Gå til innhold

Hvem skal jeg "velge", eksen eller den nye?


Gjest Anonym gutt19år

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym gutt19år

Jeg har havnet i en skikkelig vanskelig situasjon her, og mye takket være meg selv. Lang historie, men skal prøve å korte ned så mye som mulig.

Jeg var sammen med eksen min i ca et år før det ble slutt nå i oktober. Det var hun som tok initiativet til å slå opp, men vi ble vel begge enige etterhvert. Jeg hadde i starten (første ukene) ekstremt lyst til å ha henne tilbake. Hun synes det var vanskelig fordi hun sa at hun var veldig usikker på hva hun følte.

Dette kan nok kanskje skyldes at jeg kysset en annen jente i sommer, altså utroskap. Har ikke en eneste ide for hvorfor jeg gjorde noe så dumt, fordi jeg elsket kjæresten min helt ekstremt, men det skjedde hvertfall. Hun tok meg tilbake den gang, men etter det kan man vel si at det aldri helt ble det samme. Jeg skylder ikke på noen andre enn meg selv og legger meg selvfølgelig langflat, har aldri gjort en sånn feil tidligere og kommer aldri til å være i nærheten av å gjøre noe sånt igjen noen gang.

Men tilbake til det at vi slo opp. Ville så gjerne ha henne (eksen) tilbake de første ukene/månedene nå før jul. Vi holdt litt på igjen, men så stoppet det.

Jeg møtte deretter en ny jente som jeg "crushet" på. Hun er seriøst en av de peneste jentene jeg noen gang har sett. Og dette har ingenting med at jeg likte henne, men hun er faktisk sånn typisk ekstremt pen jente. Så jeg begynte å holde på med henne og det viste seg at hun var fantastisk hyggelig i tillegg. Jordnær, ikke typisk "kul" jente fra handelsgym som går på alle fester og "har makt" (hvis dere skjønner). Så jeg har holdt på med henne en stund nå, og hun er en fantastisk person i tillegg til å være ekstremt pen (noe jeg anser som et pluss).

MEN her kommer konflikten... Nå vil plutselig eksen ha meg tilbake og jeg har vel oppmuntret henne også. Jeg føler liksom ikke det er en typisk sånn "eksen vil ha meg tilbake-situasjon" sidenden egentlige grunnen til bruddet kan sies å være min feil da jeg var utro. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!! Jeg har eksen på den ene siden som jeg alltid har vært ekstremt glad i (første kjæresten min) og den nye jenta på den andre. Begge tror at jeg er 100 % på dem, men det er dette jeg ikke vet nå. Klarer ikke å kjenne hva som er riktig å gjøre i tillegg til hvem jeg har følelser for, hvis jeg da har det i det hele tatt for noen... Eksen min vil jeg nesten påstå at jeg "elsker" som person og ville gjort alt for henne fordi jeg er så glad i henne. Men dette er ikke bare pga følelser, men kanskje også fordi vi er bestevenner, noe vi er akkurat nå også.

Et problem er at jeg ikke helt føler jeg har den "sommerfugler i magen-opplevelsen" med den nye jenta slik jeg hadde i starten med eksen min. Men den nye jenta tror jeg har blitt skikkelig glad i meg, og hun har aldri hatt en kjæreste før på tross av at hun er så pen. ååå vet ikke hva jeg skal gjøre. Får liksom vondt av å vite at jeg kommer til å såre en person uansett. Og vær så snill ikke gi meg en moralpreken, jeg vet jeg har gjort mye feil ved å oppmuntre begge, men jeg er IKKE en dårlig person i det hele tatt. Jeg er bare veldig usikker.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med ingen av dem akkurat nå?

Anonym poster: 224ddad7ebb7c583dd5a99a6fd1381f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt 19 år

Bli voksen før du går inn i et nytt forhold :blomst:

Ja det er det jeg har tenkt mye på. At jeg kanskje ikke er klar til noe nytt forhold i det hele tatt. At jeg kanskje trenger et pusterom, og får vokst litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt 19 år

Hva med ingen av dem akkurat nå?

Anonym poster: 224ddad7ebb7c583dd5a99a6fd1381f7

Jeg skjønner veldig godt at dere skriver ingen, men er redd for at de blir vedlig lei seg. Allikevel er vel det ganske dumt å tenke på hvis jeg faktisk ikke er klar for det. takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du jo ta hensyn til hvordan du føler, og hva du vil. Kan ikke bare velge den jenta du tror vil bli mest såret.

Det er vanskelig for oss å foreslå et fasit svar for deg. Du må spørre deg selv hvem DU helst vil tilbringe mer tid med. Tror du eksen og du ka få en fin fremtid og dere begge kommer dere forbi tilitsbruddet ved da du var utro? Høres ut som du og hun nye beveger dere mot et mulig forhold. Er det verdt å sjanse på selv om det betyr at du kanskje mister eksen din permanent? For når du først velger så må du være klar på det til den andre jenta, at du har tatt ditt valg og kan ikke holde noen på gress.

