sullå Skrevet 4. mai 2013 #281 Del Skrevet 4. mai 2013 Søte du! Sniker meg innom med en , og håper at dagen i dag er bedre enn dagen i går var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #282 Del Skrevet 5. mai 2013 De nærmeste rundt meg vet hvilke diagnoser jeg har osv, greia er jo at de ikke skjønner en dritt eller fortrenger at jeg faktisk er syk. Takk sullå Dagen igår: Øking av dose, var skjelven i kroppen og følte meg svak. Reagerte med kvalme på alt jeg spiste. Var overfølsom, overreagerte noe helt forferdelig på alt - noe som igjen førte til den største krangelen jeg har hatt med Knut ever og en helt jævelig natt, men det er bra igjen nå da. Dårlig søvn igjen. Idag: Blir ikke like kvalm av å spise lenger, har større appetitt - er faktisk sulten nå. Litt vondt i hodet, men det kommer sikkert av gråtingen igår. Ikke skjelven i kroppen, men jeg er slapp og svak. Fortsatt lite fokus, slet med å følge med på veien når vi kjørte (jeg måtte lære meg veien siden jeg skal kjøre den på tirsdag), klarte ikke få med meg hva mormoren til Knut Erik sa. Håper jeg får bedre fokus på en annen dose (eller at den kommer når kroppen venner seg til denne mengden). Konsentrasjon får jeg testet til uka. Jeg må få satt opp ukeplan over neste uke også, for må lære meg å følge planer og skaffe meg rutiner. Man blir jo ikke automatisk god på å gjøre det man skal bare fordi man blir medisinert, dette må jeg lære meg, derfor skal jeg lage en plan og se hvor godt jeg klarer å holde meg til den. Det blir sikkert lettere enn vanlig hvis fokuset og konsentrasjonen blir bedre etterhvert. Legger ut planen i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #283 Del Skrevet 5. mai 2013 Ukesplan: Mandag: 08.00: Våkne 08.30: Skal ha stått opp innen denne tiden. Ta medisin 09.00: Frokost 09.30: Lese til eksamen. 10.30: Ta en 10 min pause fra lesingen. 12:00: Lunsj 12:30: Lese til eksamen. 13:30: Yoga 14:30: Mellommåltid Resten av dagen hva jeg vil, men skal gå en tur iløpet av dagen. Tirsdag: 08.00: Våkne 08.30: Skal ha stått opp, ta medisin 09.00: Frokost 09.30: Gjør hva du vil Skal være med mormoren til knut å hente bilen på verksted, aner ikke når jeg er hjemme igjen. Men skal hvertfall: gå 30 min tur, spise minst 4 måltider Onsdag: 08.00: Våkne 08.30: Skal ha stått opp innen denne tiden. Ta medisin 09.00: Frokost 09.30: Lese til eksamen. 10.30: Ta en 10 min pause fra lesingen. 12:00: Lunsj 12:30: Lese til eksamen. 13:30: Basic styrketrening 14:30: Mellommåltid Resten av dagen hva jeg vil, men skal gå en tur iløpet av dagen. Torsdag: 08.00: Våkne 08.30: Skal ha stått opp innen denne tiden. Ta medisin 09.00: Frokost 09.30: Lese til eksamen. 10.30: Ta en 10 min pause fra lesingen. 12:00: Lunsj 12:30: Lese til eksamen. 13:30: Yoga 14:30: Mellommåltid Resten av dagen hva jeg vil, men skal gå en tur iløpet av dagen. Fredag: 08.00: Våkne 08.30: Skal ha stått opp innen denne tiden. Ta medisin 09.00: Frokost 09.30: Lese til eksamen. 10.30: Ta en 10 min pause fra lesingen. 12:00: Lunsj 12:30: Lese til eksamen. 13:30: Basic styrketrening 14:30: Mellommåltid Resten av dagen hva jeg vil, men skal gå en tur iløpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 5. mai 2013 #284 Del Skrevet 5. mai 2013 Det var detaljert Lykke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #285 Del Skrevet 5. mai 2013 Haha takk! Så får vi se hvordan det går å lære seg selv bedre selvdisiplin :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 5. mai 2013 #286 Del Skrevet 5. mai 2013 Håper det smitter litt over på meg isåfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #287 Del Skrevet 5. mai 2013 Hahah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #288 Del Skrevet 6. mai 2013 Helvetes søvnproblem. Sovnet ikke før 3-4 i natt, så klarte ikke komme meg opp til 08.30. Jeg sovnet igjen med vekkerklokka på 09.00. Da klarte jeg å våkne, men kom meg ikke opp av senga før 10. Har ikke fått lest enda, og ikke fått spist lunsj. Går ikke så bra dette her! