Gå til innhold

Hjelper dere politiet med tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det var en gang slosskamp mellom to av mine venner som gikk langt over grensen - da ringte jeg politiet.

En annen gang skulle jeg på fest, men fikk vite at ALLE utenom 3-4 stk var rundt 15-16 og fulle, da ringte jeg også politiet. Så var det en gang da min eks kjørte rundt i en bil med falske skilter (de skiltene hørte også til en annen bil som det var avskiltningsbegjær på) Og hans bil var avskiltet! Da kontaktet jeg politiet! Var meget utrygt å kjøre rundt i denne bilen, var da en grunn til at den var avskiltet i første omgang!

Ingen problem med å kontakte politiet, noen anonyme tips her og da er helt ok når noen bryter loven!

Anonym poster: 11228ed94a136db00a6aa1a1045eac8a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

men visse folk kommer nok til å gjøre det, men ikke jeg bare så du vet det

Takk for omtenksomheten.

Gjest brutal mann
Skrevet

Jeg er en sånn som ser all dritten som ingen andre legger merke til. Har hjulpet politiet utallige ganger og klapp på skulderen igjen og igjen. Mens andre som er med meg står igjen totalforvirret og ikke forstår hva som skjedde. Verden renner over av naive og blinde idioter.

• Liker 1
Gjest Wanderlust
Skrevet

Men ærlig talt folkens, vi vet alle at hadde det vært to nordmenn så hadde mest sannsynlig ikke det blitt spesifisert.

Uansett, jeg har aldri tipset politiet før. Jeg har vært vitne til litt av hvert, men ikke noe som jeg selv mener har vært verdt å tipse om. Hjelper selvfølgelig om det er noe alvorlig, noe alle burde gjøre. Mindre forseelser syns jeg derimot det er unødvendig å tyste på.

• Liker 3
Skrevet

Men ærlig talt folkens, vi vet alle at hadde det vært to nordmenn så hadde mest sannsynlig ikke det blitt spesifisert.

Selvfølgelig vet vi det! Vi er da ikke dumme, heller!

Ja, jeg har tipset politiet når det har vært behov for det. Jeg har ringt og bedt dem komme i mer enn et tilfelle, noe som har fungert helt utmerket.

:heks:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg var en gang vitne til en alvorlig ulykke mellom en personbil og en buss (kjørte rett bak bilen som krasjet). Da meldte jeg meg til politiet som vitne, og jeg ble senere ringt opp av dem for å avgi forklaring.Det er jeg glad for at jeg gjorde, for det var helt tydelig han som kjørte personbilen sin feil (galmanns forbikjøring).

Denne sjåføren var forøvrig en hvit, middelaldrende mann.

Endret av Tabris
  • Liker 2
Skrevet

Jeg bodde rett ved det beryktede tilholdsstedet for alle bergens narkomane en stund.

Det var et fæla leven utenfor, så jeg og roomien min satt og så i vinduet. Det var 2-3 stk som ble arrestert og to politimenn som leitet rundtom i området for å finne dopen de sikkert hadde kastet fra seg. De fant ingenting.

Tilfeldigvis så jeg ut vinduet senere på kvelden. Da kom det en kar småløpende til "åstedet" og fisket frem en plastikpose med noe greier fra en mur. Regner med det var dopen politiet ikke fant tidligere på dagen.

Jeg ringte i hvertfall inn og ga signalement til politiet og fortalte hva jeg så. Tviler de kunne bruke det til noe særlig, jeg hørte i hvertfall ikke noe fra dem i ettertid. Skitnervøs da jeg ringte, men i ettertid var jeg glad for at jeg satt 15 min i telefonkø for å få sagt det :)

Skrevet

Hadde det vært to hvite menn, så ville jeg nevne dette også. Jeg tviler på det sterkeste at vivita og Wanderlust ville reagere så voldsomt at jeg nevner utseende, siden det ville være snakk om hvite menn og ikke åpenbare utlendinger. For som jeg har sett i tråden, det er et problem bare når det nevnes at gjerningsmennene er av utenlandsk opprinnelse.

