Gå til innhold

Går det an å få vitamintilskudd på blåresept?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å så frekk da! Kosta deg mye å svare ikke sant? Men grunnen til at jeg spurte var fordi det står noe legemiddel siden. Men det skal ikke gjenta seg. Forstår du ble sliten av å svare

Anonym poster: bfb8365b7d88ea4c9444211e507a14ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre om hvilken og på hvilket grunnlag? Jeg får resept, men ikke blå for B-vit., på tross av behov over mange år.

Det kan være så enkelt som at legen din ikke har tenkt over muligheten?

Jeg går på en del smertestillende, og det var ikke før jeg selv tok det opp at jeg fikk dem på blå resept. Legen hadde rett og slett ikke tenkt over at jeg fikk pga en kronisk tilstand og dermed kunne få dem på blå resept. Så nå får jeg selv helt vanlig paracet på blå resept.

Spør legen din du :)

Anonym poster: af92054925672652b9ce5ac43c8588c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må søkes om i følge paragrafene den går under. I følge din liste!

Anonym poster: bfb8365b7d88ea4c9444211e507a14ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med legeerklæring på at jeg trenger tilskudd har jeg fått trukket fra alt på skatten. Har sendt med en forklaring med oversikt over hvilke tilskudd og hvorfor og legeerklæringen, og sagt at kvitteringer oversendes på forespørsel. Jeg har fått det godkjent hver gang.

Jeg har ingen diagnose som forklarer mangelen på dette og hint, annet enn at jeg har en annen som gjør mangler på noen vit. "vanlige", men blåresept hadde definitvt vært det enkleste.

Den ordninga med å trekke fra på skatten holder på å fases ut nå dessverre :( Så det er bare de som alt har brukt fradraget som får det iår, og da med mindre prosent fradrag for beløpet mener jeg?

Anonym poster: af92054925672652b9ce5ac43c8588c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må søkes om i følge paragrafene den går under. I følge din liste!

Anonym poster: bfb8365b7d88ea4c9444211e507a14ba

Riktig. Men det må uansett skje via legen.

Anonym poster: af92054925672652b9ce5ac43c8588c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så frekk da! Kosta deg mye å svare ikke sant? Men grunnen til at jeg spurte var fordi det står noe legemiddel siden. Men det skal ikke gjenta seg. Forstår du ble sliten av å svare

Anonym poster: bfb8365b7d88ea4c9444211e507a14ba

Jeg både svarte deg og påpekte at du med enkelhet kunne funnet svaret selv.

Anonym poster: af92054925672652b9ce5ac43c8588c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv vært kjempeplaget av UVI, og etter tips fra en lege som sa at det kun er høy-konsentrert C-vitamin som har blitt bevist å ha effekt har jeg helt vært kvitt plagene (men det dukker opp igjen dersom jeg glemmer å ta tabletten en kveld) .

Jeg har ingen formening om man kan få blå resept på vitaminene, eller få penger igjen på skatten, men pleier å handle inn i Sverige da det koster rundt 20 sek for en pakke på de fleste apoteker og i matbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kalsium på blå resept (pga økt fare for benskjørhet), så er absolutt noen vitaminer og mineraler en kan få. :)

Du kan sjekke preparatlista over legemidler som er godkjent for blå resept. I tillegg så kan legen søke om individuell godkjenning. Står hvilke paragrafer du bør sjekke i den linken.

Anonym poster: af92054925672652b9ce5ac43c8588c4

Jeg har benskjørhet og får ikke Calcigran Forte på blå resept. I tillegg så tar jeg nå sprøyter for benskjørheten hvor det er veldig viktig at jeg får i meg nok kalsium.

Anonym poster: 9a3ef472247fab9e7f28a796c2d8888c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...