Gå til innhold

noen meninger jeg har, hva synes du/dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

det er mulig jeg vil støtte at nyfødte barn med alvorlige defekter blir avlivet av helsepersonell hvis foreldrene spør og gir sin tillatelse til det. Dette bør skje innen 2 uker etter barnet har blitt født slik at man kan få tid på seg til å vurdere helsetilstand og prognose.

Men jeg er ikke tilhenger av å tvinge noen til noe de ikke vil. Så vil foreldrene vil beholde barnet så respekterer jeg det. Jeg er tilhenger av aktiv dødshjelp hvis en syk pasient ber om dette selv.

Jeg er tilhenger av full bevegelsesfrihet for alle -inkludert funksjonshemmede -alle må få bevege seg hvor de vil i samfunnet, men jeg oppfordrer på generellt grunnlag at folk med alvorlige og uhelbredelige sykdommer som går i arv frivillig velger å avstå fra å få barn.

Når det gjelder dette med sex, så er jeg tilhenger av at folk skal få velge hvem og når på hvilke betingelser sexen skal skje. Bordeller bør være tillatt og det må selvsagt være lov å selge og å kjøpe sex hvis man ønsker dette.

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avlive nyfødte barn med defekter??? :sjokkert: Kødder du?

mange kvinner tar abort hvis de får vite at deres barn har down, så jeg ser ikke forskjellen.

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlive og barn hører ikke sammen i samme setning!!!!!! :omg: Er det bra med deg????

ja. Jeg mener nyfødte babyer.

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronkake

mange kvinner tar abort hvis de får vite at deres barn har down, så jeg ser ikke forskjellen.

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

Så innen to uker bør dette skje, mener du. Hvordan stiller du deg til saken dersom en person viser så store defekter i hjernen når h*n poster idiotiske tråder på diverse fora at det egentlig ikke burde være forenlig med liv? Kan man ta affære da?
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nb: jeg mener selvsagt babyer som er uhebredelig syke og/eller skadet.

og dere svarte ikke på det jeg sa om at kvinner faktisk tar abort hvis deres barn har downs syndrom. Så hva er forskjellen?!?!??

Grunnen til at jeg mener dette er 2 ting.

1. Barmhjertighet. Jeg vil skåne dem for å vokse opp i lidelse.

2. Jo flere friske i samfunnet, deste mer ressurser er det til å ta vare på de som er syke -inkludert uhelbredelig syke.

Fint om dere svarer på resten av innlegget :)

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadySizz

det er mulig jeg vil støtte at nyfødte barn med alvorlige defekter blir avlivet av helsepersonell hvis foreldrene spør og gir sin tillatelse til det. Dette bør skje innen 2 uker etter barnet har blitt født slik at man kan få tid på seg til å vurdere helsetilstand og prognose.

Men jeg er ikke tilhenger av å tvinge noen til noe de ikke vil. Så vil foreldrene vil beholde barnet så respekterer jeg det. Jeg er tilhenger av aktiv dødshjelp hvis en syk pasient ber om dette selv.

Jeg er tilhenger av full bevegelsesfrihet for alle -inkludert funksjonshemmede -alle må få bevege seg hvor de vil i samfunnet, men jeg oppfordrer på generellt grunnlag at folk med alvorlige og uhelbredelige sykdommer som går i arv frivillig velger å avstå fra å få barn.

Når det gjelder dette med sex, så er jeg tilhenger av at folk skal få velge hvem og når på hvilke betingelser sexen skal skje. Bordeller bør være tillatt og det må selvsagt være lov å selge og å kjøpe sex hvis man ønsker dette.

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

Om du nå er seriøs,noe jeg for guds skyld ikke håper du er,har du litt av en "dobbelmoral". Du mener aktiv dødshjelp skal være lov med ønske fra den personen,men hvordan skal ett nyfødt barn forsvare seg om det vil leve eller ikke da?? Du er jo egentlig for både mord og aktiv dødshjelp du da,eller har jeg misforstått?

