Gå til innhold

Tenker bli mor uten mann.

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS her.

Tenk dere om, hva med damer som puler på seg en unge med en tulling av en mann. Ei dame som gjør dette må vel ikke tenke over hvordan dette innvirker på barnet, mannen og seg selv. I tillegg har dere alle utgifter til samfunnet. Denne damen er ikke intressert i å arbeide etter barnet er født ovs.

Dette må da være galskap i forhold til denne planen jeg legger fram?

Det er ikke alle som er intressert og bo med en mann selv om liker og er glad i denne mannen som er far. Skal dette hindre barn når en kan dra utelands og blir befruktet av en industri uten kjent opphav for barnet.

Pule på seg en unge med hvermansen ovs. Dere ser hva jeg mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om noen som har gjort dette. Hun har alltid vært god venn med barnefaren - fra før barnet kom. De ønsket begge barn, men var fra dag èn enige om at de ikke ville være sammen. Så de fikk et barn sammen, bor som nærmeste naboer og har et veldig godt vennskap og samarbeid om barnet.

• Liker 1
Skrevet

Du skal få lese TS slik du vil.

Trengs din tillatelse??

• Liker 1
Gjest brutal mann
Skrevet

Ja nei joda. Drit i sånne ting som at en av dere treffer en annen. En ting at et forhold har gått til helvete, en annen ting å planelegge et forhold basert på at det har gått til helvete.

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

lurer på om hvordan det gikk med ts her? har samme tanker jeg, men er bare 25 år. Treffer bestandig på noen raringer og slår opp med de etter ett eller to år. Ønkser meg barn og vil bare bli gravid og ta vare på barnet alene..

Anonym poster: 1aa476ef2b6bcd378093c5190bf442ae

• Liker 1
Skrevet

Liker ideen din TS. Om det er det riktige for deg, den mannen som sier seg villig til dette, og dette skjer innenfor rammer som er trygge og stabile for barnet her og nå (for fremtiden vet vi aldri noe om, uansett hvilken situasjon det er snakk om), så ønsker jeg deg masse lykke til. :)

Skrevet

Hei TS.her.

Ser det er mange som henger seg opp i barnebidraget. Hva om en tok bort det?

Dette kan jeg godt tenke meg da det ikke blir riktig om mannen gjør dette, og ikke er har barnet hos seg. Mor vil ja barnet for seg selv ovs.

Eller ikke kan pga.økonomi.

Grunnen til at jeg tok med barnebidraget er at det er vanskelig med dagens lovverk.

Det er biologisk far som skal være med ¨forsørge ihvertfall økonomisk slik lovverket er.

Budre det være rom for å frita for dette? Jeg synes det når det gjelder tilfeller som dette. F.eks.med en avklaring som ble meldt inn til NAV.før en start lage barnet.

Dette ville gi kvinner nye muligheter, da det muligens var flere menn som ville gjøre dette.

Alt skal selvfølgelig være i ordent med kontrakt enten meldt NAV. eller laget av advokat men først må lovverket endres før bidrag kan sløyfes. Det blir for lettvint å si en ikke skal kreve bidrag av manne da en ikke har beviser.

Lovveverket han pålegge bidrag.

En avtale om at biologisk far ikke skal betale barnebidrag er ikke gyldig og strider imot loven. Da jeg studerte rettsvtenskap fortalte foreleser om et tilfelle der to stykker hadde gått sammen om en slik avtale, men kontrakten ble forbigått av NAV og rettssystemet. BF er pliktig til å betale barnebidrag, så til de av dere som mener at det er egoistisk av mødre å kreve b.b., så er det helt irrelevante følerier.

Dette må du være klar over TS, før du lokker en mann inn på en slik avtale med garanti om at han skal slippe å betale.

• Liker 2
Gjest Sjøhesten
Skrevet

Tror du har større sjanse hvis du stryker punktet om barnebidrag.

Skrevet

Jeg ville bli veldig overrasket om noen går på en deal om farskap på de premisser som du beskriver. Det høres ut som om du mener de skal ta pliktene, mens rettighetene er fraværende.

Det er mere realt og mindre egoistisk og ta en tur til Storken-klinikken og være forelder alene.

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

Jeg ville bli veldig overrasket om noen går på en deal om farskap på de premisser som du beskriver. Det høres ut som om du mener de skal ta pliktene, mens rettighetene er fraværende.

Det er mere realt og mindre egoistisk og ta en tur til Storken-klinikken og være forelder alene.

