Gå til innhold

TINE`s melkereklame på tv for tiden


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jada, jeg vet at det nok bare var "tøyste ment", men jeg reagerer negativt

når Tine drar vold inn i reklamene sine. Denne damen som drikker melk på

kjøkkenet sitt og slår med full kraft til sin kjæreste i magen (han får tydeligvis

veldig vondt men vil ikke vise henne det, og later som ingenting mens hun ser

ham); hva i all verden er vitsen med den?

Så ligger hun på sofan i stua og kjæresten vil ha litt melk fra glasset

som står på bordet, men hun tar et jerngrep rundt stakkarens håndledd

og nekter ham det. Støtter Tine melk vold og dominans i hjemmet?

Var det virkelig ingen andre måter å fortelle oss at melk er sunt på?

Der en bra ting, og nødvendig å lære folk noe om kosthold,

men ikke at det er helt ok å slå noen hvis en har lyst til det.

Bare meg som ikke liker den reklamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri tenkt i de baner du gjør her. Melken heter jo "Styrk" og det er naturlig å vise det på en måte hvor den ene plutselig har blitt kjempesterk. Og ja, jeg hadde tenkt på samme måten om det var dama som fikk et (utilsiktet) knyttneveslag i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært naturligere å vise "styrken" ved å løfte noe, løpe langt, klatre i fjell,

eller i grunnen alt annet enn å utøve vold mot et annet menneske?

Voksne mennesker som kan tenke selv er ikke i faresonen, men det er de yngste

som bare ser hva de voksne gjør...og tror at det er greit.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere tenke dere oppstandelsene dersom en mann hadde tullebokset en kvinne i magen? Eller en mann tok jerngrep rundt hennes handledd for å nekte henne et glass melk?

Men for all del, når kvinner gjør det, er det jo bare "søtt" og sterkt..

Jente24.

Jeg synes det hadde vært en bedre reklame om de feks drakk styrk i et frivektsrom og jenta løftet så mye at mannen bare "wow, shit!" eller de drakk styrk og løp opp en bratt fjellside, fyren faller om i utmattelse, og ser jenta sprinte videre som en fjellbukk.

Anonym poster: 4bdc7311658afa0b1321d6c09a373685

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært naturligere å vise "styrken" ved å løfte noe, løpe langt, klatre i fjell,

eller i grunnen alt annet enn å utøve vold mot et annet menneske?

Voksne mennesker som kan tenke selv er ikke i faresonen, men det er de yngste

som bare ser hva de voksne gjør...og tror at det er greit.

De ser vel forhåpentligvis ei dame som lekeslåss med en mann, og så går det litt over styr og hun treffer hardere enn det som var meningen. Det har jo skjedd med absolutt alle som noen gang har lekeslåss. Og så har de sannsynligvis også foreldre, lærere og barnehagepersonell som lærer de at det ikke er lov å slå noen med overlegg, og forskjellen på lekeslåssing (hvor begge to er med på leken) og ren vold.

Jente24: som jeg skrev i det første innlegget mitt hadde jeg ikke reagert annerledes om rollene var byttet om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt at noen kommenterer det. Jeg har tenkt mye på denne reklamen... Tenk hvis det var motsatt, at mannen slo damen? Og nektet henne å drikke melken, da hadde plutselig veldig mange feminister flydd i taket av sinne... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt synes jeg dette blir for dumt, trekke inn vold i hjemmet? Altså, hva søren? Er snakk om melk som på en litt morsom måte fremstilles som et supermiddel som gjør folk supersterke, ja, attpåtil så sterk at om du slår kjæresten din så får han faktisk ganske vondt. De eneste som tar skade av dette er de med lite vett i skallen, og man kan ikke bry seg om hva absolutt alle synes om alt.

Dette er ganske så uskyldig, det får da være grenser for hva barn skal slippe å se. Barn må også lære å tenke selv og se forskjell på denne typen slag og slag som man virkelig ikke bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at noen kommenterer det. Jeg har tenkt mye på denne reklamen... Tenk hvis det var motsatt, at mannen slo damen? Og nektet henne å drikke melken, da hadde plutselig veldig mange feminister flydd i taket av sinne... :)

Ottar hadde fått så fyr i seg at det hadde gått demonstrasjonstog i Oslos gater... :)

Jente24.

Anonym poster: 4bdc7311658afa0b1321d6c09a373685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ganske så uskyldig, det får da være grenser for hva barn skal slippe å se. Barn må også lære å tenke selv og se forskjell på denne typen slag og slag som man virkelig ikke bør gjøre.

Jeg og vennene mine vokste opp med Alene Hjemme filmene, som mange andre, og som en del andre jeg kjenner, laget vi idiotiske "feller" og sånn. Vi var bare barn, det var jo på tv, og det var jo kult, vi skjønte ikke bedre.

Jente24

Anonym poster: 4bdc7311658afa0b1321d6c09a373685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ottar hadde fått så fyr i seg at det hadde gått demonstrasjonstog i Oslos gater... :)

Jente24.

Anonym poster: 4bdc7311658afa0b1321d6c09a373685

Haha, ja. Ser det for meg. Nei, Ottar. De er morsomme.

Men det burde jo ikke være sånn, jeg syntes de skal lage en ny reklame jeg. Hvor rollene er snudd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Det förste jeg tenkte var at jeg lurer på hvor lang tid det vil ta för noen bare må se det negative i alt.

Men det tenker jeg om det meste jeg ser.

Har nemlig lärt meg at enkelte humorlöse mennesker bare må finne det negative med alt og skape diskusjon rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt synes jeg dette blir for dumt, trekke inn vold i hjemmet? Altså, hva søren? Er snakk om melk som på en litt morsom måte fremstilles som et supermiddel som gjør folk supersterke, ja, attpåtil så sterk at om du slår kjæresten din så får han faktisk ganske vondt. De eneste som tar skade av dette er de med lite vett i skallen, og man kan ikke bry seg om hva absolutt alle synes om alt.

Dette er ganske så uskyldig, det får da være grenser for hva barn skal slippe å se. Barn må også lære å tenke selv og se forskjell på denne typen slag og slag som man virkelig ikke bør gjøre.

Jeg er enig i det, og jeg reagerer ikke på reklamen, og tror ikke barn blir skadet av den. (Er mye verre reklamer på radio, som den for de skikursene, men det er en annen sak). Det eneste jeg skulle likt å se var at det var snudd rundt. At mannen slo damen så hun fikk vondt. Bare se for deg dramaet som hadde blitt satt igang da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...