Egentlig kjenner jeg at det kommer litt på det samme for dette var så absurd at jeg vet ikke helt hva jeg tror om menneskeheten til tider!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger hjelp. Eller du troller. Hjelp trenger du uansett .

det du som trenger hjelp. Du forstår ikke det jeg sier.

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien er jeg enig når det er snakk om ekstreme skader. Jeg har jobbet med barn som er i konstante smerter og stress, som aldri vil få et tilnærmet normalt liv, og som stort sett dør før de er 10-20 år. I løpet av de årene har de rukket å slite ut hele familien, inkludert søsken. Hadde det vært lovlig, og jeg hadde fått et barn med den grad av defekter, så hadde jeg neppe latt det leve opp.

I praksis? Dette vil føre til et enormt sosialt press for å avlive barn som ikke passer inn.

Når det gjelder kjøp og salg av sex er jeg fullstendig enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du nå er seriøs,noe jeg for guds skyld ikke håper du er,har du litt av en "dobbelmoral". Du mener aktiv dødshjelp skal være lov med ønske fra den personen,men hvordan skal ett nyfødt barn forsvare seg om det vil leve eller ikke da?? Du er jo egentlig for både mord og aktiv dødshjelp du da,eller har jeg misforstått?

Egentlig kjenner jeg at det kommer litt på det samme for dette var så absurd at jeg vet ikke helt hva jeg tror om menneskeheten til tider!

abortmotstandere bruker det samme argumentet som du bruker.

spørsmålet er om abort er galt eller ikke.

en nyfødt baby har ikke utviklet noen egen personlighet, og har ikke nok erfaringer/opplevelser og dermed håp og ønsker som gir det jeg vil kalle: "vilje til liv".

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I teorien er jeg enig når det er snakk om ekstreme skader. Jeg har jobbet med barn som er i konstante smerter og stress, som aldri vil få et tilnærmet normalt liv, og som stort sett dør før de er 10-20 år. I løpet av de årene har de rukket å slite ut hele familien, inkludert søsken. Hadde det vært lovlig, og jeg hadde fått et barn med den grad av defekter, så hadde jeg neppe latt det leve opp.

I praksis? Dette vil føre til et enormt sosialt press for å avlive barn som ikke passer inn.

Når det gjelder kjøp og salg av sex er jeg fullstendig enig.

enig med deg at dette er kontroversiellt.

Men som sagt det er av medfølelse for dem som lider ja. Og for å frigjøre mest mulig ressurser til å ta vare på de som trenger hjelp. Er dessuten tilhenger av velferdsstaten, og gode trygder :)

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

mange kvinner tar abort hvis de får vite at deres barn har down, så jeg ser ikke forskjellen.

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

det er forskjell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

ja. Jeg mener nyfødte babyer.

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

nyfødte babyer er barn det også. En nyfødt baby og et uferdig foster er ikke det samme om det er det du mener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det er forskjell

forklar

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyfødte babyer er barn det også. En nyfødt baby og et uferdig foster er ikke det samme om det er det du mener

en nyfødt baby har ikke utviklet noen egen personlighet, og har ikke nok erfaringer/opplevelser og dermed håp og ønsker som gir det jeg vil kalle: "vilje til liv".

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

nb: jeg mener selvsagt babyer som er uhebredelig syke og/eller skadet.

og dere svarte ikke på det jeg sa om at kvinner faktisk tar abort hvis deres barn har downs syndrom. Så hva er forskjellen?!?!??

Grunnen til at jeg mener dette er 2 ting.

1. Barmhjertighet. Jeg vil skåne dem for å vokse opp i lidelse.

2. Jo flere friske i samfunnet, deste mer ressurser er det til å ta vare på de som er syke -inkludert uhelbredelig syke.

Fint om dere svarer på resten av innlegget :)

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

du vet du bruker samme retorikken som hitler brukte?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

forklar

Anonym poster: b502e0c3a14bcc8d280e1cea40d130e5

en nyfødt baby er et ferdig barn som er levedyktig på utsiden av livmora det er ikke et foster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...