Gjest Marmot Skrevet 26. januar 2013 #61 Skrevet 26. januar 2013 Kjære vene. Du skjønner vel forskjellen på å ha dyrene i transportveske til og fra veterinæren og å ha dem i veska på shopping. 4
Gjest EryMax Skrevet 26. januar 2013 #62 Skrevet 26. januar 2013 Kjære vene. Du skjønner vel forskjellen på å ha dyrene i transportveske til og fra veterinæren og å ha dem i veska på shopping. Det er jo dere som er så bastante på mishandling. Å jeg har ikke med meg noen av dyrene på shopping, eller jo jeg hadde med meg hunden inn på Rema en gang det blåste full storm. Å da hadde jeg den inni jakken min
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 26. januar 2013 #63 Skrevet 26. januar 2013 Så det er altså greit at unger har lekepistol fordi det bare er en leke, men det å ha en lekehund i en veske er veldig alvorlig? Det er noe her som ikke stemmer for meg, for slik jeg har lært det så er det ulovlig å skyte på andre folk, mens det å bære hund i en veske er ikke ulovlig. 2
onyx Skrevet 26. januar 2013 #64 Skrevet 26. januar 2013 Ja, nettopp! Å bære dyr som har 4 fungerende bein i ei veske er noe jeg (og de fleste andre hundefolk) ser på som tull, tøys og dårlig gjort mot hunden. En plastpistol eller en kjepp for den saks skyld er ikke dødelig våpen, men vi lærer barna våre reglene som om det var ekte. I såfall håper jeg at det store flertallet av hundefolk er litt mindre fordomsfulle og mer opplyste enn å tro at alle som har minibikkja si i veske er fjortiser som leker Paris Hilton... Tenk det at 99% av veskebikkjene jeg kjenner (og alle jeg ser daglig) er hunder som tilhører voksne mennesker som faktisk liker å ha bikkja med seg rundt omkring i stede for å la den sitte alene hjemme store deler av dagen. Dvs jeg har nok sett minst en "Paris Hilton", men tatt i betraktning at vedkommende var en voksen mann i tettsittende, blank turkis dress med en minibikkje på armen (ups det er vel LOV kanskje??) så var han neppe representativ... Hadde folk gitt ungene sine LEVENDE minibikkjer i vesker til ungene sine, så hadde jeg skjønt det. Men KOSEDYR?! 1
kaprifolen Skrevet 27. januar 2013 #65 Skrevet 27. januar 2013 Det er jo du som sier å ha dyr i vesker er å mishandle dem. Så da ble hun vel mishandlet når hun lå i reiseveska fordi den er lettere å frakte enn hardplast buret. Hvor har JEG sagt at det er mishandling? Og slutt å gjøre deg selv så dum! Du klarer vel utmerket godt å lese mitt svar om at selvsagt skal dyr som må bæres av helsemessige årsaker bli bært! Herregud, det har da hendt at jeg har måtte bære hunden min på 30kg ut i bilen også, for den saks skyld! Herregud... 1
kaprifolen Skrevet 27. januar 2013 #66 Skrevet 27. januar 2013 I såfall håper jeg at det store flertallet av hundefolk er litt mindre fordomsfulle og mer opplyste enn å tro at alle som har minibikkja si i veske er fjortiser som leker Paris Hilton... Der må jeg skuffe deg. Jeg kjenner ingen som ser på "veskehund-folk" som modne/ansvarlige hundeeiere. Og de jeg kjenner med små hunder er forbanna på det dårlig ryktet disse veskefolka gir til rasene. Jeg elsker hunden min, og hun er med mange steder. Men ikke i butikker, og hun går på beina sine selv... Veskehund-folk er de som tar med bikkja på senteret etc. Og det er ikke ok. 3
Gjest EryMax Skrevet 27. januar 2013 #67 Skrevet 27. januar 2013 Hvor har JEG sagt at det er mishandling? Og slutt å gjøre deg selv så dum! Du klarer vel utmerket godt å lese mitt svar om at selvsagt skal dyr som må bæres av helsemessige årsaker bli bært! Herregud, det har da hendt at jeg har måtte bære hunden min på 30kg ut i bilen også, for den saks skyld! Herregud... Nå er jo min hund 5 kg å legger seg i div bagger og vesker frivillig. Det er jo klart jeg gjør meg dum, når folk er så j**** bastante. Å vet du egentlig hva mishandling er? Det å ha hunden eller katten i ei veske er ikke mishandling. Mishandling er faktisk mye grovere enn det, og faktisk kriminelt. Dyremishandling er å påføre dyret alvorlige lidelser og smerte. Ved å f.eks sparke hunden i magen,ikke mate dyrene,ikke gjøre rent i kattekassen,ikke ha tilgang på rent vann. http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.8296954 det er dette som er mishandling. Å tror man noen mishandler dyrene sine, så ringer man mattilsynet.
Anciol Skrevet 27. januar 2013 #68 Skrevet 27. januar 2013 Hadde aldri lekemat:) fikk være med på kjøkkenet og hjelpe til:) mamma og mormor lærte meg og Christel matlaging:=) 1
kaprifolen Skrevet 27. januar 2013 #69 Skrevet 27. januar 2013 Nå er jo min hund 5 kg å legger seg i div bagger og vesker frivillig. Det er jo klart jeg gjør meg dum, når folk er så j**** bastante. Å vet du egentlig hva mishandling er? Det å ha hunden eller katten i ei veske er ikke mishandling. Mishandling er faktisk mye grovere enn det, og faktisk kriminelt. Dyremishandling er å påføre dyret alvorlige lidelser og smerte. Ved å f.eks sparke hunden i magen,ikke mate dyrene,ikke gjøre rent i kattekassen,ikke ha tilgang på rent vann. http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.8296954 det er dette som er mishandling. Å tror man noen mishandler dyrene sine, så ringer man mattilsynet. Unnskyld meg... Du later ikke som? HVOR har JEG sagt at det er MISHANDLING?
Gjest EryMax Skrevet 27. januar 2013 #70 Skrevet 27. januar 2013 Unnskyld meg... Du later ikke som? HVOR har JEG sagt at det er MISHANDLING? Jeg orker ikke å diskutere med deg, la heller være å bry deg hva andre gjør med sine hunder. Hvis noen vil ha en veskehund, så er det DERES problem ikke ditt. Take a chill pill
kaprifolen Skrevet 28. januar 2013 #71 Skrevet 28. januar 2013 Jeg orker ikke å diskutere med deg, la heller være å bry deg hva andre gjør med sine hunder. Hvis noen vil ha en veskehund, så er det DERES problem ikke ditt. Take a chill pill Du klarte ikke finne det noe sted, nei? Men det er greit, denne diskusjonen avsporet totalt til et "murvegg-nivå".
Irja Skrevet 28. januar 2013 #72 Skrevet 28. januar 2013 Jeg hadde kjøkken i tre fra brio på begynnelsen av 90 tallet. Kaseroller og plastkniver. Stor stas!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå