Gjest BettyBoop Skrevet 1. februar 2013 #141 Del Skrevet 1. februar 2013 Melly, hva om det viser seg at den pedofile også selv hadde blitt utsatt for pedofileovergrep når en selv var liten? Er du like straffelysten da også? det er for sent å synes synd på de når de er blitt voksne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 1. februar 2013 #142 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Melly, hva om det viser seg at den pedofile også selv hadde blitt utsatt for pedofileovergrep når en selv var liten? Er du like straffelysten da også? "Likevel holder jeg meg til mitt opprinnelige synspunkt - rehabilitering fremfor straff." Er det strafflysten? Men som sagt - nei, jeg synes de skal få behandling. (og det uansett om de har blitt utsatt for overgrep selv eller ei) Fengselsstraff med behandling i fengselet, til personen er klar for å komme ut i samfunnet. Men det jeg snakker om går langt utover pedofili og "kun" seksuelle misbruk. Endret 1. februar 2013 av melly666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. februar 2013 #143 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg er enig i at straff bare gjør vondt verre. Når man leser regjeringens stortingsmelding angående straff så bruker regjeringen begrepet "avskrekkende". Så det er for å skremme mennesker man har glattcellen og den tilsiktede pine. Helt forferdelig at man kan et slikt menneskesyn i år 2013. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 2. februar 2013 #144 Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg er i mot dødsstraff. For det første syns jeg det ikke er en straff; den som dør slipper jo unna straffen (sett bort fra at han/hun ikke får leve – men det får jo ikke personen tenkt på siden han/hun er død…). Jeg syns livstid i fengsel er et mye bedre alternativ; det er en straff – leve innesperret et helt liv. Problemet med dette er selvsagt at det er fryktelig dyrt for staten. Et annet problem med dødsstraff er at rettssystemet gjør feil innimellom; det hender at de som blir dømt til døden, faktisk ikke er skyldige. Justismord skjer, og er personen allerede død, er det umulig å rette opp igjen. Har han/hun fått livstid i fengsel kan personen komme ut til samfunnet igjen og få en oppreisning for feilen som er begått. Det tredje jeg vil peke på er at det som regel alltid er noen som er glad i disse menneske, uansett hva slags grusomheter de har gjort. Det å ta deres liv blir da ikke en straff mot den personen som blir henrettet (etter min mening), men mot de som sitter igjen som etterlatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gnækvåg Skrevet 5. februar 2013 #145 Del Skrevet 5. februar 2013 Bruk av destruktiv kraft er mange ganger nødvendig og vold kan løse mange problemer, men ser ikke helt den logiske nytteverdien av dødsstraff. Om noen skulle få dødstraff så har jeg ofte ment at barnemishandlere (innkludert sånne som mora til abb) burde få det, men så er det også slik at noen må jobbe/være med barn og det ville vært for urimelig i mange tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 5. februar 2013 #146 Del Skrevet 5. februar 2013 Bruk av destruktiv kraft er mange ganger nødvendig og vold kan løse mange problemer, men ser ikke helt den logiske nytteverdien av dødsstraff. Om noen skulle få dødstraff så har jeg ofte ment at barnemishandlere (innkludert sånne som mora til abb) burde få det, men så er det også slik at noen må jobbe/være med barn og det ville vært for urimelig i mange tilfeller. gir man dødsstraff til de som misbruker barn så slipper jo slike folk å få slike jobber som involverer barn... skjønte ikke helt den siste setninga di jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 5. februar 2013 #147 Del Skrevet 5. februar 2013 gir man dødsstraff til de som misbruker barn så slipper jo slike folk å få slike jobber som involverer barn... skjønte ikke helt den siste setninga di jeg.. Dette er vanlig retorikk fra de som er for dødstraff skape fiktive enten eller saker. Enten dreper vi stakkaren eller så lar vi han pule så mange 7 år gamle jenter han vil, finnes ikke noe i mellom disse to muligheten, vi har ikke noe som heter fengsel eller forvaring, Man kan argumentere at straffene for drap og voldtekt or for lav, men i stede for å tenke på å øke straffene, så hopper man over rett til dødstraff! Enten 5 år for voldtekt eller kapp av dem hode, ikke en gang vurder 20 års fengsel eller 30 eller 50 eller livstid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 5. februar 2013 #148 Del Skrevet 5. februar 2013 Dette er vanlig retorikk fra de som er for dødstraff skape fiktive enten eller saker. Enten dreper vi stakkaren eller så lar vi han pule så mange 7 år gamle jenter han vil, finnes ikke noe i mellom disse to muligheten, vi har ikke noe som heter fengsel eller forvaring, Man kan argumentere at straffene for drap og voldtekt or for lav, men i stede for å tenke på å øke straffene, så hopper man over rett til dødstraff! Enten 5 år for voldtekt eller kapp av dem hode, ikke en gang vurder 