Gå til innhold

Kan det være en festeblødning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det siste halve året hatt en klokkklar syklus på 35 dager og med ganske mye el slim rundt el hver mnd. Denne mnd kom det nesten ikke el slim, har regnet meg til at el skulle vært for to dager siden. For to dager siden fikk jeg svakt rosa sammen med utfloden, det har vært litt av og på, i dag var det mer enn bare en flekk, men mye mindre enn mensen. Er litt forvirret og lurer på om dette kan være en festeblødning? Synes det er litt tidlig. I forrige svangerskap hadde jeg festeblødning ca 8 dager etter el, og selve blødningen jeg har nå kan minne om den jeg hadde da. Men leser også at det kan komme litt blod ifm el, men synes det virker til å være litt for mye til en el-blødning å være. Har heller aldri hatt el blødning tidligere.

Kan jo selvsagt bare være en hormonell blødning, men lurer på om noen har noen kloke ord å gi meg. Hvor lenge etter en evt festeblødning kan jeg ta en test i tilfelle?

Anonym poster: 79d49df22500ce1b6ff5f0f5ec6dcf90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Festeblødning kommer 7--11 dager etter eggløsning. En test vil tidligst være positiv 2-3 dager etter festing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Huff, i kveld har det kommet en god del mer blod. Kanskje det er mensen som har kommet, bare rart den skulle tulle nå. Har ikke gjort noe spesielt. Noen andre som har tips til hva blødningen kan skyldes? Hvordan vet jeg om det faktisk er mensen?

Anonym poster: 79d49df22500ce1b6ff5f0f5ec6dcf90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Huff, i kveld har det kommet en god del mer blod. Kanskje det er mensen som har kommet, bare rart den skulle tulle nå. Har ikke gjort noe spesielt. Noen andre som har tips til hva blødningen kan skyldes? Hvordan vet jeg om det faktisk er mensen?

Anonym poster: 79d49df22500ce1b6ff5f0f5ec6dcf90

Blør det mer enn "ett tørk" er det ikke festeblødning. Syklusen kan plutselig klusse seg til litt. Kommer det ferskt blod i en slik mengde at du behøver tampong/bind er det snakk om mens/mellomblødning. Ingenting trenger å være i veien for det, sannsynligvis stabiliserer det seg igjen neste syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

TS: Huff, i kveld har det kommet en god del mer blod. Kanskje det er mensen som har kommet, bare rart den skulle tulle nå. Har ikke gjort noe spesielt. Noen andre som har tips til hva blødningen kan skyldes? Hvordan vet jeg om det faktisk er mensen?

Anonym poster: 79d49df22500ce1b6ff5f0f5ec6dcf90

Selvom man har hatt klokkeklar syklus over flere år kan det plutselig begynne å tulle, en syklus eller fler. Hvordan du vet det, finner du ut når du ser om det øker eller stopper, stopper de tar du en test for å sjekke ståa.

Endret av Cupcakes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: I dag har blødningen forsvunnet helt, så jeg tviler på det var noen mens blødning. Merker jeg har et lite håp om at det var en festeblødning og tenker at vi kan oppleve en slik blødning forskjellig fra kvinne til kvinne. Kommer det ikke mer blod nå tar jeg en test til neste helg. Er spent, men redd for å ha falske forhåpninger..

Ingen andre som har erfaring med en i tilfelle tidlig festeblødning ift el?

Anonym poster: 79d49df22500ce1b6ff5f0f5ec6dcf90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hadde eggløsning for to dager siden og blødning for to dager siden? Man får ikke festeblødning samme dag som eggløsning er, heller ikke to dager etterpå. Et egg bruker ca 5+ dager på å feste seg.

Du har sikkert en slags mellomblødning, selv om du aldri (?) har hatt det før.

Anonym poster: 9dbd2603fb2a2dc20a3de07b7a4c98ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TS: Vil bare komme med en oppfølging at testen ble klart positiv i går, på min utregnede IKM. Hadde denne spotteblødningen i nesten en uke til sammen før det gav seg. Den siste uken har jeg harr slim som ligner svært mye på EL slim. Veldig strekkbart og blankt. (Noe jeg har lest her inne fere ganger at er umulig...) Så jeg trodde bare mensen var på vei.

Vil bare dele min erfaring fordi det virker som folk tror at det finnes kun en fasit på hvordan en festeblødning skal være og hvordan utflod før IKM skal være og hva som ikke er mulig.. Vi er svært så individuelle og må regne med at ikke alle kan oppleve tegnene og symptomene nøyaktig etter "boka"..

Selvsagt kan jeg ha regnet feil i min syklus, men det jeg vet er at første dag i sist mens var 20. desember. El skulle funnet sted ca 9.-10. januar på min 35 dager lange syklus. Men til disse datoene hadde jeg såvidt begynt å få litt lyserosa utflod. Som varte. Vil bare at alle dere som strever med å bli gravid ikke skal henge dere for nøyaktig opp i alt dette. Jeg har tydeligvis blitt gravid litt før jeg trodde el skulle komme og hatt en lenger lutealfase enn 14 dager. Individuelle forskjeller er mulig!

Masse lykke til til alle prøvere her inne! Klem :)

Anonym poster: 79d49df22500ce1b6ff5f0f5ec6dcf90

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Det er godt å høre =) Gratulerer!

Det jeg har lest om festeblødning, som da en gynekolog/jordmor skrev er at en festeblødning kan komme alt fra 2-11 dager etter befruktning. Festeblødningen kan være alt fra en dråpe/et tørk på papiret til spotting i opp til en uke. Den kan være både brun og rosa. Så ja, vi er alle ulike =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...