Gå til innhold

Kvinnfolk og bil, men hjelp skal dere IKKE ha..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kollega fant bilen med flatt batteri, skulle hente tre barn. En på skolen og tvillinger i barnehagen. Selv var hun høygravid og hadde bekkenløsning. Jeg tilbød meg å hjelpe siden hun da ville rekke alt, og mannen kunne hente bilen. MEN NEIDA hjelp skulle hun IKKE ha. Startkabler skulle hun fikse selv, og ringte rundt og satte barna på vent på skole og i barnehage.

hva er det med dere damer, skal dere absolutt klare alt selv?

Anonym poster: c80a64be34f78e9d58efb0c3be16ecdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, skal ikke klare absolutt alt selv! Hadde det vært meg i den situasjonen, hadde jeg takket ja - med glede!! Så fint at det finnes sånne som deg, som tilbyr seg å hjelpe :) Håper ikke du blir redd for å tilby deg en annen gang. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forventet av oss å klare alt selv.

Anonym poster: 38464ce7fb1c5ecc5d1ccde5830a0249

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også takket ja, fantastisk at det finnes folk som ville tilbudt å hjelpe tenker jeg :-)

Anonym poster: c221eda18cdbd3b4f0e10659b48f02ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre over her. Hadde fint takket ja :) For en liten stund tilbake, var jeg på butikken. Hadde fire tunge poser jeg måtte bære med meg hjem. Bak meg kom det en mann som skulle gå samme vei som meg. Når Han var rett ved siden av meg, spurte han om han skulle bære mine poser. Takket ja og smilte pent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega fant bilen med flatt batteri, skulle hente tre barn. En på skolen og tvillinger i barnehagen. Selv var hun høygravid og hadde bekkenløsning. Jeg tilbød meg å hjelpe siden hun da ville rekke alt, og mannen kunne hente bilen. MEN NEIDA hjelp skulle hun IKKE ha. Startkabler skulle hun fikse selv, og ringte rundt og satte barna på vent på skole og i barnehage.

hva er det med dere damer, skal dere absolutt klare alt selv?

Anonym poster: c80a64be34f78e9d58efb0c3be16ecdc

Noen mennesker, både blant kvinner og menn, syns det er et stort nederlag å ta imot hjelp fra andre. Jeg kjenner noen som alltid har sett ned på mennesker som ikke "klarer seg selv". I den grad at når det er noe feil med bilen, prøver de å reparere selv, og ødelegger enda mer, framfor å "nedverdige seg" til å ringe verksted med en gang.

Selv syns jeg bare det er fint både å få hjelp selv og hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde takket ja til hjelp, og vært veldig takknemlig.

I sommer hadde jeg brukket benet, humpet rundt på krykker, så fikk jeg punktert dekk, fant det ut i barnehagen til barnet mitt. Der var det en far som tilbød seg hjelp med å skifte dekket, jeg takket ja, og var så glad. Utrolig flott med de som tilbyr seg å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barista

Noen syns gjerne bare at det er vanskelig å takke ja til hjelp. Ikke fordi de ikke ønsker det, men bare fordi de ikke vil være til bry..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...