Pialill, jeg regner med at politiet ikke hadde med seg en hund å spore dopen? Men du gjorde det rette å ringe og si fra det du så.

Skrevet

Hadde det vært to hvite menn, så ville jeg nevne dette også. Jeg tviler på det sterkeste at vivita og Wanderlust ville reagere så voldsomt at jeg nevner utseende, siden det ville være snakk om hvite menn og ikke åpenbare utlendinger. For som jeg har sett i tråden, det er et problem bare når det nevnes at gjerningsmennene er av utenlandsk opprinnelse.

Pialill, jeg regner med at politiet ikke hadde med seg en hund å spore dopen? Men du gjorde det rette å ringe og si fra det du så.

Jeg nevnte fra politiet at det var en hvit kar, som så noe sleten ut, var umulig å si hvor gammel han var. Disse narkomane ser jo ganske mye eldre ut enn de egentlig er :P

Det var ikke noen hunder nei, regner med de hadde klart å finne det da. Men med tanke på at det var rett med parken lukter det vel dop overalt der...

Skrevet

Selvsagt hjelper jeg til hvis jeg kan, skulle bare mangle.

Politiet er modige menn og kvinner med famlier de også, og de må nok ha en risikabel drittjobb med tanke på hvor mange galninger det er der ute..

Hvorfor skulle man ikke hjelpe til?

Skrevet

Jeg prøver å være så behjelpelig som jeg kan.

For noen år siden dukket det plutselig opp en bil på den lille parkeringen utenfor jobben. Vi tenkte ikke over det først, for det var flere bedrifter i huset. Men etter noen dager gikk jeg bort og sjekket bilen og da så jeg at den ene døren var litt åpen. Da marsjerte jeg rett inn på kontoret og ringte politiet som kom, sjekket og fant ut at bilen var stjålet. Jeg fikk takk for hjelpen.

Noen år senere bodde jeg i et gammelt hus der huseier, som var en eldre dame, bodde over meg. Hun hadde også soverom rett over mitt og en natt hørte jeg at hun ropte og skrek. Det kunne jo være hva som helst, innbrudd, hjerteinfarkt, eller hva vet jeg. Da ringte jeg til politiet og de kom og brøt seg inn til henne (da var det ikke innbrudd ihvertfall) og hun hadde visst bare hatt en vond drøm. Jeg ble litt flau siden det ikke var noe, men politiet forsikret meg om at det var bedre å varsle en gang for mye. Det dumme var at den ene politimannen måtte knuse et vindu for å komme seg inn til huseier og etter at de var ferdig der, måtte han til legevakten for å sy. Men jeg/de kunne potensielt reddet et liv, så kanskje det var verdt det.

• Liker 1
Skrevet

Ja så klart hjelper jeg. Det skulle da bare mangle! Jeg har ringt inn fyllekjøring noen ganger, ellers har jeg heldigvis ikke vært i situasjoner hvor dette har vært nødvendig.

Skrevet

Tråden er delt. Hvorfor folks etnisitet ofte nevnes når man omtaler krimsaker kan diskuteres her. Tråden er også ryddet for andre avsporinger.

Rainbow81, mod.

Skrevet

I en slik situasjon ville jeg nok hjulpet dem, men jeg har ikke ringt inn med tips, selv om jeg vet om folk som driver med ting de ikke burde (gjennom rykter og ting andre har sagt). Jeg tør rett og slett ikke. Jeg er ei ganske hjelpesløs jente som ikke vil havne i trøbbel med store bander fordi jeg melder fra til politiet.

Anonym poster: da7056b4418510261bc54efe3e20eec1

Skrevet

Jeg ringte politiet en gang da jeg så to foreldre kjøre bil med en baby på fanget, far kjørte og mor satt foran med babyen på fanget. De kjørte på en vei som hadde 40 som fartsgrense akkurat der, men var 80 like før og etter. Leste senere i lokalavisa at de var blitt stoppet..

Usikrede barn i bil er noe av det verste jeg vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...