Gå til innhold

Hvilken matbutikk holde best standard?

114 stemmer

1. 1. Hvilken matbutikk pleier du å handle på?

• Rema 1000
      28
    • Kiwi
      12
    • ICA
      2
    • Rimi
      3
    • Coop
      16
    • Bunnpris
      2
    • CC Mart'n
      2
    • Andre?
      8
    • Meny
      41

Fremhevede innlegg

Skrevet

Handler for det meste på Meny og Ultra. Jeg er enig i at utvalget i Norge er til å gråte av. Har reist mye rundt i Europa og "opplevd" god mat, virkelig synd at matbransjen her er som den er! Av "billigkjedene" foretrekker jeg Rema1000. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg havner alltid der om det ikke er en Meny i nærheten. Og så er det innvandrerbutikkene på Grønland, DER er det morsomt å handle frukt og grønt i forhold til kjedebutikkene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Ultra eller Jacobs har best utvalg, uten tvil. Men jeg handler mest på Kiwi eller Coop Prix/Coop Obs! pga prisene/beliggenheten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Euforia
Skrevet

Foretrekker Coop Mega siden de har et stort økologisk utvalg som er like billig som det som ikke er økologisk. :-D

Skrevet

Handler mest på Rema1000. Har en ICA som er nærmere, men med samme utvalg, ALLTID dårlig frukt og grønt og utgått på dato og i tillegg dyrere. Derfor reiser vi faktisk litt lengre for å handle på Rema1000. Det skal sies at ICAen her er eksepsjonelt dårlig...

Skrevet

Jeg har et stort fryseskap. Fra neste høsten kommer jeg til å jakte. Før Jul kjøpte jeg et halvt lam på Meny, og gjorde alt selv, fra koteletter til pinnekjøtt. Det ble veldig bra, og jeg sparte penger.

Sett deg inn i matlaging ( se på programmene til Hellstrøm, her kan du lære mye ), kontakt ferskvaren på din lokale Meny/ICA butikk, bondegård eller jaktlag. Evt ta jegerprøven.

Bor du på landet, kan du plante epletrær og annet i hagen.

Men så lenge barn spiser grandis og pølser på Julaften, så er vel det svaret på dårlig utvalg i butikkene. Vi vil rett og slett ikke.

Nettopp, det finnes faktisk endel muligheter i butikkene bare man er litt på jakt etter nye ting, men norske folk flest er som regel vanedyr når det kommer til mat og går etter de kjente tingene som de har spist i årevis. På butikken jeg jobber (Ica Supermarked) så har vi massevis av nye og spennende både norske og utenlandske produkter. Du kan bestille stort sett ALT mulig av kjøtt, fisk og fjærkre for så å hente det dagen etterpå. Det samme gjelder frukt og grønnsaker (dette kan ta litt lengre tid). Samme gjelder brød og bakevarer (kaker o.s.v). Likevel er det Kneippbrød,røde epler, bananer, grillet kylling og pizza som briljerer på kassabåndet.

On topic: Jeg handler mest på Ica og Bunnpris, men jeg ELSKER å gå og se på Meny og det flotte utvalget de har av produkter! Liker også utviklingen til REMA 1000 når det kommer til enkelte produktgrupper, men hater frukt- og grønt-, samt brød- og kjøttutvalget deres.

• Liker 3
Skrevet

Vi har Bunnpris, Prix, Rema og Rimi tilgjengelig (mindre enn 1 1/2 times kjøring), og vi handler på Rema 1000. Billigst, og har stort sett alle de produktene vi vanligvis kjøper.

Jeg stikker innom Meny for å handle og drømme meg bort hver gang jeg er i Trondheim.

Skrevet

Jeg jobber på Meny, så da er jeg kanskje litt inhabil? ;) At vi har best utvalg i området er det ikke tvil om engang, og om folk spør tar vi inn noe. Jeg hater å gå å handle på den lokale Rema 1000, nettopp fordi den er så rotete, skitten, handlekurvene har aldri blitt vasket og hele butikken fremstår som uoversiktlig.

Jeg jobber i kassen, så jeg får med meg hva ting koster. Jeg følger med på tilbud og kjøper ofte mye hos oss. Nå som vi har tre for to har jeg kjøpt inn en hau med svinefileter som er stappet i frysen. Har vi tilbud på klementiner en uke kjøper jeg dem heller hos oss en hos Rema 1000. Men sannheten er at jeg handler mer på Rema 1000, men det er kun fordi jeg ikke har råd.

Får jeg meg en bedre lønn etter studiene vet jeg garantert hvor jeg ender opp, blir sjalu av alle de herlighetene som ruller nedover båndet.

Skrevet

Savner den gamle smartcluben på alnabru. de hadde jo faktisk en del varer man ikke fant andre steder.

Generelt liker jeg sånne store butikker selv om utvalget ikke er så mye bedre, det skal være rom mellom hyllene og ikke slik at man føler man står i veien om man stopper opp og titter.

Anonym poster: a831a387076fc963bbb093f4de0d374f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...