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 6. mai 2013 #289 Del Skrevet 6. mai 2013 Helvetes søvnproblem. Sovnet ikke før 3-4 i natt, så klarte ikke komme meg opp til 08.30. Jeg sovnet igjen med vekkerklokka på 09.00. Da klarte jeg å våkne, men kom meg ikke opp av senga før 10. Har ikke fått lest enda, og ikke fått spist lunsj. Går ikke så bra dette her! Hehe Sovnet av selv i dag, og jeg var i seng "allerede" før 2! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 7. mai 2013 #290 Del Skrevet 7. mai 2013 Hvordan går det i dag da, er du snart på vei opp? Fuglene synger (i alle fall her), stå opp og nyt våren denne flotte tirsdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #291 Del Skrevet 7. mai 2013 Jeg skal stå opp nå. Er så dritt å stå opp om morran i blinde, skulle ønske jeg hadde bra syn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #292 Del Skrevet 7. mai 2013 Gikk jo litt bedre på morran idag siden jeg klarte å våkne halv 9. Lå og fikla med telefonen en halvtime før jeg stod opp da. Er så tiltaksløs om dagen så det er ekstremt vanskelig å komme seg opp av senga. Er ingenting jeg har lyst til å gjøre, så det er ingenting å stå opp for. Irriterende. Gjorde litt yoga på morran også for å føle meg bedre, og tok meg så en dusj. Nå fryser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 7. mai 2013 #293 Del Skrevet 7. mai 2013 Jeg skal stå opp nå. Er så dritt å stå opp om morran i blinde, skulle ønske jeg hadde bra syn Ukeslinser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #294 Del Skrevet 7. mai 2013 Har prøvd, det funka ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 7. mai 2013 #295 Del Skrevet 7. mai 2013 Jeg har alltid brillene i armlengdes avstand på nattbordet. På med brillene før jeg går ut av senga om morgenen, tusse inn på badet, på med linsene. Hvis jeg orker å ta på linsene før frokost da, er ofte så sulten at det blir brillefrokost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #296 Del Skrevet 7. mai 2013 Jeg blir så svimmel og kvalm av brillene, så jeg bruker de så lite som mulig Er derfor optiker og øyelege anbefaler meg laseroperasjon, siden jeg ikke klarer brillene og linsene er risky mtp regnbuehinnebetennelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 7. mai 2013 #297 Del Skrevet 7. mai 2013 Regnbyehinnebetennelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #298 Del Skrevet 7. mai 2013 Betennelse i regnbuehinnen kalles iridosyklitt på fagspråket, og er en betennelse i den hinnen sentralt i øyet som gir øyefargen. Tilstanden starter gjerne ensidig og relativt akutt. Det er vanligvis ubehag og smerter, men ikke alltid smerter tidlig i forløpet. Øyet blir rødt, tårefloden øker og synet blir uklart. Lysskyhet er også vanlig. Ubehandlet blir pupillen etter hvert ofte kantet og ujevn. Med tidlig behandling varer tilstanden vanligvis fra noen få dager til to uker. Det kan som nevnt dannes sammenvoksninger mellom regnbuehinnen og linsen eller hornhinnen. Disse kan bli varige. En del utvikler grønn stær i etterforløpet, en tilstand som skyldes for høyt trykk inne i øyet, og som kan skade synsnerven. Etter gjentatte betennelser eller dersom betennelsen blir kronisk, utvikler noen grå stær, skrumping av regnbuehinnen eller "sammenfall" av øyet. Det er viktig at du tar raskt kontakt med lege hvis du skulle merke at et nytt "anfall" er på gang, slik at behandlingen kan startes så raskt som mulig. Et nytt anfall kan også ramme det motsatte øyet! Blablabla, man kan bli blind hvis man har det ofte osv, og jeg har hatt det annenhver andre måned det siste året. Jævla fittegener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 7. mai 2013 #299 Del Skrevet 7. mai 2013 Har du vanlig dagbok og? Hei Øyeproblemer er kjipt! Kjenner til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 7. mai 2013 #300 Del Skrevet 7. mai 2013 *kaster linsene i søpla sporenstreks* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå