Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hahaha jeg kom på en til.

Da jeg var liten var jeg veldig mye hos farmor og farfar, og pleide å sove mellom dem i sengen. Når jeg sov hos dem i ukedagene pleide farfar å stå opp tidlig og gå på jobb, eller "gå på kontoret" som han pleide å si. Ingen hadde noensinne forklart meg hva et kontor var, så jeg trodde han tok med seg stresskofferten sin (som var full av matpakke, leker og fargeblyanter, trodde jeg) og var i en telefonkiosk hele dagen. At han pakket ut alle lekene sine og stod der og lekte og spise niste og så på folk.

Også trodde jeg at farmor og farfar så alt i sort-hvitt før, og jeg forstod det ikke når de prøvde å forklare meg at verden hadde farger før også, men tv hadde det ikke. Forstod ingenting.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TAKK!

Hjernen min har vridd seg veggimellom på de drage og tyrannosaurgreiene og jeg har aldri sett en i virkeligheten så jeg hadde ingen anelse om hvordan de faktisk så ut. :fnise:

Under info på den første videoen er det linker til maler man kan lage selv. Print ut, klipp, og lim sammen.

Hm.. lurer på om det fins tilsvarende nisser å få tak på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trodde jeg at farmor og farfar så alt i sort-hvitt før, og jeg forstod det ikke når de prøvde å forklare meg at verden hadde farger før også, men tv hadde det ikke. Forstod ingenting.

Ha! Dette trodde jeg også. Ellers altså at alt VAR sort-hvitt. De hadde f.eks. ikke en gul genser, bare grå.

Også trodde jeg at når man spilte radio så var det veldig små mennesker som satt inni der og sang.

Var også noen ting innen anatomi det tok litt tid med. Jeg trodde at menns testikler kom i hver sin pose - som de kulene du henger på juletre. Da jeg så bilde av pungen til en mann i en bok trodde jeg det var noe galt med ham - at de hadde vokst sammen eller no.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt med på det at det var svart/hvitt i mine besteforeldres tid. Men om en går lenger tilbake, f.eks. til den viktorianske tiden (1800-tallet) og enda lenger, så var det fargerikt igjen, for sånn hadde jeg sett det i serier på tv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefar lurte meg opp på fjellet (støylen) med den grunn at om jeg var heldig, så fikk jeg se hyener gjemme seg i trærne på vei opp. Jeg hadde ikke så lyst å bli med opp på støylen, men etter han fortalte det steg motivasjonen kan du si. Jeg maste på hele veien opp og var veldig skuffet da vi nådde toppen og jeg enda ikke hadde sett hyenene, men da fortalte bestefar at det ikke er alltid en får se de. Så da var jeg veldig motivert for neste tur opp dit, for kanskje jeg var så heldig den gangen...

Det tok faktisk ganske mange år før jeg skjønte at selvfølgelig finnes det ikke hyener i Norge og at min gode og snille bestefar hadde lurt meg for å få med meg på toppen.... :fnise:

Endret av lillsunshine
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at alle barn som snakket et annet språk på tv egentlig var norske, men at de måtte lære seg det språket som var i filmen. Trodde faktisk at alle barna på jorda var fra norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at alle barn som snakket et annet språk på tv egentlig var norske, men at de måtte lære seg det språket som var i filmen. Trodde faktisk at alle barna på jorda var fra norge.

Det trodde jeg og! :D Hahaha

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var livredd for at den sorte maske fra midt i smørøyet skulle komme opp fra do om jeg dro ned, siden han ble dratt ned i do i siste episode. Hvor logikken kommer fra aner jeg ikke, ting går da ned ikke opp når man drar ned. Tok lang tid før jeg turte å dra ned på do om jeg hadde vært på do om natta da ingen var våkne.

Jeg trodde pappa var tøffere enn toget, det sa han nemlig en gang han hadde kjørt fortere enn toget på ferie (innser nå at toget antagelig var i nærheten av en stasjon).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde magasinet "En gal, gal verden" var ekte, og at alt som sto der var sant. Engler som falt ned fra himmelen, en mann som var blanding mellom menneske og giraff, verden skulle gå ned osv osv. Savner de bladene litt faktisk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på SFO så gikk det rykter om at Burger King solgte BARE fisk! Og dette trodde jeg på altfor lenge :fnise::laugh: tiltross for navnet Burger King.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma jobber i barnehage, og da jeg skulle begynne på skolen kom jeg med "men når er du ferdig i barnehagen, mamma?" forstod liksom ikke helt det at hun jobbet der

Tannfeen trodde jeg virkelig på! synes at jeg så tanna holde på å bli penge også noen ganger - spesielt de gangene mamma helt hadde glemt tanna

Hadde et kosedyr som ligner på en hare, og var heeelt sikker på at den begynte å få litt langt hår. Så jeg klippet det, for håret vokser jo ut igjen ofc..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde nesten alt på film/tv kunne skje på ordentlig.
"Heksen sabrina" serien om en tenårings(?) heks med en snakkende katt gjorde at jeg var bombesikker på at katten min var et menneske som var forvandlet til en katt som straff. Pleide å trøste henne med at jeg skulle finne ut hvordan jeg kunne redde henne.

