Gjest Magdalene Skrevet 18. januar 2013 #21 Skrevet 18. januar 2013 Hadde 14. flyturer fra uke 6-30. JEG var ikke og er fortsatt ikke redd for å fly i gravid tilstand, og tror det er helt uskyldig. 1
Fen Skrevet 18. januar 2013 #22 Skrevet 18. januar 2013 Jeg lurte på akkurat det samme da jeg stod foran en flytur i uke 10. Var så usikker at jeg ringte føden og spurte. Fortalte om usikkerheten det stod om på internett og om påstanden om at 2. trimester var tryggest. Jordmora jeg fikk snakke med sa at hun gjennom årevis i yrket aldri hadde hørt at det faktisk kunne være farlig å fly, men for sikkerhet skyld spurte hun også legen som var på vakt. Legen sa at jeg trygt kunne fly, så lenge flyturen ikke varte i timesvis. Jeg skulle fly i ca 1,5 timer og det skulle jeg gjøre uten å bekymre meg, sa han og ønsket meg god tur. Dersom det var en flytur på mange timer, f.eks til et annet kontinent, kunne han ikke garantere for noe, til tross for at det som regel var problemfritt. Jeg dro og er fortsatt gravid, så det tror jeg du også kan gjøre så lenge det ikke er snakk om en tur til Australia...! 1
^^Belle^^ Skrevet 18. januar 2013 #23 Skrevet 18. januar 2013 Jeg forstår veldig godt usikkerheten din. Var selv ute og flydde i uke 9-12, da helt til USA, og var lenge i tvil om jeg skulle reise eller ei. Når man bruker lang tid på å bli gravid blir hver minste lille ting som muligens kan gå galt plutselig veldig store. Man vil gjøre alt man kan for å beholde den etterlengtede babyen i magen. Jeg spurte for sikkerhets skyld fertilitetsklinikken før vi skulle ut og reise, og de betrygget meg med at jeg skulle kooose meg på tur. Jeg fløy forøvrig også veldig ofte i første og andre trimester pga. bortejobb, en liten time hver vei, og i tredje trimester var jeg i Riga. Men dette er noe du selv må kjenne på. Om du føler at den eventuelle risikoen er større enn du er komfortabel med - og at du kan komme deg ut av reisen - reiser du ikke.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #24 Skrevet 18. januar 2013 Jeg har jo bare lest at det UFARLIG å fly i 1 trimester. Anonym poster: dde12ede118ad8c594dae41e70852754
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #25 Skrevet 18. januar 2013 Klart det er lov å ta hensyn til seg selv og sin egen bekymring. Da unngår du alle ferieturer og unødvendig reising. Men å unngå en jobbreise pg av noe som ikke offisielt går for å være farlig, kan muligens oppfattes som litt hysterisk av arbeidsgiver og kolleger? Det hadde nok det hos meg i hvertfall. Anonym poster: 398f45708fa164f04eaf3e9278db4608
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #26 Skrevet 18. januar 2013 Klart det er lov å ta hensyn til seg selv og sin egen bekymring. Da unngår du alle ferieturer og unødvendig reising. Men å unngå en jobbreise pg av noe som ikke offisielt går for å være farlig, kan muligens oppfattes som litt hysterisk av arbeidsgiver og kolleger? Det hadde nok det hos meg i hvertfall. Anonym poster: 398f45708fa164f04eaf3e9278db4608 Nå er hun jo egentlig sykemeldt, så den saken er ikke noe problem. Anonym poster: 7719386a3ef71e3812e405172fb20242
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå