Gå til innhold

Jeg tror daten min er rasist?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Media blåser også ting opp, men det er sant at muslimske gutter er noen drittsekker, de aller fleste jeg møter er sånn. og det er ikke noe jeg alene føler.

...fordi de er muslimer, eller fordi de er drittsekker?

• Liker 3
Gjest brutal mann
Skrevet

...fordi de er muslimer, eller fordi de er drittsekker?

Jeg vil tro det er de kommer fra en kultur der kvinner anses som mannens eiendom. Videre så er disse hvite tøsene skitne siden de ikke går i moskeen og kler seg utfordrende. Men igjen, det er jo en slik kultur de er vandt med, så vi må bare la oss berike og respektere deres meninger og syn rett inn i solnedgangen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg vil tro det er de kommer fra en kultur der kvinner anses som mannens eiendom. Videre så er disse hvite tøsene skitne siden de ikke går i moskeen og kler seg utfordrende. Men igjen, det er jo en slik kultur de er vandt med, så vi må bare la oss berike og respektere deres meninger og syn rett inn i solnedgangen.

Mens jeg har motsatt erfaring med muslimer. Mye fordi jeg er gift med en.

I hans kultur er ikke kvinnen mannens eiendom, men ja, de lever mye som på 50/60-tallet, hvor mannen tjener penger, og kvinnen er hjemme med barn og vasker og lager mat. Flere og flere kvinner er i arbeid og skole, dog, og ting endres stadig.

Ingen av hans venner mener kvinner er skitne tøser, andre enn de som går med så korte kjoler at man ser understellet, og drikker seg så drita at de ikke kan gå, og puler rundt og får barn med fire forskjellige. Der er jeg faktisk til dels enig, du, og det er det nok mange ikke-muslimer som også er.

Kultur og religion er to forskjellige ting. En muslim fra Senegal har ikke samme kultur som en muslim fra Somalia, det sier seg selv. Da får du heller dømme på kulturen, ikke religionen.

Edit: Forøvrig ironisk at du linker til en sang hvor det samarbeides med Eminem når du snakker om kvinnefiendlighet. Han er vel ikke akkurat kjent for å være særlig respektfull ovenfor kvinner, er han?

Endret av Binta Ba
  • Liker 6
Gjest brutal mann
Skrevet

Jeg dømmer glatt på både kultur og religion. Tro meg, jeg er ikke videre glad i eller respektfull for Indremisjonen for å si det pent. Ellers så er Eminem så lite respektfull for kvinner at han jobber med og hjelper karrieren til ei...

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke møtt ham igjen, mest på grunn av at ordene han valgte viser en sterk mangel på sosial intelligens. Ja, man kan være kritisk til innvandring, men å bre om seg med stygge skjellsord, atpåtil på første date, det er bare krise. Jeg hadde tenkt at han var mindre intelligent.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er oppgitt over at ordet sotrør har fått den betydningen. For meg er sotrør enten et rør det kommer sot i fra, eller en svart dachs.

Tatt fra canis.no: "Jeg husker en gang for lenge siden når vi bodde på landet og hunden min var kanskje 5 mnd. gammel. Vi møtte på et eldre par som gikk med et sotrør. Hundene hadde lyst til å hilse, men mannen løftet opp hunden sin fordi han synes at dette ble for skummelt."

Når det gjelder førsteinnlegget så bør man absolutt ikke snakke om slikt på en 1. date. Men det var jo på en måte bra at man fikk klarlagt synet hans så tidlig. O.o

Endret av Nimmel
Skrevet

Det er ikke noe galt i å mene at de er noen jævla sotrør som alle bråker, men det er det at han sitter og sier dette åpenlyst, på offentlig sted, på en date.

Anonym poster: 7709a377d302163e6977d00ab9573ad3

Skrevet

TS her, jeg er bare nødt til å le av de som skriver at jeg er Antihvit, at Norge ikke fortjener sitt eget land, at jeg bør flytte til Gambia osv.

Det minner meg om da svarte ikke hadde rettigheter, og de som stilte opp for de, ble kalt "niggerlovers" og andre stygge ting.

Her er det enten eller, enten så elsker man ALLE mørke utlendinger og hater ALLE hvite, ALLE muslimer er ekle og har stygt kvinnesyn, ALLE nordmenn er trakassert og sjikanert av innvandrere osv.

Rister bare på hodet.

Anonym poster: 17292d5d15533d193015a38c39571424

• Liker 10
Skrevet

Det er trist å se at mange ikke ser enkeltindivider. Og litt rart egentlig, det ser seg selv at mennesker er forskjellige, ikke alle er klin like.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er jo helt enig med han, men jeg hadde ikke funnet på å si det på første date liksom.

Anonym poster: a23b4ca8d4e4337fb5c32d334e24c633

Hvorfor ikke? Det er bare bra at folk som ikke liker det, slipper å bruke mer tid på deg til flere dater. Så kan du heller finne likesinnede.

• Liker 1
Skrevet

Hahaha, det var nesten såpass latterlig scenario at jeg har vanskelig for å se det for meg!

Men nei, jeg hadde blitt veldig betenkt på om han var like umoden og frekk på andre områder.

Det blir opp til deg å vurdere TS, om han f.eks har hatt mange uheldige episoder med slike, f.eks blitt mobbet av noen, eller om han har hørt om litt for mange voldtekter begått av utlendinger. Noen ganger kan man forstå tankegangen (uten å være enig). Eller han kan være veldig barnslig/umoden/flåsete for alderen.

Blir vanskelig å si hva jeg hadde gjort, hadde prøvd å sett helheten, og kanskje spurt han om hvor fordommene kommer fra. Om søstra hans f.eks ble voldtatt av en fra somalia, så forstår jeg at broren ville vært aggressiv mot slike resten av livet. Men om han bare har en arrogant holdning, så er det noe annet..

Anonym poster: df1ecb0d3e57d3e1f03ed22e8f1e1da0

• Liker 1
Skrevet

Det er trist å se at mange ikke ser enkeltindivider. Og litt rart egentlig, det ser seg selv at mennesker er forskjellige, ikke alle er klin like.

Det handler ikke om å se at alle ikke er like, men at over halvparten er frekke, respektløse bråkmakere og at man derfor er skeptisk til alle. Jeg er ålreit mot dem inntil de finner på noe, men er skeptisk og på vakt.

Anonym poster: 7709a377d302163e6977d00ab9573ad3

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet at alle burde bli tillat noen bommerter. Kanskje han kommer fra et sted uten "farge" der de eldre, og dermed også de yngre, hele tiden tillater seg å si slike ting og at han ikke tenkte noe særlig over det (og heller aldri har gjort det).

Skrevet

Hahaha, det var nesten såpass latterlig scenario at jeg har vanskelig for å se det for meg!

Men nei, jeg hadde blitt veldig betenkt på om han var like umoden og frekk på andre områder.

Det blir opp til deg å vurdere TS, om han f.eks har hatt mange uheldige episoder med slike, f.eks blitt mobbet av noen, eller om han har hørt om litt for mange voldtekter begått av utlendinger. Noen ganger kan man forstå tankegangen (uten å være enig). Eller han kan være veldig barnslig/umoden/flåsete for alderen.

Blir vanskelig å si hva jeg hadde gjort, hadde prøvd å sett helheten, og kanskje spurt han om hvor fordommene kommer fra. Om søstra hans f.eks ble voldtatt av en fra somalia, så forstår jeg at broren ville vært aggressiv mot slike resten av livet. Men om han bare har en arrogant holdning, så er det noe annet..

Anonym poster: df1ecb0d3e57d3e1f03ed22e8f1e1da0

Hva hvis han er sint fordi nesten 100 prosent av overfallsvoldtektene i Oslo, begås av ikke-vestlige menn, mesteparten av ofrene er norske kvinner, hva om han faktisk har så mye empati, at han har empati for disse norske kvinnene selv om det ikke er søsteren hans?

Må jo si jeg syns norske menn med empati og beskyttelsesinstinkter er veldig bra!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for ensidig meningspåvirkning og avsporinger fra trådens tema.

Jeg anmoder om å diskutere trådens tema.

Sulosi, mod.

Endret av Sulosi
  • Liker 3
Skrevet

OMG skrekkelig å se hvordan folk kan være så åpenbart rasistiske.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for ensidig meningspåvirkning. krenkelser og avsporinger fra trådens tema.

Jeg anmoder om å diskutere trådens tema. Ved neste rydding vil tråden bli stengt.

Sulosi, mod.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du synes det er flott med kriminelle innvandrere og de voldtektene, den hetsen noske jenter på Oslos østside opplever, så bør du dumpe ham.

Anonym poster: c6cec7b27f2cdd53d8a432ca6da9dc33

Så hun bør altså være sammen med ham, bare for å bevise at hun ikke synes det er flott med voldtekter, hets og kriminalitet? Det er altså dét som er "salgstrikset" til rasistene? Du vet, det går an å synes både voldtekter og rasisme er bedritent, tenke seg til..! Men det er jo mulig at den kombinasjonen fører til kortslutning hos enkelte, da.

Til TS; jeg hadde ikke giddet å bruke mer tid på ham. Ikke fordi han tilsynelatende er innvandringsmotstander, men fordi han viser et menneskesyn jeg ikke ville omgitt meg med.

• Liker 3
Skrevet

Ikke bare daten din a gitt!! Mange her kunne ha tatt hans plass!! Greit noen kan være skeptiske for andre land og kulturer men ikke glem at vi er utlendinger så snart vi går over grensa for harry-handel i SV!!

Anonym poster: ac1e0a81d3ea1df6233188aebc3cc621

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...