kaprifolen Skrevet 26. januar 2013 #41 Skrevet 26. januar 2013 Hva er problemet med en LEKEhund i en LEKEveske? Det er neppe verre enn andre kosedyr, vil jeg tro? Eller oppforderer jeg til dyreplageri som lar ungene stappe trillekoffertene/ryggsekk/veske sine full av kosedyr og dukker....? Bør jeg gripe inn hver gang jeg ser de driver kosedyrmishandling? Jeg har forøvrig aldri sett at de prøver å stappa de levende kattene ned i trillekofferten eller på annet vis drive kattemishandling, så selv småbarn skjønner forskjell på lek og virkelighet... Har du i det hele tatt sett den aktuelle leken? Da skjønner du at det er noe ganske annet enn å putte "pluto" i barnehagesekken.
kaprifolen Skrevet 26. januar 2013 #42 Skrevet 26. januar 2013 Hva er problemet med en LEKEhund i en LEKEveske? Det er neppe verre enn andre kosedyr, vil jeg tro? Eller oppforderer jeg til dyreplageri som lar ungene stappe trillekoffertene/ryggsekk/veske sine full av kosedyr og dukker....? Bør jeg gripe inn hver gang jeg ser de driver kosedyrmishandling? Jeg har forøvrig aldri sett at de prøver å stappa de levende kattene ned i trillekofferten eller på annet vis drive kattemishandling, så selv småbarn skjønner forskjell på lek og virkelighet... Har du i det hele tatt sett den aktuelle leken? Da skjønner du at det er noe ganske annet enn å putte "pluto" i barnehagesekken.
Gjest EryMax Skrevet 26. januar 2013 #43 Skrevet 26. januar 2013 Da må en av ungene jeg passer virkelig være fæle, for der blir katta stappet i dukkevogna å trillet rundt i stua. Å så blir den også av og til kledd på dukkeklær. 3
Gjest Marmot Skrevet 26. januar 2013 #44 Skrevet 26. januar 2013 Da må en av ungene jeg passer virkelig være fæle, for der blir katta stappet i dukkevogna å trillet rundt i stua. Å så blir den også av og til kledd på dukkeklær. Hvis det er en levende katt, er det jo faktisk "fælt" da. Jeg hadde aldri latt ungen min leke med levende dyr på den måten, at pus finner seg i det er ikke det samme som at hun liker det. 2
Gjest EryMax Skrevet 26. januar 2013 #45 Skrevet 26. januar 2013 Hvis det er en levende katt, er det jo faktisk "fælt" da. Jeg hadde aldri latt ungen min leke med levende dyr på den måten, at pus finner seg i det er ikke det samme som at hun liker det. Katta er fullt levende den, å den går faktisk å legger seg i dukkevogna selv også.
Gjest Marmot Skrevet 26. januar 2013 #46 Skrevet 26. januar 2013 Ja, men den kler ikke på seg dukkeklær selv. 1
Gjest EryMax Skrevet 26. januar 2013 #47 Skrevet 26. januar 2013 Skjønner ikke hva som er galt med å kle på katta, for så å ta det av igjen ikke så lenge etterpå.
onyx Skrevet 26. januar 2013 #48 Skrevet 26. januar 2013 Har du i det hele tatt sett den aktuelle leken? Da skjønner du at det er noe ganske annet enn å putte "pluto" i barnehagesekken. Ja, det har jeg. Og jeg ser faktisk ikke problemet. Nøyaktig HVORFOR er det annerledes enn å putte et annet kosedyr i veska, trillekofferten eller ryggsekken og leke at de går tur?
kaprifolen Skrevet 26. januar 2013 #49 Skrevet 26. januar 2013 Ja, det har jeg. Og jeg ser faktisk ikke problemet. Nøyaktig HVORFOR er det annerledes enn å putte et annet kosedyr i veska, trillekofferten eller ryggsekken og leke at de går tur? Fordi den aper etter en spesifikk "voksenaktivtet" jeg ikke vil at barna skal se opp til/etterligne/tro er ok. Blir det samme som å lære barna å" ikke sikte på noen", hvilket de aller, aller fleste har med i barneoppdragelsen. 1
Gjest Marmot Skrevet 26. januar 2013 #50 Skrevet 26. januar 2013 Skjønner ikke hva som er galt med å kle på katta, for så å ta det av igjen ikke så lenge etterpå. Neivel, deg om det. I mine øyne er det dyreplageri, levende dyr er ikke leketøy og skal heller ikke behandles som det. 2
Gjest EryMax Skrevet 26. januar 2013 #51 Skrevet 26. januar 2013 Neivel, deg om det. I mine øyne er det dyreplageri, levende dyr er ikke leketøy og skal heller ikke behandles som det. Da får det bare være dyreplageri. Jeg synes det er bedre at man kler på katta og hunden enn å sparke eller slå dem. Det er dyreplageri. 2
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 26. januar 2013 #52 Skrevet 26. januar 2013 Akkurat det med å putte en lekehund i en veske, og leke Paris Hilton, er nok noe barna kan finne på selv om de ikke har fått akkurat den leken som det ble snakket om her. Alt som skal til er en lekehund, en veske, og litt inspirasjon fra media. Du må jo ta fra barnet ditt alle lekehundene, og veskene hun får i gave, hvis du ikke ønsker at hun skal leke at hun har hund i veske. 1
Gjest Marmot Skrevet 26. januar 2013 #53 Skrevet 26. januar 2013 Herlighet, selvsagt er det bedre. Hvis man absolutt skal mishandle ungene sine også, er det jo bedre at man gir dem en ørefik enn ordentlig juling. Men det er ikke greit å plage noen, hverken dyr eller mennesker, bare fordi det finnes verre måter å gjøre det på. 3
Gjest EryMax Skrevet 26. januar 2013 #54 Skrevet 26. januar 2013 Herlighet, selvsagt er det bedre. Hvis man absolutt skal mishandle ungene sine også, er det jo bedre at man gir dem en ørefik enn ordentlig juling. Men det er ikke greit å plage noen, hverken dyr eller mennesker, bare fordi det finnes verre måter å gjøre det på. Hvis det er å mishandle barn å kle på dem, så må de jo gå rundt naken. Jeg kledde på hunden min også jeg, hun hadde på seg bunad på julaften å satt under juletreet.
onyx Skrevet 26. januar 2013 #55 Skrevet 26. januar 2013 Fordi den aper etter en spesifikk "voksenaktivtet" jeg ikke vil at barna skal se opp til/etterligne/tro er ok. Blir det samme som å lære barna å" ikke sikte på noen", hvilket de aller, aller fleste har med i barneoppdragelsen. Jaha? Hvilken "voksenaktivitet" da? Å frakte hunden fra A til B i en veske? For det er nå tilfellet for alle de jeg kjenner som har små hunder og jeg klarer ikke helt å se hva som er problemet med det. Er jo litt mer effektiv, for å ikek snakke om tryggere for hunden blant mange mennesker og på buss/tog... Men klart, det er jo forferdelig og helt klart noe som må sidestilles med å sikte på mennesker med dødelig våpen...
Gjest EryMax Skrevet 26. januar 2013 #56 Skrevet 26. januar 2013 Jaha? Hvilken "voksenaktivitet" da? Å frakte hunden fra A til B i en veske? For det er nå tilfellet for alle de jeg kjenner som har små hunder og jeg klarer ikke helt å se hva som er problemet med det. Er jo litt mer effektiv, for å ikek snakke om tryggere for hunden blant mange mennesker og på buss/tog... Men klart, det er jo forferdelig og helt klart noe som må sidestilles med å sikte på mennesker med dødelig våpen... Det er ikke mange dager siden katta til ei venninne ble sterilisert. Å hun ble puttet i en reiseveske, så da er vel den katta blitt misbrukt
kaprifolen Skrevet 26. januar 2013 #57 Skrevet 26. januar 2013 Jaha? Hvilken "voksenaktivitet" da? Å frakte hunden fra A til B i en veske? For det er nå tilfellet for alle de jeg kjenner som har små hunder og jeg klarer ikke helt å se hva som er problemet med det. Er jo litt mer effektiv, for å ikek snakke om tryggere for hunden blant mange mennesker og på buss/tog... Men klart, det er jo forferdelig og helt klart noe som må sidestilles med å sikte på mennesker med dødelig våpen... Ja, nettopp! Å bære dyr som har 4 fungerende bein i ei veske er noe jeg (og de fleste andre hundefolk) ser på som tull, tøys og dårlig gjort mot hunden. En plastpistol eller en kjepp for den saks skyld er ikke dødelig våpen, men vi lærer barna våre reglene som om det var ekte. 1
kaprifolen Skrevet 26. januar 2013 #58 Skrevet 26. januar 2013 Det er ikke mange dager siden katta til ei venninne ble sterilisert. Å hun ble puttet i en reiseveske, så da er vel den katta blitt misbrukt Ikke gjør deg så dum... Katta var nysterilisert, og trenger da selvsagt mer hjelp. 1
Gjest EryMax Skrevet 26. januar 2013 #59 Skrevet 26. januar 2013 Ja, nettopp! Å bære dyr som har 4 fungerende bein i ei veske er noe jeg (og de fleste andre hundefolk) ser på som tull, tøys og dårlig gjort mot hunden. En plastpistol eller en kjepp for den saks skyld er ikke dødelig våpen, men vi lærer barna våre reglene som om det var ekte. Å nei jeg mishandler hunden, jeg har bært henne i reiseveske. Å så har jeg bært katta i det også. Nei uff så fælt at hunden må være i veske på reise eller katta fordi den har vært med til dyrelege etc etc
Gjest EryMax Skrevet 26. januar 2013 #60 Skrevet 26. januar 2013 Ikke gjør deg så dum... Katta var nysterilisert, og trenger da selvsagt mer hjelp. Det er jo du som sier å ha dyr i vesker er å mishandle dem. Så da ble hun vel mishandlet når hun lå i reiseveska fordi den er lettere å frakte enn hardplast buret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå