Gå til innhold

Hvordan bli enige om navn da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er utrolig vanskelig å finne navn altså. Vi venter en gutt, og både jeg og mannen var veldig enig i hva jenta skulle hete for vi var sikre på det. Men guttenavn er sååå vanskelig. Vi lagde hver vår liste med 5 navn og har nå kommet ned i 1 hver vi sitter igjen med. Men hvordan bli enige der da. Vi sitter igjen men Nikolai og Gabriel. Begge passer til etternavnet vårt.

Må vi trekke lodd eller vente til vi ser babyen kanskje?? Uff så vanskelig. Vil jo ikke trumfe gjennom noe navn heller for det er viktig for meg at vi begge liker navnet..

Anonym poster: 0227f52a6f77bc5eb0f3c6cf805343c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avgjøre det med folkeavstemning på KG? ;) Jeg stemmer på Gabriel. Men begge var fine. Hvilket navn hadde dere til jenta?

Anonym poster: 2a55c4d3204e6e1a42ac04f4ece295b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber Rose

Hadde nøyaktig samme problem selv. Jentenavn hadde jeg allerede bestemt meg for, men så var det en gutt. Vi kom til enighet etter en del mnd som begge kan leve med. Kanskje vi bare må vente til han er født for å være helt sikker. Mange har sagt til oss at babyen passet til det og det navnet når de bare fikk se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgjøre det med folkeavstemning på KG? ;) Jeg stemmer på Gabriel. Men begge var fine. Hvilket navn hadde dere til jenta?

Anonym poster: 2a55c4d3204e6e1a42ac04f4ece295b0

Hun skulle hett Sofia etter begges oldemor..

Anonym poster: 7bc1cf841534695b6586c8bed9f56329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skulle hett Sofia etter begges oldemor..

Anonym poster: 7bc1cf841534695b6586c8bed9f56329

Fint det også, dere har god smak i navn begge to :)

Anonym poster: 2a55c4d3204e6e1a42ac04f4ece295b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har akkurat samme favoritter som vi har. Vi har også vurdert Gabriel Nikolai men vi er ikke så veldig lystne på dobbeltnavn. Men vi har bestemt oss får ikke å avgjøre noe før han dukker opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig.. Kanskje dere skal legge bort begge å komme med et helt nytt som begge liker? Eller se når han kommer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er veldig glad i navnet Gabriel, så jeg holder en knapp på det ;) Forøvrig tror jeg jeg ville ventet med å bestemme navn til jeg hadde sett barnet. Etter man får se barnet er ofte avgjørelsen enklere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gabriel er et utrolig fint navn :)

Anonym poster: 72f51015b278655eabe4a982d2b3a294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Vi stod mellom William og Nikolai. Men hva med å vente og se når babyen kommer om han er en Gabriel eller Nikolai?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også to forskjellige navn vi ønsket til babygutten, men da han kom ut passet ingen av de! Hehehe. Så da måtte vi rett og slett finne et nytt navn nr 3 som vi begge var enige om. :)

Anonym poster: b530d921e524a9af2180414e8a2f0850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare basert på navnene ville jeg valgt Nikolai. Men kanskje det er en liten Gabriel som kommer? Vent og se er mitt tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bare la begge navnene modne litt over tid, og se om dere heller mer mot det ene. Se om barnet passer best det ene når født. Hvis dere fortsatt ikke klarer å enes, så får dere enten trekke. Eller du får ta innersvingen på faren, idet babyen blir lagt på magen din, ser du på nurket og sier "hei lille venn, du ser jo helt ut som en Gabriel, synes ikke du også det kjære?" Steinhard er mannen som ikke kneler i det øyeblikket ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært enige og bestemt navn tidlig to ganger, og begge gangene ombestemte vi oss etter fødsel. Så mitt råd er å ta det som det kommer og ikke stresse med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Vi har bestemt oss for å vente til etter fødselen med å bestemme oss, og så tenke på navnene jevnlig for å se om et fester seg mer enn det andre. Har en ganske medgjørlig mann så hadde jeg villet kunne jeg nok lett trumfet gjennom mitt valg, men synes det er litt urettferdig det å.

TS

Anonym poster: 7bc1cf841534695b6586c8bed9f56329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...