Gå til innhold

Hjelpe meg med drømmetolkning? (Blir "drept" gang på gang)


teatimee

Anbefalte innlegg

De siste to ukene har jeg vært plaget med makabre drømmer. Det første som slo meg var at vi hadde sett "Dexter" ca samtidig som disse drømmene dukket opp, men nå er de her igjen.

Har hatt diverse makabre drømmer, der folk blir kledd i en "dress" av døde folks kropper osv, som jeg våkner av og får frysninger av når jeg tenker tilbake på.

Men det som "går igjen" er at det er jeg som blir drept.

Drøm 1:

Noen mnd gammel, der min eks dreper meg med pistol, pga (i drømmen) har jeg forlatt han for min nåverende kjæreste. "Føler" at jeg segner om og dør.

Drøm 2:

Jeg og min kjæreste har en diskusjon om hvovidt han var utro mot meg, og for å ende diskusjonen går vi inn i en avtale: Om han ikke var det, banker han meg om han var det, dreper han meg. Så spør han: "Nå, hva tror du?" Jeg: "Du var utro". Han: Ler og sier "tusen takk" før han stikker en saks ned i hjernen på meg...

Det "føles" ut som jeg dør, og tenker: "nå får jeg se livet mitt i revers" før jeg våkner.... Var litt skjelven da :P

Drøm 3:

(I natt). I denne drømmen er jeg en annen person. Jeg og ei til skal flykte fra innbruddstyver, da vi ser.... (hm, selvfølgelig) Dexter i døra. Han må elge mellom å drepe oss eller dem, men flykter. Mennene som kommer mot oss skyter meg i halsen/kragebeinet, men jeg dør ikke. Prøver å få tak i tlf og ringe "911" (Vi er jo selvfølgelig i usa, med Dexter og alt), men får det ikke til. Flykter, ringer og møter på noen folk, men de ser ikke at jeg er skutt og er døende....

Og der husker jeg ikke mer.

Spør fordi det jeg har fått opp av søk og drømmesymboler om død og drap, mest omhandler om JEG dreper noen i drømmen, ikke den andre veien.

Og morsomt å se om det er noen som har peiling innenfor dette emnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://tarot.horoscope.com/horoscope/tarot/dream-tarot-reading-card.aspx?card=13

This dream illustrates your exhaustion. You are tired of something or someone and need to rest, recharge, and experience a renewal. The Death card suggests you stop fighting fate and just surrender to the state of things as they are. The Universe will protect you, and you need not struggle so much. Life is a cycle of births and deaths, and now is time for you to let go of something so there's room to let in something new that your life sorely lacks. Although this may be a trying time, remember that life is full of ups and downs and yours will rise up soon.

håper det var til noe hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Dette var igrunnen ganske interessant.

- This dream illustrates your exhaustion. You are tired of something or someone and need to rest, recharge, and experience a renewal.

Jeg har vært ganske utslitt (fysisk) den siste tiden. Mye jobb, og er samtidig konstant forkjølet, og har følt at huset har trengt mye rydding hver dag (som jeg ikke orker).

I helgen fikk jeg endelig unnagjort huset, og videre slappet av. Så, det var "Rechargen" iallefall :)

- The Death card suggests you stop fighting fate and just surrender to the state of things as they are.

Jeg hadde et vanskelig år i fjor, og har enda ikke endt opp der jeg VIL være. Men har endt opp i en jobb jeg trives i, selv om det ikke er noe tilknyttet utdanningen min. Og jeg har tenkt at jeg må søke meg videre snart, men de siste ukene har jeg latt meg selv være der jeg er, og utsette planene om å "få ting på rett vei", siden jeg faktisk føler jeg er der jeg bør være :)

Så, takk, Nikita for at du tok deg tid! Uansett om dette ikke var svaret på drømmene mine (jeg føler ikke helt det). Var det som å få en bekreftelse på at jeg er der jeg skal være :) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Hadde det vært min drøm ville jeg tenkt at drømmer om egen død egentlig handler om forvandling - antagelig at jeg er moden for forvandling; få en endring i situasjonen jeg befinner meg i.

Å bli skutt med pistol i drømme er ofte et symbol på sex. Men i din drøm kanskje mer som et symbol på en (tidligere) seksuell relasjon som du kom deg ut fra (død og forvandling).

Innbruddstyver (inntrengere) ville jeg tolket som at det er noen i det virkelige liv som trenger seg på meg, krever for mye av meg - og ettersom inntrengerne skyter meg i halsen, tyder det på at jeg ikke er istand til å hevde meg (bruke stemmebåndene i halsen) mot dem. Kanskje en sjef - eller en kjæreste? Eller bare en fastlåst situasjon. Dexter kan ikke hjelpe deg, du må finne en utvei selv.

Å bli stukket i hjernen med en saks derimot....hehe, huff :tunge1: ...den var ny! Kanskje et symbol på noe som har skaffet deg mye hodebry (sjalusi, for eksempel?). Kjæresten oppførte seg ganske manipulerende i den drømmen da (bli banket eller drept..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...