Gå til innhold

Kjørepose/teppe til februarbaby


Gjest Kaninpus

Anbefalte innlegg

Gjest Kaninpus

Venter bebis om noen uker. Bor på vestlandet, så det er ikke fare for voldsom kulde her. Burde jeg kjøpe en kjørepose til bilen, eller holder det med et godt ullteppe+tjukk ulldress til baby? Jeg gidder ikke investere i mer enn det som er nødvendig, så diskuterer med meg selv om hva som er smartest her. Råd?:) Gjerne om en konkret kjørepose, teppe og hvorfor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nikki09

Vi har bare brukt ulldress og et helt vanlig litt tykt teppe i vinter. Starter som regel bilen litt før vi skal kjøre sånn at den er varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaninpus

Vi har bare brukt ulldress og et helt vanlig litt tykt teppe i vinter. Starter som regel bilen litt før vi skal kjøre sånn at den er varm.

Jeg er helt grønn i dette her, et vanlig ullteppe lissom? For det har jeg, og jeg veit det blir strikka ulltepper også. Har en skikkelig skinnpose til vogna selvsagt, men på kjøreturer, tenkte jeg som deg å bare varme opp bilen først, og ha passelig med klær på mini+et teppe. Gidder ikke bruke masse penger på en kjørepose som han vokser ut av likevel på kort tid. Med mindre det finnes kjøreposer med regulerbar str da som barnet kan bruke i mange år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Vi bruker heller ikke kjørepose, vi tar bare på varme klær og ullteppe, og evt varmer opp bilen litt på forhånd hvis det er veldig kaldt.

Jeg skjønner ikke helt hva man skal med kjørepose, og føler vel egentlig at det er en av alle de tingene som produsentene overbeviser foreldre om at er nødvendig bare for at de skal tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har voksi sin bilstolpose. Den er beregnet på de minste bilstolene altså 0-13kg eller ca.0-12mnd. Den kan man ha selene på inni og så åpne glidelåsen og brette ut posen når bilen er blitt varm. Synes den er helt topp. Men det går jo og å kle ungen og bruke ullteppe, det gjorde vi i starten. Da må man bare passe på at ungen ikke fryser utenfor bilen og ikke renner vekk inne i bilen. Vi kjøpte bilstolposen på 30% på babyshop. De har fremdeles tilbud på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaninpus

Kjørepose fantes jo ikke før. Da hadde vel barna bare et vanlig teppe på seg? Går sikkert fint det. Blir fort varmt i bil også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og hvis du har en ny bil som blir varm fort så er det ikke noe problem med bare teppe. Hvis du skal trille mye rundt på bilstolen eller være mye ute med det så er kanskje en pose grei.. Men man klarer seg helt fint bare med tepper, det finns masse annet man heller kan bruke penger på ;-) Vi synes den er kjekk fordi småen er veldig varm av seg og trives best i bare body og bukse. For å slippe å kle på ham dress og så ta denne av igjen når vi er kommet dit vi skal, så lukker vi bare posen rundt ham og plukker han rett ut etterpå. Hendig hvis han sover og, å slippe å kle av masse yttertøy..

Men hver sine behov :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bilpose og syns den er veldig grei. Men viss du har stramt budsjett/ ikkje vil bruke meir enn nødvendig, så ville eg ikkje prioritert det. Går heilt fint med gode klede og eit teppe ja. :)

Han sit utrulig godt og varmt oppi den posen syns eg. Også er det så lettvint ifht at ein ikkje treng så voldsomt med klede, då det berre er å putte han oppi posen. Sit veldig skjerma og lunt når vi skal inn og ut av bilen.

Vi har også brukt posen oppi vogna no når det har vore så kaldt. Heilt supert! Ligg som ein prest og søv veldig godt oppi der :)

Så konklusjon: eg er veldig godt fornøgd med kjøpet, men hadde klart meg uten óg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde februarbaby og kjørepose som hørte til bilstolen, men jeg syntes den var så balete at den ble brukt bare en gang. Var bedre å ta inn i stolen (når det lot seg gjøre) og bruke vanlig dress og ullteppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaninpus

Takk for gode tips! Da satser jeg på teppe og varme klær. Våren kommer fort her jeg bor. Har en VELDIG varm vognpose til barnevogna da, for det er jo nødvendig og lurt å ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk Voksi sin bilstolpose i gave, og den er super syns vi!

Trenger ikke så mye av påkledning når vi skal ut. Tar bare på en lue, og har ett ullteppe over henne inn posen inn og ut av bilen når det er veldig kaldt, og inni posen har hun bare på body og strømpebukse (gjerne i ull). Supert syns vi! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det ikke til førstemann og savnet det ikke. Til andremann har vi det, og jeg synes det er helt genialt. Utrolig greit å slippe å kle på ham massevis når vi skal levere storesøster i barnehage osv. Hvis det ikke er for kaldt, holder det å ta på en lue og så legge ham i posen. Betyr mye når man skal ut døren med flere unger. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk Voksi sin bilstolpose i gave, og den er super syns vi!

Trenger ikke så mye av påkledning når vi skal ut. Tar bare på en lue, og har ett ullteppe over henne inn posen inn og ut av bilen når det er veldig kaldt, og inni posen har hun bare på body og strømpebukse (gjerne i ull). Supert syns vi! :jepp:

Kjære vene, det med ullteppe over i stedet for mer påkledning når det er kaldt har jeg ikke tenkt på! :fnise: Det er jo mye smartere. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordelen med bilstolpose kontra mye klær og teppe er at det blir litt tryggere, fordi det blir mindre "rom" mellom babyen og selen enn når man bruker mye klær. Altså selen sitter bedre på barnet...

Anonym poster: c18842ec4fb666f419bb8f43d7e87aab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et viktig poeng AB over her kommer med. For tykk påkledning er trafikkfarlig både for liten og stor fordi beltene blir sittende for løst.

Dessuten blir det gjerne kokvarmt for baby med for mye påkledning i stolen.

Vi bruker tynn ulldress og teppe over med mini. Enkelt å nappe av teppet når bilen blir varm.

Men ha gjerne noe annet varmt med til babyen i bilen. Er man uheldig og får motorstopp blir det fort kaldt !

Ja, jeg er i overkant beskyttende, men etter å ha vært i én ulykke og fått motorstopp tre ganger har jeg ikke lenger den "det skjer ikke meg"-illusjonen ;) ) Når jeg først er inne på det, løse gjenstander i bilen er også fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i nord og har klart oss fint med ulldress til vinterbabyer. Det blir jo ikke akkurat kaldt i. Ilden mens man kjører - i vår er det ihvertfall rundt 20 varmegrader. Skal barnet ut av bilen, har vi i verste fall tullet et teppe rundt på tur inn, selv om det nok utmerket hadde gått bra uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med bilstolpose kontra mye klær og teppe er at det blir litt tryggere, fordi det blir mindre "rom" mellom babyen og selen enn når man bruker mye klær. Altså selen sitter bedre på barnet...

Anonym poster: c18842ec4fb666f419bb8f43d7e87aab

Det skal vel mye til å kle på en nyfødt (noen måneder gammel) baby så mye at det blir trafikkfarlig vel? De har jo ikke akkurat bobledress på. Går vel mest i ulldresser til babyer??

Anonym poster: c78f3f08fa6030488a8b14b7111fc354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...