AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #62 Skrevet 29. januar 2013 Men du valgte jo en alt for mørk farge Skulle du ikke prøve å være litt lysere brun? Anonym poster: 2ea59ee891d64a56236b14aea4d1b5cd
Torepop Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #63 Skrevet 29. januar 2013 Ei venninne sa at kanskje jeg kunne farge håret mitt en lys farge, som feks mellomblondt, siden det ikke er bleking. (for det fins vell lyse farger som ikke bleker?) For så å farge over igjen med den fargen jeg vil ha. Jeg syns dette hørtes meget smart ut, men hva sier dere? Har noen her inne gjort dette før?
Torepop Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #64 Skrevet 29. januar 2013 Men du valgte jo en alt for mørk farge Skulle du ikke prøve å være litt lysere brun? Anonym poster: 2ea59ee891d64a56236b14aea4d1b5cd Hehe, njaaa. Det var jo planen. Men så så jeg denne fargen i hyllen og syntes at den så himla fin ut. Går jo evt å ta noen lyse striper i etterhvert om jeg ikke blir fornøyd. Men det får frisøren min gjøre i så fall. Men akkurat nå er hun ute i mamma perm.
2shy Skrevet 29. januar 2013 #65 Skrevet 29. januar 2013 Da har jeg prøvd å farge håret mitt brunt. Nutrisse mousse 4.15. Ser nesten ingen forskjell. Eller, egentlig så ser jeg ingen forskjell.... Så nå er mitt spørsmål... Hvordan (!) får jeg nesten svart hår til å bli brunt? 4.15 er veldig mørkt. Hadde jeg brukt en 4´er så hadde håret mitt sett nesten svart ut. Butikkfarge blir for mange et hakk mørkere. Jeg farget håret med en 5´er fra Loreal, det var ikke lysebrunt som det skulle blitt, men mørkmørkebrunt. Du har vel i tillegg brukt permanent hårfarge? Farget du det i dag? Jeg anbefaler deg å kjøpe en god proteinkur, og kure håret intensivt hver dag i uka som kommer. Kur det så lenge du orker, la det sitte i gjerne 1 time. Dette svekker ofte fargen hvis det gjøres med en gang. Når du har gjort det, så bestiller du time hos frisøren. Og du reklamerer forøvrig like mye om bloggen din nå. Ikke lov
Torepop Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #66 Skrevet 29. januar 2013 Å gå til frisøren, er nok det lureste Jeg har en frisør, men hun er i perm. Pluss at hun gjør dette gratis, siden det er ei venninne. Babyen er nok så nyfødt også, så jeg vil ikke forstyrre henne med dette.
Torepop Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #67 Skrevet 29. januar 2013 4.15 er veldig mørkt. Hadde jeg brukt en 4´er så hadde håret mitt sett nesten svart ut. Butikkfarge blir for mange et hakk mørkere. Jeg farget håret med en 5´er fra Loreal, det var ikke lysebrunt som det skulle blitt, men mørkmørkebrunt. Du har vel i tillegg brukt permanent hårfarge? Farget du det i dag? Jeg anbefaler deg å kjøpe en god proteinkur, og kure håret intensivt hver dag i uka som kommer. Kur det så lenge du orker, la det sitte i gjerne 1 time. Dette svekker ofte fargen hvis det gjøres med en gang. Når du har gjort det, så bestiller du time hos frisøren. Og du reklamerer forøvrig like mye om bloggen din nå. Ikke lov Først, bloggen min er det selveste moderator som har fikset på, ikke meg. Så regner med at det er lov, hvis ikke hadde hun nok tatt det bort. Je syns ikke at fargen så SÅ mørk ut på bildet, men nå er ikke jeg en frisør heller da ;P Men om jeg tar en hakket lysere da, vil det bli sånn da? Og kan jeg evt, farge håret lyseblondt for så å farge over til brunt? Ja, prøvde idag.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #68 Skrevet 29. januar 2013 Men med den fargen vil jo håret ditt bli like mørkt som det var på bildet du la ut. Jeg synes virkelig du skal gå for en lysere farge, det har vel vært ganske enstemmig i tråden her om at det ville kle deg best Anonym poster: 2ea59ee891d64a56236b14aea4d1b5cd
2shy Skrevet 29. januar 2013 #69 Skrevet 29. januar 2013 Først, bloggen min er det selveste moderator som har fikset på, ikke meg. Så regner med at det er lov, hvis ikke hadde hun nok tatt det bort. Je syns ikke at fargen så SÅ mørk ut på bildet, men nå er ikke jeg en frisør heller da ;P Men om jeg tar en hakket lysere da, vil det bli sånn da? Og kan jeg evt, farge håret lyseblondt for så å farge over til brunt? Ja, prøvde idag. Å, da ber jeg om unnskyldning Det blir sjeldent likt som bildene viser. Hovedregel er at man bør velge en nyanse lysere, fordi det oftest blir et hakk mørkere enn det som står på pakken. Det avhenger såklart også fra merke til merke og hvor kjemisk behandlet håret er fra før/hvor tørt. Mitt hår er ikke særlig tørt, men det suuuger til seg farge. Så jeg har lært the hard way Skal du få håret lysere nå må du bleke håret, det ville jeg aldri prøvd på egenhånd. Jeg ville kuret håret slik jeg nevnte i forrige innlegg (må være proteinkur), også går du til en frisør
Torepop Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #70 Skrevet 29. januar 2013 Å, da ber jeg om unnskyldning Det blir sjeldent likt som bildene viser. Hovedregel er at man bør velge en nyanse lysere, fordi det oftest blir et hakk mørkere enn det som står på pakken. Det avhenger såklart også fra merke til merke og hvor kjemisk behandlet håret er fra før/hvor tørt. Mitt hår er ikke særlig tørt, men det suuuger til seg farge. Så jeg har lært the hard way Skal du få håret lysere nå må du bleke håret, det ville jeg aldri prøvd på egenhånd. Jeg ville kuret håret slik jeg nevnte i forrige innlegg (må være proteinkur), også går du til en frisør Trenger ikke å beklage noe som helst. Aaarg, det virker så stress! Er det ingen mulighet for å bare kjøre en mellom blond farge på butikken? :/
2shy Skrevet 29. januar 2013 #71 Skrevet 29. januar 2013 Trenger ikke å beklage noe som helst. Aaarg, det virker så stress! Er det ingen mulighet for å bare kjøre en mellom blond farge på butikken? :/ Nei. Jeg er lys og har farget håret mørkt. Når jeg skal bli lys igjen må jeg lysne det i flere omganger for at det skal bli fint. Det er også en viss fare for at det vil få gulskjær første gang fordi jeg farget håret veldig mørkt. Hadde jeg kjøpt mellomblond farge så hadde det ikke syntes en gang. Kur håret daglig nå både for å få farge til å gi slipp og styrke håret, så går du til frisøren og legger inn litt hettestriper som farges over med mellomblond e.l. Vil gi best resultat. Har farget håret nok ganger på egenhånd til å ha lært at det er best å gå til frisøren Ikke noe stress, er deilig å gå til frisøren
Torepop Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #72 Skrevet 29. januar 2013 Nei. Jeg er lys og har farget håret mørkt. Når jeg skal bli lys igjen må jeg lysne det i flere omganger for at det skal bli fint. Det er også en viss fare for at det vil få gulskjær første gang fordi jeg farget håret veldig mørkt. Hadde jeg kjøpt mellomblond farge så hadde det ikke syntes en gang. Kur håret daglig nå både for å få farge til å gi slipp og styrke håret, så går du til frisøren og legger inn litt hettestriper som farges over med mellomblond e.l. Vil gi best resultat. Har farget håret nok ganger på egenhånd til å ha lært at det er best å gå til frisøren Ikke noe stress, er deilig å gå til frisøren Ja, men dette blir nok dyrt vil jeg tro. Men jeg får jo bare gjøre det da Har uansett ombestemt meg på fargen. Tror jeg går for kastanjebrunt.
2shy Skrevet 29. januar 2013 #73 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Ja, men dette blir nok dyrt vil jeg tro. Men jeg får jo bare gjøre det da Har uansett ombestemt meg på fargen. Tror jeg går for kastanjebrunt. Du kan gå til lærling, mange lærlinger er veldig flinke. Du kan ringe og høre hvor lenge de har igjen av lærlingstiden f.eks. Jeg gikk til en lærling som gjorde en bedre jobb enn mange av frisørene jeg har gått til tidligere, så hvis du vil spare penger så kan det være en løsning. Og når du er der så får du god veilledning i forhold til hvilken fargenyanse du bør gå for, og om du bør gå for kalde eller varme toner. Sånn ved raskt øyesyn føler jeg at du vil kle kaldere/mer nøytrale toner fremfor en helfarget varm farge, men jeg har jo ikke sett deg live Endret 29. januar 2013 av 2shy
Rainbow Skrevet 30. januar 2013 #75 Skrevet 30. januar 2013 Tråden er ryddet for personangrep. Rainbow81, mod
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #76 Skrevet 30. januar 2013 Jeg har lyse lyse brunt, på nippet til å tikke over på veldig veldig mørkeblondt. Men må si at jeg stusser fælt over at man ser "dumt" ut " eller ""billig". Jeg hadde faktisk så lyst hår i mange år naturlig (ja, SÅ lyst naturlig) frem til jeg blr 13-14. Da begynte det å mørkne, sakte men sikkert. Veldig mørk blond er mørkere enn lyse lysebrunt, sånn by the way Anonym poster: 7bfa250326f8c01b1d1b7c8d33ac5cd9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå