Gå til innhold

Hvilken matbutikk holde best standard?

114 stemmer

1. 1. Hvilken matbutikk pleier du å handle på?

• Rema 1000
      28
    • Kiwi
      12
    • ICA
      2
    • Rimi
      3
    • Coop
      16
    • Bunnpris
      2
    • CC Mart'n
      2
    • Andre?
      8
    • Meny
      41

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvilken matbutikk foretrekker du å handle på?

Endret av Reza08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er en rema1000 jente!

Skrevet

Hvorfor tar du med en helt ukjent butikk som CC Mart'n, men ikke Meny? :klo:

• Liker 4
Skrevet

oh joy, enda en liste!

Skrevet

Liker best Meny :) Bruker jeg en av de rimiligere er det Rimi jeg liker best.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tar du med en helt ukjent butikk som CC Mart'n, men ikke Meny? :klo:

Meny er med nå, glemte helt den kjeden. :)

Skrevet

Meny er den med best utvalg og standard, men handlar som oftast på Rema 1000 fordi det er nærmast og billigast.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvilken matbutikk foretrekker du å handle på?

Jeg er langt fra imponert over norske matbutikker. Dårlig utvalg av varer som ikke inspirerer. Men jeg pleide å handle på Ica Maxi (mens det fortsatt fantes), grunnen relativt akseptabelt utvalg, sammenlignet med andre butikker. Jeg ble ganske trist da jeg fikk høre at Ica Maxi nedlegges. Nå handler jeg mest på Ultra, som viser seg å ha litt større utvalg enn andre butikker. Av og til sjekker jeg Coop Mega, men ikke så ofte, for jeg blir fort lei av deres Tine-avdeling og varig mangel på Synnøve Finden og Q-melk (i allefall når jeg er der, så er det som regel tomt for disse varene, hvis de fins i det hele tatt der).

Vurderer å begynne med turer til Sverige, jeg.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Skrevet

Handler kun tørrvarer og ferskvarer som melk i norske butikker. Kjøtt, ost og snacks handler jeg i Sverige og sparer mange tusen i året på dette selv om jeg må betale ca 150kr i bompenger for å komme dit + drivstoff. Butikkene er større og renere, har mye større utvalg og generelt hyggeligere betjening.

Anonym poster: fc28c86128141301e44d84e68eb4ce59

• Liker 2
Skrevet

Jeg er glad i den nye ICA i distriktet her, fordi de har et rikelig og godt utvalg av forskjellig mat og grønnsaker, samt god kvalitet på frukt og grønt.

Der jeg bodde før foretrakk jeg Coop mega.

Handler nok mest på rema fordi det er nærmest, bortsett fra en bitteliten "matkroken" der jeg bare driver med småhandling fordi utvalget er lite og jeg ikke synes de er flinke til å ta vare på grøntavdelingen sin.

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

I Norge så handler jeg mest på Meny. Syns de har et bedre utvalg og bedre kvalitet.

Handler også en del på innvandrerbutikker.

I Sverige handler jeg på den butikken som er nærmest der hvor jeg er. Når jeg bor i Sverige så blir det Coop (husker ikke hva mer den heter. Max, mega eller noe i den duren)

I Sverige syns jeg de har et bra utvalg i nesten alle butikker bortsett fra små lokalbutikker og livs.

Skrevet

Handler på CC. :)

Anonym poster: d2bdeeb6462162f3f91cfe8c99cb0bf7

Skrevet

Eurospar og Meny.

Anonym poster: ea9d4b22b237488ea37507e87acca1ea

Skrevet

Handler mest på Prix for det ligger 200m unna der jeg bor og rett ved der jeg går av bussen. Men jeg skulle ønske jeg hadde andre butikker å velge mellom, for det er litt dyrt og dårlig utvalg innimellom. Jeg må ta buss til alle andre butikker. Spar har jeg så og si ikke tilgang til i det hele tatt. Det ligger bare en i byen og den er veldig kronglete plassert.

Skrevet

Handler helst på kiwi, men bunnpris er nærmest så handler en del der også.

Skrevet

Handler på den som er nærmest. Utvalget i norske butikker er generelt likens, så om jeg handler på rema,ica eller kiwi merker man ikke helt den store forskjellen. (nå mener jeg utvalget, ikke prismessig)

Anonym poster: 9da50a984dc4928ef718925e01cfa25b

• Liker 2
Skrevet

Føler overskriften og pollen dekker to forskjellige spørsmål.

På spørsmålet om hvilken butikk som holder best standard er svaret Meny.

På spørsmålet om hvilken butikk jeg handkler oftest på er svaret Rema 1000.

Anonym poster: 3bf3064dac92ae5c5da359e181bed02c

• Liker 3
Gjest KrissyHart
Skrevet

Jacobs på Holtet har bra utvalg, men dyrt

Skrevet

Centra Colosseum, eller Jacobs.

Øvre middelklasse fra østkanten som jobber på vestkanten, føler du deg litt annenrangs, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...