Gå til innhold

Hva ser du frem til i hagen din i år?


Wonders

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sobril

Min kommer seg ikke heller. Krysser fingrene, for det var en roseplante jeg fikk til minne om min datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosene mine kommer seg ikke. :( Hva kan jeg ha gjort galt?

Hvordan ser de ut? Er de helt døde, hvor langt ned har du beskjært?

Det har vært en skikkelig hard vinter for roser mange steder, du kan lese tråder om det feks inne på hagegal. Jeg har mistet utrolig mange roser selv også :( Men, med mindre de er helt brune og uttørket, lar jeg de stå en stund til, for de kan stadig skyte langt nede fra punkt under jordskorpen). Så du kan jo prøve å gi de litt mer tid?

Min kommer seg ikke heller. Krysser fingrene, for det var en roseplante jeg fikk til minne om min datter.

Krysser fingrene for rosen din jeg også :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt formiddagen på å luke i beddet og sådde også en hel pakke med ringblomster. Håper de kommer opp. Ringblomster er så fine!

Endret av murray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ut og titte på beddet isted og ser en feit jævel av en brunsnegl spise opp en påskelilje :grine:

Det var plutselig hauger av snegler i beddet nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hvordan ser de ut? Er de helt døde, hvor langt ned har du beskjært?

Det har vært en skikkelig hard vinter for roser mange steder, du kan lese tråder om det feks inne på hagegal. Jeg har mistet utrolig mange roser selv også :( Men, med mindre de er helt brune og uttørket, lar jeg de stå en stund til, for de kan stadig skyte langt nede fra punkt under jordskorpen). Så du kan jo prøve å gi de litt mer tid?

Krysser fingrene for rosen din jeg også :klemmer:

Har beskåret dem til ca ti cm. Mener det var det jeg gjorde i fjor, og da bugnet det av roser her..

Men jeg har definitivt ikke grønne fingre.. Håper de kommer seg! Var fem stykker, så det er rart om alle skulle dødd.. Satse på at de bare er sent ute i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

20130520_212629-1_zpse265430d.jpg

Jada. Fra i går til i dag har det jammen skjedd forandring med clematisen. Men... Hvorfor ligger det ti andre og "sover" mens denne ene tilsynelatende gisper etter luft?

Når er det for øvrig vanlig at de blomstrer?

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har beskåret dem til ca ti cm. Mener det var det jeg gjorde i fjor, og da bugnet det av roser her..

Men jeg har definitivt ikke grønne fingre.. Håper de kommer seg! Var fem stykker, så det er rart om alle skulle dødd.. Satse på at de bare er sent ute i år..

Ja, håper de kommer seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ut og titte på beddet isted og ser en feit jævel av en brunsnegl spise opp en påskelilje :grine:

Det var plutselig hauger av snegler i beddet nå :(

Jeg tror ringblomster er sneglemat :( så kanskje lurt å ta noen frø/ spirer å sette i krukker opp fra bakken, om du kan det? :)

Her blir påskeliljene spist opp med en gang også :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Har man sneglemat i hagen er det visst lurt å sette dem i potter og binde ståltråd rundt potta. Det skal hindre jævlene videre innpass. Vet ikke om jeg leste det her enn et annet sted.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ringblomster er sneglemat :( så kanskje lurt å ta noen frø/ spirer å sette i krukker opp fra bakken, om du kan det? :)

Ja, det er kanskje veien å gå :) Jeg sådde endel frø rett i jorda, så er spent på om de blir mat eller om de får spire sånn noenlunde i fred. Ikveld ser det heldigvis ut til at sneglemafiaen holder seg unna! Tulipanene mine blomstrer snart nå. Det blir fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Ja, det er kanskje veien å gå :) Jeg sådde endel frø rett i jorda, så er spent på om de blir mat eller om de får spire sånn noenlunde i fred. Ikveld ser det heldigvis ut til at sneglemafiaen holder seg unna! Tulipanene mine blomstrer snart nå. Det blir fint!

Legg fiberduk over inntil de er sterke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag da jeg kom hjem fra jobb hadde mannen min sagd ned tuntreet i hagen. Et nydelig gammelt tre som som ikke var til plage for noen, hverken for oss eller naboer. Under treet var det et hvitt teppe av hvitveis. Jeg er helt knust, har ikke ord for det han har gjort. Jeg er rasende. Kjenner bare at jeg er så ufattelig lei meg.

Anonym poster: 7835331df84f1618be0dac27bfe0e4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man sneglemat i hagen er det visst lurt å sette dem i potter og binde ståltråd rundt potta. Det skal hindre jævlene videre innpass. Vet ikke om jeg leste det her enn et annet sted.

Sikker på det ikke er kobbertråd?

Anonym poster: 4cee8e40c1e6cc967659670d1830eefd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20130520_212629-1_zpse265430d.jpg

Jada. Fra i går til i dag har det jammen skjedd forandring med clematisen. Men... Hvorfor ligger det ti andre og "sover" mens denne ene tilsynelatende gisper etter luft?

Når er det for øvrig vanlig at de blomstrer?

oh dæven den var lekker. Det var tidlig også, men det er jo bare å kneppe av når blomsten dør så kommer det mer. Min har ikke rykket seg. Det er fortsatt bare ett lite skudd på den ene helt i jordoverflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sobril

Nydelig, Wonders. Uff. Plantene mine står til knærne i regnvann. Det er så jeg knapt orker å titte ut. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig, Wonders. Uff. Plantene mine står til knærne i regnvann. Det er så jeg knapt orker å titte ut. :(

Au da, men sånn blir det når det regner så sprøtt.

Rosene mine kommer seg ikke. :( Hva kan jeg ha gjort galt?

Rosene mine har ikke startet ennå heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine klematis er det ikke mye liv i heller. Nesten så jeg blir redd for at de er døde. De står i innebygget veranda med tepper . Men får være tålmodig vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

I går fant jeg bittesmå skudd på alle rosebuskene mine! :) Da er de bare veldig sent ute i år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...