Lykke til :)

Anonym poster: f4c1c3687f0d9366df2cddf94ffddcea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunheart

Skjønner såå hvordan du har det. Har selv vært i lignende situasjoner flere ganger da jeg var singel. Datet flere og likte flere. Ta din tid og ikke gjør noe overilt. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

i din alder ser jeg ikke utroskap som det helt store. det er ofte slik at de kjekkeste guttene velger mellom 1-4 useriøse beilere.

har verdens beste kompis som også kysset en annen jente enn den jenta han var kjæreste med når han var 18. jeg tror bare det er god læring. av prinsipp mener jeg alltid at du skal si i fra om utroskp og at kjæresten får velge. i ditt tilfelle skla du velge den du ser for deg en god fremtid med på ærlig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i neeeesten samme situasjon, men ja, som gjest ovenfor meg her skriver; så valgte jeg å bare komme helt over eksen og heller gå videre. Jeg kommer alltid til å være glad i eksen, og huske de gode minnene. Men sånn er det bare.

Jeg hadde en tendens tidligere til å prøpve å finne "den rette", og en stund etter at det ble slutt med meg og eksen så lurte jeg på om kanskje han var den rette likevel.

Men det var en grunn til at vi slo opp... Det fins mange fisker i havet.

Men ja, jeg tror du skal ta det med ro uansett. Du virker veldig forvirra. Og jeg tror du kommer til å fortsette å være det i lang tid uansett hvem av dem du går inn i et forhold med. Det kan ikke være sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde? Du gikk for eksen?

Har gjort det samme selv. Ble dumpa, holdt på med en annen, så ville eksen ha meg igjen. Så "dumpa" eksen meg to uker senere (mest sannsynlig fordi han ikke ville jeg skulle vere med noen andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gutt_19 år

Tjaaa, da er jeg tilbake veldig mye senere. Tenkte bare at det er greit å gi svar for de som ønsker å vite hvordan det gikk. Det kan jo være med påå å hjelpe andre i samme situasjon senere.

Dette er ingen fasit, men hvordan jeg opplever det, og har lest dette mange andre steder. Jeg har faktsik ikke gjort det selv, men greide å skjønne at det vil være dumt. For all del ikke bare gå tilbake til eksen helt uten videre fordi du liker henne/ha. For det første vil det med stor sannsynlighet være minnene man savner. Alle de flotte øyeblikkene man ønsker seg tilbake. Dette er IKKE en indikasjon på at du er forelsket i personen, men "forelsket" i minnene.

Men la oss si at man finner ut at man fortsatt har sterke nok følelser til å bli sammen med eksen igjen. Da er mitt råd at hvis eksen din vil ha deg tilbake så "sjekker" du hvor mye hun/han faktisk vil ha deg tilbake. Det er svært lett for at (som noen skriver her) eksen kun vil ha deg tilbake fordi "ingen andre skal få deg".

Derfor bør du la eksen jobbe litt for deg. Ikke for å leke "hard to get", men for at du blir hundre prosent sikker på at eksen vil ha deg tilbake. Dersom eksen elsker deg så jobber personen alt den kan for å bevise dette for deg. Er det slik at du må jobbe noe som helst for eksen din når det er hun/han som vil ha deg tilbake, så er det noe galt. Man vil jo ha en kjæreste som VIRKELIG elsker deg, og dersom en person gjør det så orker de å jobbe for deg.

Allikevel vil jeg si at begge må ha virkelige følelser for hverandre. I tillegg må en forhåndsregel være at dere er reservert. Det verste er om eksen din prøver med flere samtidig og deg. Dette gjør de sannsynligvis ikke hvis de virkelig vil ha deg. En annen ting er å ikke være parnoid på tross av alt jeg har skrevet. Dersom man blir sjalu eller mistenker eksen for noe hele tiden, så er det kanskje best å bare gå videre hver til sitt. Det ALLER VERSTE i mitt yn er å gå rundt å tenke på om kjæresten er trofast eller ikke. Det kan gjøre deg gal og ta all energien. Så hvis du gjør det. Dropp hele greia.

Spør hvis det er noe mer dere lurer på om hvordan det gikk etc.

Ting ordner seg etterhvert. Det er flere fisker i havet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg tilbake etter en liten periode. Jeg har en ting å si: ALDRI GÅ FOR EKSEN!!!!!!!!!!

hva mener du? Du kan jo like gjerne finne tilbake til eksen og få et godt liv etterpå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk må begynne å bli litt bevisst på hva de selv føler her.. selvsagt vil man jo at noen elsker en... Men det som virkelig betyr noe, uavhengig av hva hun eller resten av verden forøvrig måtte mene om saken, er : elsker du henne? Andres tanker og føleser er i konstant bevegelse og noen ganger helt ute av vår kontroll. Dette spørsmålet skal du kunne svare ja eller nei på etter en kort stund i "tankeboksen" . Hvis ikke, har du ikke opplevd det å elske henne.

Dine tanker og dine følelser er det eneste som kan lede deg fram mot det du vil ha. Jeg selv elsker eksen min over alt på jorden. Er en litt uheldig situasjon å være i for å si det mildt, men slik er det nå engang. jeg vet hva jeg føler, og kan ikke annet enn å vente og håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med de to over.. hvis man ordner opp med eksen, hvorfor skulle ikke det gå helt bra? je mener, alle har jo, eller kommer til å få problemmer av noe slag i forholdene sine. hvis man løser opp i disse, eks eller ikke, så har man jo bare kommet seg nærmere hverandre..

allways hope and work for the best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemer i et forhold løses i forholdet. Ikke etter det er slutt.

Gå for hun nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...