Gå til innhold

Positive ting om Jehovas Vitner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser flere skriver relgion,men går ikke JV strengt talt under definisjonen sekt?

Jo, det mener jeg bestemt at de gjør!

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jehovas Vitner forsøker å leve så rett som mulig i form av å være hardtarbeidende, ren i samvittighet hva angår det å tale sant, ikke stjele, oppføre seg ordentlig,være lojal overfor arbeidsgiver, myndigheter, mennesker osv. De er fredelige, tar avstand fra krig og lignende grusomme handlinger, blander ikke politikk og religion. De er gjerne hjelpsomme. Innad i menigheten kaller de hverandre for brødre og søstre, og er gode medmennesker.

Anonym poster: c90f92723b187028c403648fc703712c

Dette stemmer overhode ikke med våre naboer som er Jehova. De er frekke, overlegne, ovenfra og ned holdning. De tar ikke hensyn til normale regler og bråker voldsomt. Grusomme naboer. Lyver gjør de også. Vi sto i vinduet og så nabodama lot hunden deres tisse på porten vår... (rimelig ekkelt når tisset renner nedover porten). Min mann gikk etter henne og sa at det kunne kun vaske bort. (Grisekjærring) Hun blånektet på at det var hennes hund som hadde tisset der. Har 100 vis av andre negative eksempler også. Jeg kunne ikke funnet ETT positivt om JV. Sorry.

Hardtarbeidene er de heller ikke. Sønnen naver og ungene har barnevernet tatt.

Anonym poster: 8a3cf4bdcef3e17eb3d6d2b384dbbe47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, selv om jeg er enig i at dette ikke nødvendigvis er et debattvennlig tema så kan du pm meg så kan jeg hjelpe :)

Endret av sofiemyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer overhode ikke med våre naboer som er Jehova. De er frekke, overlegne, ovenfra og ned holdning. De tar ikke hensyn til normale regler og bråker voldsomt. Grusomme naboer. Lyver gjør de også. Vi sto i vinduet og så nabodama lot hunden deres tisse på porten vår... (rimelig ekkelt når tisset renner nedover porten). Min mann gikk etter henne og sa at det kunne kun vaske bort. (Grisekjærring) Hun blånektet på at det var hennes hund som hadde tisset der. Har 100 vis av andre negative eksempler også. Jeg kunne ikke funnet ETT positivt om JV. Sorry.

Hardtarbeidene er de heller ikke. Sønnen naver og ungene har barnevernet tatt.

Anonym poster: 8a3cf4bdcef3e17eb3d6d2b384dbbe47

Håper det var godt for deg å få ut litt "hat" :)

Ha en ellers strålende og inkluderende dag :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med Jehovas Vitner er at selv intelligente mennesker blir til absolutte tosker det er enkelt å sette fast i enhver livssynsdebatt.

Nei, det positive må være alt det positive folk merker så lenge de er innenfor. Vårt land (kristenavis) siterte en undersøkelse en stund tilbake som tok for seg lykke og tro. De mest lykkelige var halleluja-troende. De minst lykkelige var de som tvilte, og ikke visste hva de skulle tro. Midt på treet var ateister.

Jeg kan tenke meg at dersom du blir utstøtt eller behandlet forferdelig av en sekt, hvor du ser at folk ellers alltid har blitt behandlet inkluderende og godt, så har du det helt jævlig, helt forferdelig.

Dersom du er innenfor, og er bra hjernevasket, så er vel sikkert alt helt greit...? Det er vel da også et spørsmål om hvordan du definerer "bra" og "for hvem."

Jeg tror, kjære Trådstarter, at nøkkelen til å svare på dette spørmålet, som alt i skolen, er å se an læreren din, gjøre en psykologisk analyse. Du må finne ut om læreren er Jehovas Vitne, gjerne ved å spørre andre lærere. Det er mulig de andre lærerene blir provosert av dette, men ditt svar er at det ikke er din skyld at mennesker er så latterlig subjektive, og at du er nødt til å forholde deg til enkle lærere og deres psykologiske mangler.

Deretter, dersom læreren din er en sånn typisk venstreradikal selektivt tolerant slask, uten forhold til Jehovas Vitner, så ville jeg vært så positiv og trukket fram så mye positivt jeg overhodet kunne, hele tiden med et forbehold om at du kun omtaler hvordan effekt religionen har på mennesker, og ikke sannhetsgehalten. Så ville jeg også tillatt meg å skrive at du ikke selv var troende, men at det høyeste budet for mennesker som ønsker å finne svar på spørsmål, er en ærlig, ikke-dømmende, og selvransakende holdning, også når det avdekker negative sider ved religioner man kanskje i utganspunktet er skeptisk til.

Du må gjerne også ta sjansen på ubegrunnet svada som "vi må ha respekt for religion," gjerne uten begrunnelse, men det er litt mer risky.

Lykke til, jeg synes synd på deg som fremdeles går på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...