Gå til innhold

Tenker bli mor uten mann.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser og avsporinger.

Alice i Eventyrland, mod

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn som betaler barnebidrag har dårlig råd og der støtter planene dine på det første skjæret i sjøen.

Eh, barn koster penger uansett om foreldrene bor sammen eller ikke.

Barnebidrag tror jeg ikke make or break ens økonomi, det er da bare et par tusen i mnd gjerne. Har man ikke et par tusen i overskudd pr mnd har man ganske dårlig råd uansett.

Skrevet

Eh, barn koster penger uansett om foreldrene bor sammen eller ikke.

Barnebidrag tror jeg ikke make or break ens økonomi, det er da bare et par tusen i mnd gjerne. Har man ikke et par tusen i overskudd pr mnd har man ganske dårlig råd uansett.

Eh, tror du må bli tørr bak ørene først. For det første er det ofte snakk om mer enn et par tusen (2000), for det andre er det dyrt med bolig så selv med en gjennomsnittslønn på 450k sitter man ikke igjen med så mye hvis man eier egen bolig og for det tredje er det alltid billigere å være to. To husholdninger med et delt barn er dyrere en en husholdning med et barn.

Så jo, økonomi spiller en stor rolle.

• Liker 1
Skrevet

Nei, TS, Storken neste i stedet. Mye likere enn det du skisserer.

Det ikke så ofte jeg enig med Gjest, men i dette tilfellet er jeg det!

Hvis du ønsker deg barn så sterkt, så syns jeg du skal dra til Danmark og få hjelp der. Det er faktisk et bedre alternativ for alle parter.

:heks:

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker bli mor. Er blitt 29 år og tenker bli mor. Jeg har hatt noen samboerskap men det er ikke noe for meg. Alt det matrielle ligger der. God utdaning,jobb, bolig ovs.

Jeg har fire gode venner som er menn. De er veludannede, hyggelig og ateletiske menn. Jeg har også undersøkt i et stykke inn deres familier angående sykdommer og det ser veldig fint ut.

De er alle single. To av de har barn fra før, tre er på min alder. Den fjerde er ca. 10 år eldre. Han er en fin far for sine barn ser jeg. Han er nok favoritten.

Jeg har også vurdert "storken" type barn men har kommet til at dette kan være like og bra og bedre for meg.

Jeg vil ikke lure de menn. Jeg tenker snakke med de en etter en og høre hva de selv sier til meg om dette. Jeg er klar over at de tenker jeg må være litt sprø.

Spørsmålet er vel hvor mye de vil stole på meg. Sex med de har jeg hatt og vet de liker meg slik.Stole på meg opp mot den avtalen vi lager. Jeg vil også se at en avtale ikke trenger være bindene om den kommer i konflikt med lover og regler rundt dette.

Jeg tenker meg i utgangspunktet en mann som vil ha samvær ca. 40% som betale barnebidrag. Far er oppgitt ved fødsel, tenker han kna være med til ultralyd og svangerskapskurs. Altså framstå som en helt vanlig samvers forelder.

Finnes det menn sm vil dette?

De jeg har funnet virker være gode farsemner. Dette er menn jeg kunne tenke meg å stifte familie med og få barn med.

Det er bare at denne livsformen passer ikke meg. "Storken" metoden er en mulighet men vil unngå denne. Altså bli gravid på vanlig måte "å ha sex".

Noen sysnpunkter?

Tviler på at du finner en mann som er dum nok til å gå med på det der...

Skrevet

Eh, tror du må bli tørr bak ørene først. For det første er det ofte snakk om mer enn et par tusen (2000), for det andre er det dyrt med bolig så selv med en gjennomsnittslønn på 450k sitter man ikke igjen med så mye hvis man eier egen bolig og for det tredje er det alltid billigere å være to. To husholdninger med et delt barn er dyrere en en husholdning med et barn.

Så jo, økonomi spiller en stor rolle.

Tørr bak ørene? Virkelig? Trodde jeg var voksen med mine 35+ men skjønner du er en gamlis for bare gamlisee snakker slik. Og med slike argumentative knep gadd jeg ikke lese resten av innlegget ditt, du er uinteressant.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tørr bak ørene? Virkelig? Trodde jeg var voksen med mine 35+ men skjønner du er en gamlis for bare gamlisee snakker slik. Og med slike argumentative knep gadd jeg ikke lese resten av innlegget ditt, du er uinteressant.

Når starter kommentaren din med "Eh" så kan du ikke komme her og klage på andres "argumentative knep". Når jeg skriver at å være enslig forelder koster penger og du svarer at det uansett koster å ha barn, enslig eller ei, så lurer jeg virkelig på om du er tørr bak ørene. Dette blir rett og slett for dumt ViljaH.

