Gå til innhold

Baby 5 mnd forandret over natta etter vaksine


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en 5 mnd baby, snart 6 mnd. Han fikk 5 mnd vaksine for 4 dager siden. På de andre vksinene har han ikke hatt noen bivirkninger. Den dagen han fikk vaksine la vi han som vanlig, vi har en fast rutine siden han var 3 mnd, og han har siden da sovet hele natta. Rutinene er: dusje, pysj og flaske som han får i fanget og så legges han i sengen med smokk, og han sovner fint. Så våkner han og gråter han og det er ingent ting som kan trøste han. jeg kjente at han hadde feber og tenkte at det er vel en bivirkning etter vaksinen. Eneste som hjalp til slutt var å sove i armene mine, og slik sov han til 4 på natta til jeg endelig kunne legge han vedsiden av meg. Han har da hatt rennende nese og feber, vi dro til legevakta og legen sa at han sikker hadde en liten forkjølelse før vaksinen og den gjorde at den blusset skikkelig opp. Fikk beskjed om å gi han paracet for å roe ned feber. Han har hatt litt feber dagen etter og de to siste dagene har han virket bedre. Men det som er rart er at han plutselig har endret seg med han nekter at jeg gir han flaske som vanlig fra fanget, dette var noe som roet han fort ned om han var overtrøtt. Han vil ikke det verken på dagen eller når jeg skal legge han. han har også spist mye mindre enn vanlig etter vaksinen og ette han ble syk.

Samboeren min mener at han bare får mer og mer personlighet, og at det er derfor han blir litt mer "sta" at han rett og slett ikke vil legge seg selvom han er trøtt. Jeg syns det er så rart at han skal plutselig endre seg over natta.... han har også de siste to nettene våknet og villet ha mat på natta... jeg blir så forvirret og usikker, er førstegangs mamma og akuratt nå så er jeg bare et stor spørsmålstegn, skjønner ingenting. Noen som har en forklaring til meg?? Vanlig at de endrer seg plutselig i denne alderen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Er nok bare bivirkninger etter vaksinen.

At han ikke ville ligge på fanget og få flaske er kanskje fordi låret var vondt og ømt? Og at du kom bort i?

Slapp av og gi det noen dager før du blir engstelig.

(Dro dere på legevakten pga litt snørr og litt feber?)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også tro at det bare er pga vaksinen og at han er syk, og at han snart kommer tilbake til normalen:) og hvis han er tett i nesen er det ofte ubehagelig å ligge og drikke. God bedring!:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også tro at det bare er pga vaksinen og at han er syk, og at han snart kommer tilbake til normalen:) og hvis han er tett i nesen er det ofte ubehagelig å ligge og drikke. God bedring!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han hadde ikke vondt i lårene, regarte ikke noe om jeg tok på dem, lå på magen, når jeg skiftet bleie osv, han hadde heller ingen rødhet eller hevelse på lårene heller. Vi dro til legevakten etter to dager med feber og det ble bare verre, dagen vi dro til legevakten så gråt han i et fra kl 1300 til kl 1700 og han hadde feber. Han har aldri vært en gråte baby og jeg så at han var rett og slett utslitt...Men skal bivirkningene fortsatt komme etter 4 dager siden han ble vaksinert? Det er også første gang han er forkjølet og syk. Han har hostet i ny og ne før vaksinen med mange dager mellomrom.

Eneste jeg er bekymret for er at han ikke spiser like mye som før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg også med eventuell svineinfluensa. Og husk mye drikke. Mål feber ofte og følg med.

Anonym poster: 7de772edce23766eff74d9f8d30dc091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper vanlig sykdom kombinert med tenner og vaksine. Når man har feber blir tannkjøttet også mykere, og tennene kommer lettere gjennom (det er derfor mange tror at tannfrembrudd fører til feber, når det egentlig er motsatt). Og min har hatt perioder med veldig lite matlyst før jeg har sett noe til tennene. En sår hals, ømme gommer og tett nese er ikke godt for en liten en. :)

Anonym poster: 699343e4994ae7cff197265763e05b5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: du sier selv at det er første gang babyen er syk. Vaksinene ved 5mnd er de samme som ved 3mnd og sist merket du ingenting etterpå. Hvorfor da skylde på vaksinen?

Hvis ungen din er snørrete, er det ikke rart at at han ikke vil ligge bakoverlent. Da blir det jo mye tyngre å puste. Det samme skjer om natta og forklarer hvorfor han våkner. Det blir nok bedre når han blir frisk.

Endret av Alice i Eventyrland
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig, , det vil antakelig skje mange ganger i årene som kommer. Hvis den lille skrotten er forkjølet i tillegg er det ikke så rart om han ikke vil de vanlige tingene. Vaksinen setter jo igang en prosess i kroppen også, så gi det litt tid.

Og mammas uro smitter - prøv å slappe av litt, spesielt siden han viser bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke jeg som har skrevet det med at jeg er imot vaksine. Jeg skylder ikke på vaksinen at han har blitt sånn, er vel en komb av vaksine og at han er syk. Jeg håper det er derfor. Han har fått to tenner allerede, kan jo hende at det er fler som er på vei ja... Det at det er ubehagelig å drikke liggende når han er tett i nesa er ganske logisk. Jeg skal ikke slutte med vaksine, tror ikke på det våset som folk skal skremme ang vaksinering.

Endret av Alice i Eventyrland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Gjest Elyssa

Veldig spent på hvordan dette gikk jeg? Har opprettet en tråd om 5-månedersvaksinen nå, da jeg også har opplevd at ungen 'endret seg over natta'. Er litt nervevrak nå egentlig, så trenger en solskinnshistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på hvordan dette gikk jeg? Har opprettet en tråd om 5-månedersvaksinen nå, da jeg også har opplevd at ungen 'endret seg over natta'. Er litt nervevrak nå egentlig, så trenger en solskinnshistorie.

Kan jo ha vært at babyen til Ts ble syk og at det hele krasjet skikkelig med vaksina. Når min baby fikk sine første vaksiner så merket vi ikke at han hadde noe plager. :) håper uansett at babyen til Ts ble frisk i en fei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...