20 års fengsel eller 30 eller 50 eller livstid. jeg er ikke for dødsstraff av voldtekt, bare grove drap, tortur misbruk av barn, eller massemord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. februar 2013 #149 Del Skrevet 5. februar 2013 jeg er ikke for dødsstraff av voldtekt, bare grove drap, tortur misbruk av barn, eller massemord For eksempel å sette en femten år gammel gutt på glattcelle på grunn av tagging er det å tortur og misbruk av barn? Jeg mener det. Mener du betty? Å innesperre en femtenåring uten å la han vite når han skal slippe ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 5. februar 2013 #150 Del Skrevet 5. februar 2013 For eksempel å sette en femten år gammel gutt på glattcelle på grunn av tagging er det å tortur og misbruk av barn? Jeg mener det. Mener du betty? Å innesperre en femtenåring uten å la han vite når han skal slippe ut? hva har glattcelle med saken å gjøre? Glattcelle er jo ikke såå grusomt og de sitter ikke der lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. februar 2013 #151 Del Skrevet 5. februar 2013 hva har glattcelle med saken å gjøre? Glattcelle er jo ikke såå grusomt og de sitter ikke der lenge Vel dersom glattcellen ikke er grusom er det vel ikke grusomt å sperre deg inne mot din vilje? Hva om jeg har lyst til å straffe deg? hva om det bare er for et par timer, det må du vel da tåle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funfacts Skrevet 5. februar 2013 #152 Del Skrevet 5. februar 2013 for at dem skal lære til neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. februar 2013 #153 Del Skrevet 5. februar 2013 for at dem skal lære til neste gang dødsstraff tenker du på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 5. februar 2013 #154 Del Skrevet 5. februar 2013 Vel dersom glattcellen ikke er grusom er det vel ikke grusomt å sperre deg inne mot din vilje? Hva om jeg har lyst til å straffe deg? hva om det bare er for et par timer, det må du vel da tåle? hva snakker du NÅ om. Har man gjort noe galt får man straff på et eller annet vis. det er da ganske normalt. Man straffer jo ulydige barn med å ta fra de privilegier som f.eks tv spill også for en periode? er det og grusomt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 5. februar 2013 #155 Del Skrevet 5. februar 2013 dødsstraff tenker du på? jeg tror hun snakker om glattcella nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. februar 2013 #156 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) hva snakker du NÅ om. Har man gjort noe galt får man straff på et eller annet vis. det er da ganske normalt. Man straffer jo ulydige barn med å ta fra de privilegier som f.eks tv spill også for en periode? er det og grusomt? Først forteller du at man ikke må misbruke eller tortuere barn, i neste setning forteller du at det er helt iorden å straffe barn. Forstår du meg nå? Barn tar skade av straff. Det gjør alle mennesker. Barn som har fått mye straff og juling som små blir voldsmennesker og sadister som voksne. For å fjerne grobunnen av overgrep må man fjerne straffen. Du burde se les miserables, victor hugo forklarer det lettere enn meg. Endret 5. februar 2013 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 5. februar 2013 #157 Del Skrevet 5. februar 2013 Først forteller du at man ikke må misbruke eller tortuere barn, i neste setning forteller du at det er helt iorden å straffe barn. Forstår du meg nå? Barn tar skade av straff. Det gjør alle mennesker. Barn som har fått mye straff og juling som små blir voldsmennesker og sadister som voksne. For å fjerne grobunnen av overgrep må man fjerne straffen. Du burde se les miserables, victor hugo forklarer det lettere enn meg. HÆÆ? Er det mishandling av barn å nekte de tv spill en dag fordi de har oppført seg dårlig? det er en VANLIG oppdragelsesmetode!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. februar 2013 #158 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) HÆÆ? Er det mishandling av barn å nekte de tv spill en dag fordi de har oppført seg dårlig? det er en VANLIG oppdragelsesmetode!! Jeg mente det å låse barn inn på rom og nekte gi dem middag og slike alminnelige straffer. For eksempel nekte å snakke med dine egne barn. Mange foreldre bruker slik straff. Endret 5. februar 2013 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 5. februar 2013 #159 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg mente det å låse barn inn på rom og nekte gi dem middag og slike alminnelige straffer. For eksempel nekte å snakke med dine egne barn. Mange foreldre bruker slik straff. jeg nevnte ikke et ord om å låse de inne og nekte de middag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funfacts Skrevet 5. februar 2013 #160 Del Skrevet 5. februar 2013 jeg tror hun snakker om glattcella nå... neida, tenkte på dødsstraff. Britney Spears Quote "I am for the death penalty. Who commits terrible acts must get a fitting punishment. That way he learns the lesson for the next time." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå