Gå til innhold

har du vært innlagt på psykriatisk? fortell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev nettopp tråden "tror jeg må legges inn", og sitter og venter på tlf fra fastlegen min..

Kan noen fortelle meg hvordan det fungerer? Kan jeg ha mobilen min feks? Pc? Må jeg være med andre der? Hvor lenge er det vanlig å bli?

Er redd for at jeg gjør en feil og ikke vet hva jeg begir meg ut på om jeg ber om innleggelse.. Er så flau og skammer meg sånn.. Men jeg føler jeg trenger hjelp..

Anonym poster: 30ee6f0eb87154830a8646daf4b7eb67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært masse innlagt og er det for øyeblikket. Det er veldig forskjellige regler fra sted til sted. Vet du om du skal til dps eller lukket post?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært masse innlagt og er det for øyeblikket. Det er veldig forskjellige regler fra sted til sted. Vet du om du skal til dps eller lukket post?

Vil du fortelle hvorfor?

DPS sikkert, er en frivillig innleggelse isåfall.. Legen min vet hva jeg sliter med og hvorfor, så jeg venter på en telefon fra henne.. Tenker å si at jeg trenger hjelp..

Har gått til psykolog helt siden våren, men kun for utredning og nå må jeg bytte behandler som kun er der 2 dager i uka og dette begrenser utviklingen min veldig.. Føler jeg har blitt mye, mye dårligere..

Anonym poster: 30ee6f0eb87154830a8646daf4b7eb67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dps er ganske ok. Jeg har hatt både god og dårlige erfaringer med dette.

Det er veldig greit å være på dps, for da får du hjelp til å få litt struktur på dagen. Det er faste måltider, samtaleterapi, trening og masse gruppeaktiviteter :) er der noe konkret du lurer på?

Jeg er bipolar og har emosjonelt ustabil pf. Du er hjertelig velkommen til å stikke nesetippen innom dagboken for oss med psykiske lidelser. Der utveksler vi erfaringer, tanker og bekymringer. Om du ønsker å poste noe der, kan du sende det på pm til meg, så kan jeg legge det ut, så beholder du anonymiteten din! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dps er ganske ok. Jeg har hatt både god og dårlige erfaringer med dette.

Det er veldig greit å være på dps, for da får du hjelp til å få litt struktur på dagen. Det er faste måltider, samtaleterapi, trening og masse gruppeaktiviteter :) er der noe konkret du lurer på?

Jeg er bipolar og har emosjonelt ustabil pf. Du er hjertelig velkommen til å stikke nesetippen innom dagboken for oss med psykiske lidelser. Der utveksler vi erfaringer, tanker og bekymringer. Om du ønsker å poste noe der, kan du sende det på pm til meg, så kan jeg legge det ut, så beholder du anonymiteten din! :)

Tusen takk for svar :)

Er så redd for å ta steget, men jeg orker ikke mer.. Føler du at det blir bedre når du har vært innlagt? Hvor lenge er det vanlig å være der når det er frivillig innleggelse? Når står man opp og kan man bruke mobilen? (høres jo ut som om jeg tror det er et fengsel, men kan jo være de har regler på det..)

Får man eget rom? Går det an å trekke seg tilbake om man ikke vil være med andre?

Føler at jeg har mislyktes totalt.. Føler meg som verdens største taper.. Har virkelig ikke lyst, men skjønner ikke hvordan jeg skal få disse følelsene til å forsvinne..

Anonym poster: 30ee6f0eb87154830a8646daf4b7eb67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Er så redd for å ta steget, men jeg orker ikke mer.. Føler du at det blir bedre når du har vært innlagt? Hvor lenge er det vanlig å være der når det er frivillig innleggelse? Når står man opp og kan man bruke mobilen? (høres jo ut som om jeg tror det er et fengsel, men kan jo være de har regler på det..)

Får man eget rom? Går det an å trekke seg tilbake om man ikke vil være med andre?

Føler at jeg har mislyktes totalt.. Føler meg som verdens største taper.. Har virkelig ikke lyst, men skjønner ikke hvordan jeg skal få disse følelsene til å forsvinne..

Anonym poster: 30ee6f0eb87154830a8646daf4b7eb67

når det gjelder hvor lenge man er der, kommer det helt an på hvor mye du sliter, hva du sliter med og hva du og behandleren din avtaler sammen. Vet det er et irriterende svar, men realiteten er sånn at det kan være alt fra 2-3 dager til mange måneder.

Der jeg har vært, har vi blitt vekket rundt ni, og ja. Man får eget rom med bad som man kan trekke seg tilbake på :) de oppfordrer sterkt til å være med på aktivitetene, men kan så klart ikke tvinge deg. Du er jo der frivillig :)

Klart du får bruke mobil! Jeg fikk ha datamaskin og, men det er litt forskjellig hva de tillater fra sted til sted.

Du er ikke mislykket! At du innser at du trenger hjelp, vitner om mye selvinnsikt og at du er veldig modig som ber om hjelp før det blir alt for ille :klemmer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg husker er kniver og skarpe gjenstander det eneste man ikke får lov til å ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært tvangsinnlagt 2 ganger, og frivillig 3 ganger. Siden dette var i et tidsperspektiv på 6mnd, synes jeg ikke de to første frivillige innleggelsene gjorde susen. Men den siste gangen skiftet jeg sted, og ble umiddelbart bra på 2 uker (virkelig pga den gode psykologen), ble frisk på 2 uker og har vært stabil og "lykkelig" siden da.

Anonym poster: 61a4336eadae668c0a73faf0a19d541e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder hvor lenge man er der, kommer det helt an på hvor mye du sliter, hva du sliter med og hva du og behandleren din avtaler sammen. Vet det er et irriterende svar, men realiteten er sånn at det kan være alt fra 2-3 dager til mange måneder.

Der jeg har vært, har vi blitt vekket rundt ni, og ja. Man får eget rom med bad som man kan trekke seg tilbake på :) de oppfordrer sterkt til å være med på aktivitetene, men kan så klart ikke tvinge deg. Du er jo der frivillig :)

Klart du får bruke mobil! Jeg fikk ha datamaskin og, men det er litt forskjellig hva de tillater fra sted til sted.

Du er ikke mislykket! At du innser at du trenger hjelp, vitner om mye selvinnsikt og at du er veldig modig som ber om hjelp før det blir alt for ille :klemmer:

Tusen takk for svar.

Venter og venter på telefon.. Skulle ønske hun kunne ringe meg ganske fort slik at jeg får avklart med far at han evt må hente i barnehagen.. Vet ikke hvordan han kommer til å ta det :( Tror han kommer til å dømme meg.. Forholdet vårt kunne være relativt turbulent til tider, men begge har roet seg siden da og jeg har aldri noen utbrudd eller lignende foran sønnen min..

Håper bare jeg kan få hjelp nå.. Er innstilt på det, eller, jobber med saken.. Jeg bare ORKER ikke mer..

Har skrevet i den tråden for psykisk syke, takk for tipset..

Kjekt å høre at du ble bra, du over her. Heldige heldige deg :) :)

Anonym poster: d9124a8ec08ee5929f751dc9695d90f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært frivililig innlagt 1 gang, på psykiatrisk avdelig på sykehus. Jeg var så langt nede at alt bare var svart. Jeg er så takknemlig for at jeg fikk komme inn der og tilbringe 8 døgn der, at jeg kan ikke få sagt det! Ikke bare for å få hjelp, men også å møte andre i "samme" situasjon som meg. Jeg fikk mye perspektiv, og skjønte fort at jeg skulle prise meg lykkelig for at jeg "bare" var dypt deprimert....

Jeg er også alenemor, og var veldig bekymret for hvordan det ville virke inn på en evt. barnefordelingssak. Jeg gikk igjennom nettopp det halvannet år senere, men det hadde ikke noe å si da. Nå skal det sies at jeg var "friskmeldt" igjen på det tidspunktet. Men jeg tror nok de respekterer mer at du søker hjelp, enn at du ikke gjør noe med det. Det at du gjør noe med det, viser jo at du vil gjøre en forbedring både for deg og ditt barn! Og alle kan klappe sammen, det gjør deg ikke til noe dårligere omsorgsperson for barnet ditt.

Lykke til, håper du har fått telefon fra legen din og at du får komme inn. :)

Anonym poster: 2df1c27f8310187833dedafacee8e78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...