Gå til innhold

Kosthold og Prøving


Xylitol

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er relativt ny her inne, men jeg ønsket å legge til en artikkel jeg syntes virker interessant i forhold til barnløshet og kosthold.

http://www.forskning...9/januar/207538

Artikkelen er relativt lang, så jeg poster noen utdrag;

"Karbohydrater stimulerer kroppen til å skille ut insulin langt mer enn fett og proteiner gjør. Insulin er den viktigste stimulus til lagring av energi i fettvev. Karbohydrater forårsaker dermed en langt større fettlagring enn fett, og spesielt om du har vært litt uheldig med genene du fikk fra dine foreldre.

Karbohydrater kan faktisk stimulere så mye til fettlagring, at resten av kroppen sulter. Enkeltceller kan sulte fordi energien heller blir lagret ennå å bli send til de cellene som trenger den. Insulininjeksjoner kan for eksempel sette ut den reproduktive funksjonen hos dyr og sannsynligvis også hos mennesker. Hør bare hva G.N. Wade sa i 1996;

When food intake is limited or when an inordinate fraction of the available energy is diverted to other uses such as exercise orfattening
[min uthevning]
, reproductive attempts are suspended in favor of processes necessary for individual survival.

I dyrestudier kan også reproduksjonsforstyrrelser bedres gjennom å gi dyrene en lavkarbohydrat diett. Det er på ingen måte overraskende. Fordi det er ingen sammenheng mellom hvor mye energi som er lagret i fettvevet, og hvor mye energi som tilgjengelig for de enkelte cellene. Hadde det vært det, ville vi kunne anta at overvektige mennesker boblet over av energi og var helt propell hele tiden. Det er de ikke"

Selv har jeg merket stor endring i "hverdagsformen" etter at jeg kuttet karbohydrater fra mitt kosthold, og jeg lurer på hvilke erfaringer dere prøvere evt har? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jente8923

Lavkarbo er etter min mening å be om å bli syk. Jeg tror det på sikt vil føre til at antall hjerte- og karsykdommer vil eksplodere. Folk tror at de kan leve på smør, bacon og ost. Skjønner ikke at det er det sunne fettet man skal spise som fisk, avocado osv. Jeg har prøvd den sunne varianten og jeg gikk ikke ned, men opp. Jeg fikk også ekstremt vondt i magen og mye smerter. Måtte slutte etter to måneder. Jeg har tro på alt med måte. Det er et kjent faktum at overvektige kan ha problemer med å bli gravide og hvis du da går ned i vekt (uansett metode) vil du øke sjansene for å bli gravid.

Man trenger dessuten karbohydrater for å trene, jeg har prøvd å trene i kombinasjon med lavkarbo. Endte med at jeg besvimte fem ganger og fikk beskjed om at jeg måtte øke inntaket av karbohydrater. Alt handler om det du fspiser og forbrenner av kcal. Alt med måte....

Har selv aldri vært overvektig, bare opptatt av å være i god form og at kroppen skal være godt trent..

Endret av jente8923
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...