Trodde man ble full av en slurk alkohol også pleide jeg å ha alle kosedyrene oppi senga mi fordi jeg først og fremst syntes synd på dem om de måtte ligge på gulvet, men var også redd de skulle bli sinte på meg. Heldigvis tok mamma dem opp på loftet så jeg fikk plass igjen :P

På barneskolen trodde vi nesten alle jentene i klassen at 'kødd' betydde oksetiss fordi en av de eldre guttene hadde sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker at jeg spurte moren min om man måtte være gift for å bli gravid. Hun svarte jo selvsagt JA. Man oppdrar da sine døtre til høy moral!

Etter noen år i god tro på dette "prevensjonsmiddelet", gikk sannheten brutalt opp for meg. :fnise:

Det må jo være det .. ehh siste man lyger om.. Eller iallefall bytte om på den informasjonen når man kommer i en viss alder :hoho:

Trodde også at lynet kom å "tok" meg om jeg sto å så ut av vinduet.. Så jeg ville helst sitte i bilen fordi der var det trygt eller gå med gummistøvler :opplyser::rolleyes:

Også det vanlige da:

Øyenstikkere - gjorde deg blind.

For mye sukker - ingen tenner.

Er du ikke snill - politiet kommer å tar deg.

For mye tv - firkanta øyne.

For mange grimaser - ansiktet ditt ble sånt.

Goooodt mulig jeg også trodde at nugatti var laget av hundebæsj en stund da bestemor og bestefar hadde sagt det.. :sjenert:

Også trodde jeg at det ville være kjempe gøy å være voksen for da kunne du gjøre hva enn du ville.. :riste:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

pleide jeg å ha alle kosedyrene oppi senga mi fordi jeg først og fremst syntes synd på dem om de måtte ligge på gulvet, men var også redd de skulle bli sinte på meg. :P

*snip*

Jeg og.. :sjenert: Så her var alle kattepuser (vi hadde mange!) og bamser i senga når jeg sov som liten.. De kunne jo ikke bli utelatt.. :sjenert: Nei faktisk, så har jeg dårlig samvittighet når det kommer til sånt fremdeles! :fnise: Så glad for at kattepusene ikke foretrekker senga.. men bikkja derimot .. Den "ingen hunder i sengen" reglen varte ikke lenge. Jeg lager også ekstra mat.. for han må jo få smake :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og.. :sjenert: Så her var alle kattepuser (vi hadde mange!) og bamser i senga når jeg sov som liten.. De kunne jo ikke bli utelatt.. :sjenert: Nei faktisk, så har jeg dårlig samvittighet når det kommer til sånt fremdeles! :fnise: Så glad for at kattepusene ikke foretrekker senga.. men bikkja derimot .. Den "ingen hunder i sengen" reglen varte ikke lenge. Jeg lager også ekstra mat.. for han må jo få smake :fnise:

Om jeg våkner og en av bamsene har falt ut av sengen i løpet av natten får jeg opprinnelig vondt inni meg... Hilsen 23 år! Hahaha håpløst

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om jeg våkner og en av bamsene har falt ut av sengen i løpet av natten får jeg opprinnelig vondt inni meg... Hilsen 23 år! Hahaha håpløst

... :sjenert:

Jeg prøvde å late som jeg hadde vokst det i fra meg men nei, jeg har ikke det.. :sjenert: Men har ingen bamser i senga da, de er på en hylle å om de faller / sitter skjevt.. så synes jeg synd i de..

MVH hun som også er over 20.. :fnise::sjenert:

Jeg brer også dyna over hunden.. For tenk om han fryser uten å vite om det da.. Han har også egen pute i senga..

Endret av Frk.K
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på nyhetene med besteforeldrene mine en gang der det var en sak om at ozonlaget var så tynt og hullete og at temperaturen steg. Jeg hylgrein, for jeg ville ikke brenne opp!

Anonymous poster hash: 66410...1ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten trodde jeg at mørkhudete kvinner ikke brukte sminke. Sikkert fordi min mor brukte brunkrem for å få farge i ansiktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...