Gå til innhold

Røde flekker (kuler) i ansikt, nakke og hodet i forbindelse med smerter.


Gjest mia

Anbefalte innlegg

Kanskje noen har vært borte i lignende og kan hjelpe meg å finne ut hva dette er.

Periodevis dukker det opp røde flekker i ansiktet, nakke og hodet.

Flekkene er rød/rosa, kjennes ut som kuler som ligger like under huden, men er ganske flate.

Starter gjerne som en liten flekk, på størrelse med en liten kvise En liten rød klump bare(trodde først det var kviser)

Etter noen dager vokser de og kan bli opp til størrelse på et kronestykke. Litt hoven eller klumpete når en tar på de.

De klør eller svir ikke. Er er mer press og litt numment i området der flekkene er. (mest sannsynlig siden det er en liten opphøyning/klump og presser på ting rundt)

Kan være bare en eller to flekker, opp til et større området.

Kan komme på begge sider av ansikt/hodet.

Siden selve flekkene ikke klør, stikker, bare press. Er det mer at det ikke ser noe pent ut.

Varighet før de forsvinner kan være alt fra uker til flere mnd.

Blir gjerne mer blass i fargen når de er på tur å forsvinne. Kan av og til virke som huden er litt tørr da. (hevelsen går ned !?)

Kommer dukker som oftest i forbindelse med smerter. Enten like før smertene kommer eller like etter.(Har nakkesleng, nevralgi i ansiktet og ofte ikkemedisinsk betennelse i nakken på grunn av dette, vet ikke om det kan ha noe sammenheng)

Har spurt lege og behandler, men de har ikke kommet frem til noe svar.

Er IKKE

- elveblest (det har jeg hatt og det kommer i større flak og varer ikke så lenge)

- hjerneminnebetennelse (ikke prikker, har hatt det så ofte at det kan det umulig være)

- noen typiske barnesykdommer (siden det samme har kommet og gått minst 1 år)

- Eksem (klør ikke, flasser ikke mye, ingen kant rundt)

- Helvetesild (kommer på begge sider av både ansikt, hode og nakke)

Kan heller ikke være allergi for noe. Bruker INGEN medisiner eller kosmetikk produkter. Vaskemidlet jeg bruker, har jeg brukt det samme merke i over 20 år.

Det hele er et mysterium. Men kanskje noen her har vert borte i noe lignende.

Det som kanskje kjennertegner dette mest, er at det kommer like før eller like etter at nakke/hodepine/ansikts smertene har dukket opp. Men varer lenge etter at disse smertene har tatt pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være betennelse i lymfekjertlene? Eller cysteinfeksjon? Jeg kjenner ei som har noe lignende men husker ikke helt hva hun har, men hun går hvertfall på antibiotika. Anbefaler en tur til legen neste gang du får "utbrudd"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...