Gå til innhold

Gjør jeg feil ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få barn, men tror jeg gjør en feil. Vet det er ett veldig dumt spørsmål, men her kommer det. Hver gang etter at jeg hatt sex så går jeg å dusjer meg så alt sæd renner da ut. Er det feil ? Skal man ligge med det inne ? Kan det være en grunn til at jeg ikke er blitt gravid før ?

Igjen..veit det er ett veldig dumt spørsmål :-)

Anonym poster: 7bbf05e73852925489e995a1edcd2f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du gjør ingenting feil. Gå på do, eller ta en dusj, rett etter samleie. Så unngår du UVI eller soppinfeksjon.

Før du rekker å reise deg er det allerede mange små svømmere på full fart mot eggstokken din. Selv om det kan se ut som om "alt" renner ut er det mer enn nok igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så dumt å ligge litt på ryggen med knærne opp til brystet i noen minutter før du går i dusjen. Man får ikke UVI av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så dumt å ligge litt på ryggen med knærne opp til brystet i noen minutter før du går i dusjen. Man får ikke UVI av det.

Men det er ingen nødvendighet for å bli gravid, man har ikke funnet ut at det bedrer sjansene i det hele tatt.

Sædcellene klarer å svømme til egget liggende eller stående. De dårlig som ikke klarer det vil ikke klare å befrukte egget likevell.

Anonym poster: 52485cc189a428a11461bc195e8d9fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så dumt å ligge litt på ryggen med knærne opp til brystet i noen minutter før du går i dusjen. Man får ikke UVI av det.

Det øker i alle fall ikke sannsynligheten for å bli gravid, selv om den idiotiske myten florerer på nett.

Jeg skrev ikke at man automatisk får UVI av det, men at det eneste man oppnår ved å gjøre det er å øke sannsynligheten for å få UVI/soppinfeksjon.

Oversatt - det å ligge med beina opp over veggen er egentlig ikke så mye annet enn ganske dumt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Athene skriver over her spiller det ingen rolle om du går i dusjen/på do med en gang. Sædcellene er allerede på vei innover.... Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...