Gå til innhold

28+2 og jeg kjenner at jeg er lei!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ops, syting!

Jeg er veldig glad for å være gravid, jeg har pøvd en stund og fikk det til endelig! Men, jeg føler at det er såå slitsomt nå!

Verst er at magen min er så stor at jeg ikke klarer å puste. Sitte, ligge gå, alt er samme. Ingenting hjelper! Stad var jeg så lei at jeg ønsket at jeg kunne føde NÅ!

Jeg er sliten hele tiden. Jeg duger ikke til mye. Om jeg den minste aktivitet, blir jeg utslitt og hel kroppen gjør så vondt!

Når jeg ligger på sidene gjør det så vondt at jeg ikke kan beskrive hvor mye. Hva er det? Bekkenløsning/låsning?

Jeg sliter my md halsbrann også, men det er hvertfall endel ting som hjelper som jeg kan prøve, i motsetning til deadre plgene!

Blir det verre med ukene som kommer eller hva? Hvordan har dere det og hva gjør dere sånn at graviditeten blir så behageli som mulig?

Anonym poster: 554cfbba0e806ff8e71aaa687160dc26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Amber Rose

Ja, det blir ikke bedre for å si det sånn :P Kanskje for de færreste, men ikke i mitt tilfelle hvertfall. Jeg sliter med alt det du har skrevet over her, og for min del blir det bare verre og verre. Føler ikke for å gjøre noen ting egentlig, vil bare ligge hjemme på sofaen eller i senga. Gleder meg så til fødselen og alt er overstått. Kan ikke huske hvordan det er å ikke være gravid egentlig for jeg har vært det så lenge og vendt meg til det.

Vet ikke om babyen din har snudd seg med hodet ned, men det hjalp litt på pustevanskene hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir ikke bedre for å si det sånn :P Kanskje for de færreste, men ikke i mitt tilfelle hvertfall. Jeg sliter med alt det du har skrevet over her, og for min del blir det bare verre og verre. Føler ikke for å gjøre noen ting egentlig, vil bare ligge hjemme på sofaen eller i senga. Gleder meg så til fødselen og alt er overstått. Kan ikke huske hvordan det er å ikke være gravid egentlig for jeg har vært det så lenge og vendt meg til det.

Vet ikke om babyen din har snudd seg med hodet ned, men det hjalp litt på pustevanskene hvertfall.

Uff, hvor langt på vei er du? Jeg TROR den har snudd seg med hodet ned, ja. For jeg føler, fra uke 27, andre typer spark, mye spark mot bryst og ribbein pluss at det er så tungt neders.

Følges du av legen din eller jordmor på helsestasjon, eller begge deler? Hva gjør gravide på helsestasjon egentlig?

Mange sier at jeg må bevege meg, gå på turer, men (som deg) alt jeg orker er bare å ligge på sofaen :(

Anonym poster: 554cfbba0e806ff8e71aaa687160dc26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber Rose

Uff, hvor langt på vei er du? Jeg TROR den har snudd seg med hodet ned, ja. For jeg føler, fra uke 27, andre typer spark, mye spark mot bryst og ribbein pluss at det er så tungt neders.

Følges du av legen din eller jordmor på helsestasjon, eller begge deler? Hva gjør gravide på helsestasjon egentlig?

Mange sier at jeg må bevege meg, gå på turer, men (som deg) alt jeg orker er bare å ligge på sofaen :(

Anonym poster: 554cfbba0e806ff8e71aaa687160dc26

Jeg er i uke 36. Trodde kanskje det var litt tidlig for den å snu seg i uke 28, men det er godt mulig jeg tar feil. Hvertfall hvis du kjenner spark høyt oppe i magen.

Jeg har gått annenhver gang til jordmor og lege, men fra nå av skal jeg bare gå til jordmor om det ikke er noe spesielt jeg trenger en lege til. Liker bedre å gå til jordmor fordi hun har bedre tid og jeg føler meg ikke bare som en i køen.

Hmm, helsestasjon? Hvis det er der jordmora holder til så pleier hun hvertfall å måle og kjenne på magen, sjekke blodtrykket, sjekke urinprøve og snakke om hvordan formen er og svare på spørsmål.

Tror det beste er å kjenne etter hva kroppen vil. Om du ikke orker å gå tur eller blir verre av det så ikke gjør det. Jeg fikk en brosjyre fra jordmor med øvelser jeg kan gjøre hjemme for å holde formen litt. Har ikke gjort noen av dem ennå da.

Jeg var forresten litt mer aktiv når jeg var så langt på vei som du er. Var på lange handleturer på Ikea og møbelbutikker osv. Når jeg virkelig ble dårlig i formen og nærmest sengeliggende var jeg vel i uke 33-34.

Endret av Amber Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg er i uke 23 og er allerede dritt lei!!! Men, å gå tur hjelper faktisk veldig! Prøv det i en uke, lover deg at du føler deg bedre av det. Jeg har bare vært inne i dag og holder på å klikke, ellers er jeg ute på lange turer med hunden hver dag og har så mye bedre dager!! Orker til og med å vaske hus etter turene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes rundt 7 mnd er tyngst, da sitter magen så høyt og presser på ribbein og lunger og alt. Senere så synker den, og det blir lettere å puste. Men da går man jo litt pussig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å være i varmt basseng? F eks bekkentreningsgeuppe med fysioterapeut. Det kan være veldig deilig for en tung kropp å bli litt vektløs. Og for bekken å bevege seg litt.

Og når du ligger på siden kan du prøve med puter eller en sammenrullet dyne. Ha den mellom bena helt fra ankel til knær og lår. Da avlaster du bekkenet. Veldig godt :)

Magen synker trolig litt om noen uker.. ;) Føler med deg! Men sier som de andre her. Litt bevegelse kan være bra for deg. Men gjør det innenfor det som ikke er ubehagelig. Igjen, basseng kan være kjemegodt for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har siste månaden vore desidert best av alle! No er einaste plagen at eg er stuuptrøtt, konstant! Når eg var ca der du er i sv.skapet var eg drittlei, alt var kjiipt, men no når det er berre tre veker att til termindatoen, er alt mykje mykje bedre, og alt er ikkje berre kjipt og slitsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...