Drizzt Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 I dag så jeg to gjerningsmenn løpe av gårde så fort de kan og en politimann som løpte etter den ene. Så kom en politibil til og jeg viste de nyankomne politimenn hvor den andre løpte. Jeg fikk høre at den ene ble tatt og jeg håper at den andre også blir pågrepet. Det var to afrikanske menn og jeg beskrev detaljert hva slags klær de hadde på. Hjelper dere politiet i slike tilfeller eller later som at det ikke angår dere? 5
Gjest Herr Heftig Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Hvis de spør så får de hjelp. Vil jo ikke forstyrre dem i arbeidet heller.
Drizzt Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2013 Hvis de spør så får de hjelp. Vil jo ikke forstyrre dem i arbeidet heller. I dette tilfelle så spurte de ikke, men jeg gikk til dem og sa det jeg så. De kastet seg i bilen og kjørte i retningen jeg viste til dem. Jeg tenkte at hvis de kjørte med en gang, så hadde de bedre sjanser å nå drittsekken før han kunne gjemme seg. 9
Strawberry19 Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 I dag så jeg to gjerningsmenn løpe av gårde så fort de kan og en politimann som løpte etter den ene. Så kom en politibil til og jeg viste de nyankomne politimenn hvor den andre løpte. Jeg fikk høre at den ene ble tatt og jeg håper at den andre også blir pågrepet. Det var to afrikanske menn og jeg beskrev detaljert hva slags klær de hadde på. Hjelper dere politiet i slike tilfeller eller later som at det ikke angår dere? Du trenger da ikke skrive til oss her på KG at det var to utlendinger. Når det gjelder spørsmålet ditt, så ja, jeg hadde også hjulpet politiet, om jeg visste noe med sikkerhet. 11
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Ja, har hjulpet dem flere ganger. En gang var jeg så stresset at jeg ikke husket nummeret til politiet, men ellers gjør jeg det.
Sugerøret Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Jopp ,har hjulpet til noen ganger. Putta nesa mi i saker og andre ganger blitt spurt. Helt greit ,jeg liker ikke folk som bryter lov(er)noe særlig uansett.
Drizzt Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2013 Du trenger da ikke skrive til oss her på KG at det var to utlendinger. Når det gjelder spørsmålet ditt, så ja, jeg hadde også hjulpet politiet, om jeg visste noe med sikkerhet. Har du et problem med detaljene? 8
wilmap Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 Har du et problem med detaljene? nå ser hun sikkert på deg som verden største rassist, og det er ganske vanlig når du skriver noe slemt om utlendinger 7
Drizzt Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2013 Ja, har hjulpet dem flere ganger. En gang var jeg så stresset at jeg ikke husket nummeret til politiet, men ellers gjør jeg det. Jopp ,har hjulpet til noen ganger. Putta nesa mi i saker og andre ganger blitt spurt. Helt greit ,jeg liker ikke folk som bryter lov(er)noe særlig uansett. Så bra at flere hjelper! For jeg har aldri havnet i en situasjon før hvor jeg kunne faktisk bistå politiet med informasjon. Jeg er glad at jeg kunne hjelpe med relevant informasjon. Norsk politi er under så mye press i det siste, dessverre. Evilposelos, jeg har politiets nummer lagret i telefonen, slik at jeg kan bare velge Politi og ringe. Kanskje du kan også lagre nummeret.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #10 Skrevet 11. januar 2013 Har ikke opplevd å være vitne, men hadde ikke nølt med å hjelpe dem. Har tipset anonymt to ganger også. Anonym poster: a49fb2914271ef1cbd93f1b752c6e36d 1
Wolfmoon Skrevet 11. januar 2013 #11 Skrevet 11. januar 2013 Jeg har aldri vært i situasjonen, men selvfølgelig ville jeg ha hjulpet politiet om jeg kunne. 1
Drizzt Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 11. januar 2013 nå ser hun sikkert på deg som verden største rassist, og det er ganske vanlig når du skriver noe slemt om utlendinger Det er folk som sliter med å akseptere at utlendinger begår kriminalitet. Det å påpeke at gjerningsmennene var av utenlandsk opprinnelse betyr ikke at den som påpeker er rasist. Det er ikke opprinnelsen deres som er temaet uansett. 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #13 Skrevet 11. januar 2013 Det er folk som sliter med å akseptere at utlendinger begår kriminalitet. Det å påpeke at gjerningsmennene var av utenlandsk opprinnelse betyr ikke at den som påpeker er rasist. Det er ikke opprinnelsen deres som er temaet uansett. Men hvorfor ta det med i tråden? For meg hadde det ikke vært relevant for om jeg hjalp politiet eller ikke. Anonym poster: 853e480c5bb0f8321d6ccdb463a92dbe 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. januar 2013 #14 Skrevet 11. januar 2013 Men hvorfor ta det med i tråden? For meg hadde det ikke vært relevant for om jeg hjalp politiet eller ikke. Anonym poster: 853e480c5bb0f8321d6ccdb463a92dbe Ingen andre heller, men når man prøver å beskrive en situasjon, ser man det for seg. Om personen er svart/brun legger man merke til det, om personen er stor, legger man merke til det osv. Egentlig alt som skiller seg ut fra mengden legger man merke til. Det kan til og med være noe så lite som uvanlige smykker. Jeg synes ikke man skal være redd for å si til politiet hvilket land man tror personen kommer fra, i fare for å virke rasistisk. 5
Gjest Starlit Skrevet 11. januar 2013 #15 Skrevet 11. januar 2013 Jeg hjelper mer enn gjerne politiet, jeg Har levert en del saker og ting på politistasjonen som folk har glemt igjen.. Har også ringt politiet en gang hvor jeg ba de om å komme for å hente en fyr, som oppførte seg truende og ustabilt på arbeidsplassen min.. Til deg, Drizzt: Godt jobba! Sosialistene hadde nok gått plystrende forbi politiet, kun for å skåne utlendingene.. På tide å innse at også svarte kan begå kriminelle handlinger i dette Norge.. 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #16 Skrevet 11. januar 2013 Nei, jeg holder politiet ute, er ikke noe tyster. Typen min er medlem i en småkriminell mcklubb, hadde gjort seg om jeg drev og lekte venn med purken da. Anonym poster: f76c25ddb9428a17230c1e3eb2c86fec 2
Gjest Uanonymbruker Skrevet 11. januar 2013 #17 Skrevet 11. januar 2013 (endret) - Endret 17. januar 2013 av Uanonymbruker 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #18 Skrevet 11. januar 2013 Opplevde at en raner kastet fra seg deler av byttet i hagen min. Anonym poster: fd4c681a9a45cf236e5cbb43ada1194e
Drizzt Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #19 Skrevet 11. januar 2013 Jeg hjelper mer enn gjerne politiet, jeg Har levert en del saker og ting på politistasjonen som folk har glemt igjen.. Har også ringt politiet en gang hvor jeg ba de om å komme for å hente en fyr, som oppførte seg truende og ustabilt på arbeidsplassen min.. Til deg, Drizzt: Godt jobba! Sosialistene hadde nok gått plystrende forbi politiet, kun for å skåne utlendingene.. På tide å innse at også svarte kan begå kriminelle handlinger i dette Norge.. Så flott at du hjelper. Jeg visste ikke at disse to var gjerningsmenn, men så at de løpte og snudde seg hele tiden og da tenkte jeg at det var litt rart. Så kom politiet etter dem og da skjønte jeg at her har det skjedd noe galt. Jeg hadde ikke noe problem å si til politimennene som kom etterpå at jeg så 2 afrikanske menn som løpte og så har jeg ikke noe problem å nevne utseendet deres her også. Det er ikke noe rasisme, uansett hva sosialistene sier. Men hvorfor ta det med i tråden? For meg hadde det ikke vært relevant for om jeg hjalp politiet eller ikke. Anonym poster: 853e480c5bb0f8321d6ccdb463a92dbe Fordi jeg beskriver situasjon og det er en relevant del av situasjonen. Hvis du syns at det ikke er relevant, ignorer det da. Som sagt, opprinnelsen deres er ikke temaet til tråden, så ikke prøv å avspore samtalen, takk. 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #20 Skrevet 12. januar 2013 men visse folk kommer nok til å gjøre det, men ikke jeg bare så du vet det Bare jeg som ser ironien av det du sier og profilbildet ditt? Anonym poster: f34da7cd5f46aa043aa6268279cd1cdf 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå