Gå til innhold

Tenker bli mor uten mann.

Anbefalte innlegg

Gjest Blivende mor?
Skrevet

Jeg tenker bli mor. Er blitt 29 år og tenker bli mor. Jeg har hatt noen samboerskap men det er ikke noe for meg. Alt det matrielle ligger der. God utdaning,jobb, bolig ovs.

Jeg har fire gode venner som er menn. De er veludannede, hyggelig og ateletiske menn. Jeg har også undersøkt i et stykke inn deres familier angående sykdommer og det ser veldig fint ut.

De er alle single. To av de har barn fra før, tre er på min alder. Den fjerde er ca. 10 år eldre. Han er en fin far for sine barn ser jeg. Han er nok favoritten.

Jeg har også vurdert "storken" type barn men har kommet til at dette kan være like og bra og bedre for meg.

Jeg vil ikke lure de menn. Jeg tenker snakke med de en etter en og høre hva de selv sier til meg om dette. Jeg er klar over at de tenker jeg må være litt sprø.

Spørsmålet er vel hvor mye de vil stole på meg. Sex med de har jeg hatt og vet de liker meg slik.Stole på meg opp mot den avtalen vi lager. Jeg vil også se at en avtale ikke trenger være bindene om den kommer i konflikt med lover og regler rundt dette.

Jeg tenker meg i utgangspunktet en mann som vil ha samvær ca. 40% som betale barnebidrag. Far er oppgitt ved fødsel, tenker han kna være med til ultralyd og svangerskapskurs. Altså framstå som en helt vanlig samvers forelder.

Finnes det menn sm vil dette?

De jeg har funnet virker være gode farsemner. Dette er menn jeg kunne tenke meg å stifte familie med og få barn med.

Det er bare at denne livsformen passer ikke meg. "Storken" metoden er en mulighet men vil unngå denne. Altså bli gravid på vanlig måte "å ha sex".

Noen sysnpunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en spennende tanke du har. Flott du vil gjøre der ordentlig .

Skrevet

Det finnes vel sikkert menn som er villige ett eller annet sted. Du må bare være åpen om hva du ønsker, ikke lure noen inn i det. :)

Lykke til :)

• Liker 3
Skrevet

Så du vil med overlegg la barnet vokse opp uten en farsperson i livet sitt?

Enkelte skulle ikke kunne ha blitt mødre..dette er rett og slett skammelig gjort av deg mot din fremtidige unge.

• Liker 1
Skrevet

Så du vil med overlegg la barnet vokse opp uten en farsperson i livet sitt?

Enkelte skulle ikke kunne ha blitt mødre..dette er rett og slett skammelig gjort av deg mot din fremtidige unge.

De får en far . Mer enn mange andre. Dette ser en av innlegget. Ikke hver så dømmende. Den tradisjonelle livsformen kjernefamilien er den riktig ?

Skrevet

Egoistisk.

Man er da like egoistisk dersom man får barn med samboeren/ektefellen sin.

• Liker 7
Skrevet

Du kan selvfølgelig spørre menn du kjenner om de vil være deltidsforelder, men må regne med at de sannsynlig vil si seg fornøyd med de barna de allerede har, eller satse på at de finner en kvinne å stifte familie med som heltidsforeldre.

Du beregner deg en familieform hvor du reserverer mye makt til deg selv, og mindre til den som skal være far, og det bør mennene tenke nøye over, og si nei til om det ikke er deres eneste sjanse til å bli fedre. Din innstilling er også svært egosentrisk. Det er ikke ditt førstevalg å være samboende forelder, men du viser ingen refleksjoner rundt at barnets førstevalg ikke er å vokse opp på deltid i to hjem. Vil du ha et barn inn i livet ditt, bør du evne å sette barnet først.

Skrevet

Du bør se på en film med Jenniffer Lopez, som heter The Back-up Plan. :rolleyes:

Støtter deg 100%!!! Men litt ening med Gjesten over, mulig du skremmer dem bort. Ta en kandidat om gangen, og start med den som er minst prioritert og se på reaksjoenn hans.

Skrevet

På hvilken måte?

Skrevet

Synes det er helt greit. Et barn trenger ikke to foreldre, de trenger forelder(e) som er glad i dem og gir dem en trygg og fin oppvekst. Det er det viktigste. Om de har bare en forelder, to, 4, to av samme kjønn, spiller ingen rolle.

Uansett, mange går jo fra hverandre og barna ender opp hos den ene, "ingen" sier noe på det.

Noen barn bor en uke hos dem hver og må dra hit og dit, "ingen" sier noe på det.

Synes faktisk det er verre, enn at noen vil ha barn på egenhånd.

Anonym poster: 514a4e3e9b39e168f8809cc0d0ca0462

• Liker 7
Skrevet

Nei.

Anonym poster: 1206938e021334f34075b021362d1376

Skrevet

Jeg synes det blir alt for egoistisk å med vitende og vilje lage et slags skilsmissebarn helt fra starten av, som må pendle mellom mor og far.

Skrevet

De får en far . Mer enn mange andre. Dette ser en av innlegget. Ikke hver så dømmende. Den tradisjonelle livsformen kjernefamilien er den riktig ?

Ja, den tradisjonelle kjernefamilien er riktig. Det er riktig at barn skal få vokse opp med begge sine foreldre på heltid, og ikke hele tiden savne den ene av foreldrene sine, og ha stor risiko for konflikter, samværstrenering osv mellom foreldre som ikke samarbeider. Det er riktig at barn skal få oppleve at foreldrene er glade i hverandre, og lever som en familie.

Mange enslige eller separerte foreldre er oppegående, og det finnes mange dysfunksjonelle kjernefamilier, men det optimale for et barn er å leve i en velfungerende familie med sine to biologiske foreldre.

Skrevet

Synes det er helt greit. Et barn trenger ikke to foreldre, de trenger forelder(e) som er glad i dem og gir dem en trygg og fin oppvekst. Det er det viktigste. Om de har bare en forelder, to, 4, to av samme kjønn, spiller ingen rolle.

Uansett, mange går jo fra hverandre og barna ender opp hos den ene, "ingen" sier noe på det.

Noen barn bor en uke hos dem hver og må dra hit og dit, "ingen" sier noe på det.

Synes faktisk det er verre, enn at noen vil ha barn på egenhånd.

Anonym poster: 514a4e3e9b39e168f8809cc0d0ca0462

"Ingen sier noe på det"?? Jo, MANGE sier noe på det! Er du klar over hvor mye vi som er skilt må tåle å høre og lese om de stakkars barna våre, som vokser opp rotløst og som umulig kan ha det bra? Er du klar over hvor mye tid man bruker på å "analysere" barna sine for å se etter tegn på at de er slitne eller stresset av livet de lever?

Å komme i en sånn situasjon er en ting, men å designe en sånn situasjon for barnet sitt fra starten av er helt utrolig egoistisk og det sier en del triste ting om samfunnet vårt at mange voksne nå i så stor grad tenker på seg selv at barnas ve og vel er fullstendig underordnet.

Skrevet

Menn som har barn fra før er mer tilbøyelig på å gå med på en sånn greie som TS tenker på.

Skrevet

La oss oppsummere litt:

- 2 av mennene har barn. De er single, mao. betaler de sansynligvis allerede barnebidrag til en annen kvinne. I tillegg har de bare barna på deltid. Høres det forlokkende ut for dem å betale mer barnebidrag til enda en kvinne og enda et barn man må styre og ordne for at samvære skal passe?

- 2 av mennene har ikke barn. Hvis de i det hele tatt vil ha barn, vil de fleste menn bo sammen med barnemoren. Høres det forlokkende ut for dem at de må betale barnebidrag samtidig som de bare får se barna på deltid?

Bare det at du forventer at de skal betale deg barnebidrag som den største selvfølge får meg til å bli kvalm.

Det finnes sikkert noen menn som kunne tenke seg en slik ordning, men jeg har aldri hørt noen av mine kompiser tenke i de baner. Menn som betaler barnebidrag har dårlig råd og der støtter planene dine på det første skjæret i sjøen.

• Liker 9
Skrevet

Nei, TS, Storken neste i stedet. Mye likere enn det du skisserer.

Skrevet

Kjenner ei som har gjort dette med en homofil venn. (De hadde vel ikke sex, men fikk i hvert fall barn sammen.) Så vidt jeg vet har dette fungert veldig bra, men har nok vært krevende. De bodde sammen i begynnelsen. Nå har de tvillingene som er ca fem år halvparten av tiden hver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...