Gå til innhold

Kunstig søtning og infertil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om dere som drikker mye Pepsi max, cola zero og som spiser MYE sukkerfritt sliter med å bli gravid. Har inntrykk av at dette kan gjøre deg infertil, hender jeg kjøper sukkerfrie halsdrops en sjelden gang. Har ikke begynt å prøve ennå men lurer på om dette ikke er så bra. Om mange av dere som er storforbrukere av sukkerfrie varer sliter med å få det til å klaffe, kommer jeg til å kutte det helt!!

Anonym poster: 13ad535f10512d2a97059e6367826547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal nok ekstreme mengder til for å bli infertil, ingen studier har vist en klar sammenheng i alle fall.

Men koffein kan spille inn en del på fruktbarheten. Det samme kan store svingninger i blodsukkeret, som kunstig søtning kan føre til. Men noen halspastiller har ingenting å si, det lover jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"du har inntrykk" ?!

Den logikk kan man vel bruke om h2o også. Siden alle infertile også drikker vann må det jo være slik at det er en sammenheng - eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg si!

Du har altså inntrykk av det, da må det jo nesten være sånn, da.....

Anonym poster: bf0b2e97d8e48cd7e02206e33f5679dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses! Her var det noen som følte seg truffet! Var IKKE vondt ment, beklager! Vann er en naturlig ting, jeg snakker om Aspartam osv som er KUNSTIG fremstilt. Spørsmålet mitt var om dere som inntar mye av dette er de samme som sliter med å bli gravide. Helt enkelt spørsmål hvor man enten kan svare ja eller nei. Føler man at man ikke ønsker svare lar man vær. Det at JEG har inntrykk av det (min personlige oppfatning) er ikke ensbetydende med at det er rett vet du, da hadde jeg vell ikke trengt å spørre :) spør for å se om det KAN ha en sammenheng. Noen av dere her inne er rett og slett ufyselig i væremåte, ta dere sammen! TS

Anonym poster: 13ad535f10512d2a97059e6367826547

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athene. Takk for svar :) det med kaffe viste jeg ikke! Er stordrikker når det kommer til kaffe 4 - 8 kopper om dagen! da skal jeg roe ned på dette i tiden før vi begynner prøving :)

Anonym poster: 13ad535f10512d2a97059e6367826547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athene. Takk for svar :) det med kaffe viste jeg ikke! Er stordrikker når det kommer til kaffe 4 - 8 kopper om dagen! da skal jeg roe ned på dette i tiden før vi begynner prøving :)

Anonym poster: 13ad535f10512d2a97059e6367826547

1-2 kopper om dagen går helt fint. Studier viser at fertiliteten reduseres fra 2 kopper om dagen, og at abortrisikoen nesten dobles når du overstiger 3-4 kopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skumle" søtningsstoffer har de ikke funnet ut av har noen sammenheng, men trauste kaffen har de funnet ut er skadelig.

Folk vil visst at "farlige" og kunstige ting skal være skadelig

Anonym poster: 86e03ebf3501fac28940ba149ca1a3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke fordra cola light, pepsi max og slike lettbrusvarianter. Jeg drikker cola til den store gullmedalje og ble gravid på 1. forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...