Gå til innhold

Gravid etter ONS - ville du sagt fra til barnefaren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi brukte kondom, men den røyk.. :/ jeg tok angrepille etterpå..

Jeg har ikke hørt noe mer fra han etter den ene gangen..

Skal jeg si fra at jeg har blitt gravid? Veldig usikker..

Anonym poster: 1f6e8f2474346abbc414f4e60fc499e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit for han å vite at sex kan ha følger, selv med kondom og angrepille.

Kan ofte være en vekker for en del som ligger rundt.

Og hvis du beholder, så må han vel nesten finne det ut??

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Du ble gravid selv etter angrepille.. Er det DET du sier? Han har vel rett på å vite det,eller skal du plutselig bare avkreve han for bidrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. Ja, hvis jeg beholder må han selvfølgelig vite om det, men jeg heller mest mot abort.. Jeg mener at han må også ha noe å si om det, selv om det er jeg som tar den endelige avgjørelsen..

Og ja, jeg ble gravid selv om jeg tok angrepille.. :/ tok den innenfor 72 timer, men det var nærmere 48 timer.. Og jo lenger du venter, jo mindre blir sannsynligheten for at den virker.. Det skjedde jo natt til en søndag og jeg fikk ikke tatt angrepillen før mandag kveld.. :(

Anonym poster: 1f6e8f2474346abbc414f4e60fc499e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. Ja, hvis jeg beholder må han selvfølgelig vite om det, men jeg heller mest mot abort.. Jeg mener at han må også ha noe å si om det, selv om det er jeg som tar den endelige avgjørelsen..

Og ja, jeg ble gravid selv om jeg tok angrepille.. :/ tok den innenfor 72 timer, men det var nærmere 48 timer.. Og jo lenger du venter, jo mindre blir sannsynligheten for at den virker.. Det skjedde jo natt til en søndag og jeg fikk ikke tatt angrepillen før mandag kveld.. :(

Anonym poster: 1f6e8f2474346abbc414f4e60fc499e6

Det er jo en del apotek som er søndagsåpne, de må jo nesten være det.

Men i dette tilfellet brukte dere jo til og med kondom. Hadde jeg blitt gravid med en fyr, så hadde jeg nok gitt beskjed til vedkommende. Han kan sikkert ha godt av å tenke litt på konsekvenser han også. Du var tross alt ikke alene om det, og bør ikke være den eneste som sitter igjen med en lærepenge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok tatt abort uten å si det til noen, verken barnefaren, min beste venninne og i hvert fall ikke til familien min. Men jeg tror ikke det er den mest reale løsningen eller den som er best for deg. Snakk med ham og en god venninne!

Anonym poster: e5e2727e2cb6eef7056d05437e36cfb9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg. Hadde ubeskyttet sex med ONS. Brukte ikke kondom, men jeg tok angrepille.. Ble likevel gravid.. Jeg var også veldig usikker på om jeg skulle si fra til barnefaren.. Men jeg tok kontakt og angrer ikke på det.. Han tok det veldig "pent" og ville støtte meg uansett hva jeg valgte.. Jeg mener det er viktig å si fra. Da skjønner de hvilke konsekvenser ONS kan ha selv om det blir brukt kondom.

Hadde jeg vært deg ville jeg sagt fra :) Lykke til! Går nok bedre enn du tror :)

Anonym poster: cbe52b401107336583fac4a603b0e2a8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger abort, er det vel unødvendig å opplyse han du uansett ikke har kontakt med, om det.

Velger du å beholde, ville jeg absolutt sagt i fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SI DET!

Dette er ikke bare ditt problem, det har ikke bare skjedd med deg, det har skjedd med han også. Og det er ingens "skyld", husk det.

Lykke til med avgjørelsen :klem:

Anonym poster: f293924df091e87762f44eb801259f93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på p-piller som sviktet og ble gravid med en såkalt fuckfriend. Valgte abort, og valgte også å si det til han.

Reiste hjem til han med pizza og øl, og selv om jeg allerede hadde bestemt meg for abort fortalte jeg ham det og reiste hjem.

Fikk melding etterpå at det var bra jeg tok med øl, og at han var glad i meg.

Tror jeg hadde angret i dag om jeg ikke hadde fortalte det. Følte på en måte at han burde få vite det.

Anonym poster: e7c48f96084bec0dba059af5746da1fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde fortelle det og late som du vurderer å beholde, så lærer han kanskje til beste gang at sex ikke er en lek. Det er ikke riktig at det bare er du som skal ta konsekvensene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte kondom, men den røyk.. :/ jeg tok angrepille etterpå..

Jeg har ikke hørt noe mer fra han etter den ene gangen..

Skal jeg si fra at jeg har blitt gravid? Veldig usikker..

Anonym poster: 1f6e8f2474346abbc414f4e60fc499e6

Jepp, du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg hadde ikke sagt noe

Anonym poster: 186091da7dd295559dda1bb3168e333b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle tatt abort hadde jeg ikke sagt noe. Ser ikke poenget med å skyve bekymringer over på en annen om det ikke er nødvendig. Om jeg derimot skulle beholdt hadde jeg selvfølgelig fortalt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden TS ble gravid til tross for at hun tok en hel del forholdsregler i etterkant er det nok greit at en fyr forstår at graviditet kan forekomme også da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sagt det om det var en helt tilfeldig fyr som jeg ellers aldri ville sett igjen. Om det var en kjenning hadde jeg sagt det. Om jeg hadde tatt abort altså. Skal du beholde må du selvsagt informere faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...