Endret av pressplay
  • Liker 3
Skrevet

Det at du forventer bidrag blir litt usmakelig for meg.

• Liker 6
Skrevet

Det at du forventer bidrag blir litt usmakelig for meg.

Enig, hele denne greia virker veldig kynisk og kalkulerende på meg!! TS skal ha bukta og begge endene men barnefar må betale bidrag. Skal en mann av all sin godhet sette barn på TS for så å gå med på å ha lite rettigheter og samtidig betale bidrag? Nei...

Skrevet

Hei TS.her.

Ser det er mange som henger seg opp i barnebidraget. Hva om en tok bort det?

Dette kan jeg godt tenke meg da det ikke blir riktig om mannen gjør dette, og ikke er har barnet hos seg. Mor vil ja barnet for seg selv ovs.

Eller ikke kan pga.økonomi.

Grunnen til at jeg tok med barnebidraget er at det er vanskelig med dagens lovverk.

Det er biologisk far som skal være med ¨forsørge ihvertfall økonomisk slik lovverket er.

Budre det være rom for å frita for dette? Jeg synes det når det gjelder tilfeller som dette. F.eks.med en avklaring som ble meldt inn til NAV.før en start lage barnet.

Dette ville gi kvinner nye muligheter, da det muligens var flere menn som ville gjøre dette.

Alt skal selvfølgelig være i ordent med kontrakt enten meldt NAV. eller laget av advokat men først må lovverket endres før bidrag kan sløyfes. Det blir for lettvint å si en ikke skal kreve bidrag av manne da en ikke har beviser.

Lovveverket han pålegge bidrag.

Skrevet

Nei, TS, Storken neste i stedet. Mye likere enn det du skisserer.

Dette er jeg helt uenig i. TS planlegger en situasjon der barnet vet hvor det kommer fra, og har kontakt med sin far. Barnet får kjenne sin familie på begge sider, og det er faktisk fryktelig viktig for mennesker. Se bare på serier som "hvem tror du du er" og "Tore på sporet". Det må da være mye bedre å ha en far man er hos 40% av tiden og som man blir godt kjent med, enn å ikke ha en farsperson i livet sitt!!

Anonym poster: d5ec95a66cfca05c6f8206548b051b81

• Liker 3
Skrevet

Hei TS.her.

Dette kan jeg godt tenke meg da det ikke blir riktig om mannen gjør dette, og ikke er har barnet hos seg. Mor vil ja barnet for seg selv ovs.

Grunnen til at jeg tok med barnebidraget er at det er vanskelig med dagens lovverk.

Det er biologisk far som skal være med ¨forsørge ihvertfall økonomisk slik lovverket er.

Budre det være rom for å frita for dette? Jeg synes det når det gjelder tilfeller som dette. F.eks.med en avklaring som ble meldt inn til NAV.før en start lage barnet.

Dette ville gi kvinner nye muligheter, da det muligens var flere menn som ville gjøre dette.

Alt skal selvfølgelig være i ordent med kontrakt enten meldt NAV. eller laget av advokat men først må lovverket endres før bidrag kan sløyfes. Det blir for lettvint å si en ikke skal kreve bidrag av manne da en ikke har beviser.

du kan jo betale tilbake bidraget men det blir vel en tillitsbasert avtale det også?

• Liker 1
Skrevet

Hei TS.her.

Det er biologisk far som skal være med ¨ forsørge ihvertfall økonomisk slik lovverket er.

Mener du at enten må du overtale biofar til å betale bidrag, ellers må staten gjøre det fordi du har ikke råd til å forsørge alene? I utgangspunktet mener jeg man skal legge opp livet sitt slik at man er selvforsørget, seg selv og sine.

Skrevet

På hvilken måte?

Nei.

Anonym poster: 1206938e021334f34075b021362d1376

Med tanke på at folk flest planlegger akkurat når de skal få barn, så får par barn når de mener at det passer dem selv best. Og det at man er to som bor sammen betyr ikke automatisk at det er det beste for barnet.

Skrevet

Eg er skeptisk til TS si løysing, men at det at evt far skal betale bidrag, tydelegvis vert greia i diskusjonen, synest eg er rart. Barn har rett på å verte forsørga av foreldra sine. Har ein barn, må ein forsørge dei - når barna bur saman med foreldra, kjøper foreldra det barna treng. Bur barna primært hjå den eine forelderen, er det denne som må stå for å kjøpe det ungen treng. Samversforelder må bidra til forsørginga ved å betale bidrag til den andre forelderen. Slik er reglane. Det handlar om barnas rettar, og er ikkje kontroversielt i det heile tatt.

Når det er sagt, ser eg mange potensielle fallgruver i TS sitt opplegg...

Skrevet

Dette er jeg helt uenig i. TS planlegger en situasjon der barnet vet hvor det kommer fra, og har kontakt med sin far. Barnet får kjenne sin familie på begge sider, og det er faktisk fryktelig viktig for mennesker. Se bare på serier som "hvem tror du du er" og "Tore på sporet". Det må da være mye bedre å ha en far man er hos 40% av tiden og som man blir godt kjent med, enn å ikke ha en farsperson i livet sitt!!

Du skal få lese TS slik du vil.

Skrevet

TS.her.

Jeg kan også la være motta annen støtte som aleneforelder. Jeg tenker barnet har kontakt med far om han ønsker . Altså oppfylt all kritikk på dette . Dette kan bli bedre enn de som har barn ved samlivsbrudd, og ihvertfall bedre enn de som blir gravid og føder et barn som ikke er planlagt utenfor et samliv med far .

Storken metoden i dk.ser jeg på som et alternativ men liker det ikke. De som skriver om barnets identitet er ikke riktig for barnet er tenkt være med far og han er oppgitt. Dette er bedre enn mange andre forhold som ryker. Ikke minst der far ikke er oppgitt og eller faktisk er ukjent . . Nå har en dette med surugatfødsler. Det er ikke lovlig og blir ikke straffet. En får gjort det i land der en betaler fattige for denne tjenesten . Både dette og Storken er god butikk. Menneskehandel i en form? Som dere her ser er det flere måter å få barn der opphavet biologisk er ukjent. Ut fra dette er ikke FNs barnekonvensjon ikke oppfylt . Jeg ønsker formalisere det hele med kjent far pluss samvær . Videre avstå enslig tillegg . Avstå barnebidrag . Konflikter blir det mindre av med far for han vet det hele . Ikke konflikt om bidrag . Jeg tror mest det hele er ukjente tanker . Bedre enn surugattri,lure en mann,uplanlagt graviditet og mange samlivsbrudd . Det eneste som er bedre for barnet er der barn og foreldre lever i harmoni .

Skrevet

du kan jo betale tilbake bidraget men det blir vel en tillitsbasert avtale det også?

Ja tillit blir det muligens om en kontrakt ikke kan kjennes gyldig jf.lovverk. Dette vet jeg ikke . Jeg mener det burde la seg gjøre .

Skrevet

Eg er skeptisk til TS si løysing, men at det at evt far skal betale bidrag, tydelegvis vert greia i diskusjonen, synest eg er rart. Barn har rett på å verte forsørga av foreldra sine. Har ein barn, må ein forsørge dei - når barna bur saman med foreldra, kjøper foreldra det barna treng. Bur barna primært hjå den eine forelderen, er det denne som må stå for å kjøpe det ungen tonreng. Samversforelder må bidra til forsørginga ved å betale bidrag til den andre forelderen. Slik er reglane. Det handlar om barnas rettar, og er ikkje kontroversielt i det heile tatt.

Når det er sagt, ser eg mange potensielle fallgruver i TS sitt opplegg...

TS her.

Takk for fin kritikk her. Anser alt for barnets og vel blir oppfylt .Opphavet er kjent. Forsørget av meg og samvær med far om han vil. Jeg anser en mann som går inn på dette som mer motivet enn en mann ved samlivsbrudd. Jeg tenker lage samværsavtale på forhånd etter barnets alder. Fedre ved ikke planlagt fødsel er ikke motivert .

Når jeg har sagt dette tenker jeg ikke planlegge lure en mann.

Dette har jeg kunnet gjort mange ganger med menn som gode ressurser og god helse.

Jeg ser derfor på dette som et godt alternativ .

Skrevet

TS her.

Med all respekt lurer jeg på på om dere leser innlegg før det svares. Far er hele tiden tenkt være kjent og mann informert om planer. Dette mener jeg kommer tydelig fram. Barn kan ha kontakt på begge familiesider. Det finnes mange menn som er verdens beste fedre der ute. Vi hører aldri om hverdagspappaen som står på for barna . Det er en slik mann jeg tenker finne. Har som nevnt noen kandidater . Jeg vet også om fedre som blir utnyttet. Der barn aldri får møte besteforeldre . Jeg vil være verdens beste og samarbeide med. La får ta barn med til besteforeldre ovs. Det eneste er at vi ikke bor sammen. Dette om mannen vil. Han får velge . Skulle han angre tar jeg alt. Men finne en god mann et viktig. En som vil være får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...