..eller til Afrika :)

AnonymBruker
Skrevet

når jeg først så overskriften, så tenkte jeg at dette var om en dame som tenkte å bruke sæddonasjon, men heldogvis var det ikke det. synes den måten du har tenkt å bli mor på er fin jeg, lurer bare litt på hvilken mann som går med på noe sånt

Anonym poster: a6e7bda1106aba8538190cbebe9d8f28

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden har fått bli tre sider lang helt uten at noen har kommentert det åpenbare faktum at TS skriver som ei kråke. Veldig ulikt kvinneguiden. :P

Anonym poster: 90bbb13512358e208136b7d69bf22080

AnonymBruker
Skrevet

Eh, tror du må bli tørr bak ørene først. For det første er det ofte snakk om mer enn et par tusen (2000), for det andre er det dyrt med bolig så selv med en gjennomsnittslønn på 450k sitter man ikke igjen med så mye hvis man eier egen bolig og for det tredje er det alltid billigere å være to. To husholdninger med et delt barn er dyrere en en husholdning med et barn.

Så jo, økonomi spiller en stor rolle.

Om begge foreldrene har normal økonomi (snakker om en lønn rundt 400 000,-), og den ene har normalt samvær så er det faktisk ikke unormalt å betale under 2000,- for et barn. Selv er jeg midt i et samlivsbrudd, og hvis far kommer til å ha normalt samvær så kommer han til å betale rundt 2000,- i måneden (regnet ut på nav.no), og da tjener jeg 350 000,- og han 450 000,-.

Anonym poster: b0e2a3205334b91f47dc71d2bac4e2a2

Gjest Riskjeks
Skrevet

Tror ingen oppegående menn vil gå med på noe sånt. De uten barn vil sikkert finne en kjæreste/kone å få barn med (om de ønsker barn), og de med barn ønsker seg sikkert ikke enda en unge å betale for/organisere inn i samværet osv. Det jeg har lest om slike avtaler, er at det bare skaper problemer.

Gå for sæddonasjon i stedet, eller prøv å adoptere. Eller aller helst vent med barn til du finner en mann du vil være kjæreste med også. Hadde forstått deg bedre om du nærmet deg 40, men du er 29 år og har sannsynligvis minst 10 år igjen til å få barn, og kan ombestemme deg mtp det å ha kjæreste/samboer hvis du møter den rette mannen. Å være alene om omsorgen for et barn er tungt, tyngre enn man kan forestille seg før man har fått barn. Det dreier seg ikke bare om det praktiske, men også det psykiske/emosjonelle og den ensomheten og utryggheten som ofte kommer når man er aleneforelder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er overgår all "normal" egoisme å bevisst planlegge å sette et barn til verden uten samtidig å ha en far til barnet. Som eksempel kan jeg vise til tråden "Dårlig forhold til 16-årig stesønn".

Barn trenger en far, og spesielt gutter trenger en far som er aktiv i foreldrerollen!!!

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=748094

Anonym poster: bdccf682198496056bc78e5dcf70e55f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken normalt, oppegående mann ønsker å gå inn i dette med viten og vilje? Tenk å bli far med et ønske om å ikke ha ansvar for ungen sin eller et ønske om å være pappa. Kvalmt og uetisk. Dere kvinner som forsvarer dette minner meg om menn som forsvarer prostitusjon.

Anonym poster: 1edaccd3da2211aa924520a68eaaf145

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser positivt på dette her og prostitusjon. Jeg skjønner din sammenligning. Hvis ingen lider av det er det helt ok. Hvem har skapt samfunnet? Rr dagens form den riktige? Husk at menneskene skaper samfunnet. Jeg synes det er mye værre at em mann blir far ufrivillig gjennom et knull med en eller annen dame. Jeg synes det er mye værre og bli mor på denne måten. Det et værre enn prostitusjon selv om det etablerte samfunnet mener noe annet. Tenk etter sp vil de fleste forstå.

AnonymBruker
Skrevet

Barn trenger en far, og spesielt gutter trenger en far som er aktiv i foreldrerollen!!!

Anonym poster: bdccf682198496056bc78e5dcf70e55f

Apfthzh! Hadde jeg vokst opp uten min far hadde jeg unngått masse traumer. Det er jo selvfølgelig ett pluss å ha både en far og en mor, en mor og en mor eller en far og en far, men jeg har traumer grunnet en far i mitt liv og har venner som også har opplevd det samme, med begge kjønn. Noen av mine venner som har kommet best ut av oppveksten har kun hatt en foreldrer å forholde seg til og er flotte mennesker med ett godt forhold til den ene foreldrer de har hatt og har vokst opp til å bli fantastiske mennesker.

Barn trenger kjærlighet, hvilket kjønn dette kommer fra og om det er to forskjellige aktive kjønn i dagliglivet kan jeg ikke se at er relevant.

Håper du får din familie TS!

Anonym poster: 49c6915bf3cf5e1c9b9e3ca974d34873

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...