Forferdelig tragisk er det uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå