Gå til innhold

Kjære KG-bruker med negativt brukerfikseringssyndrom


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Gjest Vampen

Det er noen av dere her inne som fascinerer meg litt. Hell, det er mange som fascinerer meg, men noen litt mer enn andre. De som fascinerer meg mest akkurat nå, er de av dere som føler at dere må lufte deres negative meninger om andre brukere i alskens tråder. Hva er greia?

Man ser det fra tid til annen, i både tenkelige og utenkelige tråder. Om det er fenomener på forumet som blir diskutert, eller noen nevner en bruker, så er det en spesiell type bruker som kommer snikende. Negativt brukerfikseringssyndrombrukeren. Denne kjennetegnes av at den bare MÅ fortelle verden at en eller annen bruker er ei real fitte, en møkkafyr, en fjaser, klikker, bitterpikk, kvinnehater, femnazi, generelt fæl eller hva det måtte være. Om noen sier noe positivt eller nøytralt om en bruker, så må det pareres med en negativ bemerkning. Om forumfenomener er oppe til debatt, så MÅ man gjerne henge ut noen navngitte brukere. Gjerne også i de tråder hvor TS spesifiserer at det ikke skal være en brukerdebatt.

Negativt brukerfikseringssyndrombrukeren opptrer noen ganger under nick, men er veldig ofte en anonym luring. Og nei, ikke alle ABere lider av nevnte syndrom, jeg tipper det er de færreste, men de fleste meg NBFS er AB. Vedkommende støttes gjerne ofte også opp av en hale av ivrigere plussere, som ikke selv tør å komme med sjarmerende personangrep, men er glad for at det skjer. Huhei liksom, nå skal vi sette den dritten på plass! Og jo flere man er, jo bedre. Sant?

Det jeg lurer på er ganske enkelt, hvorfor? Hva får dere ut av å holde på slik? Jeg tror mange her inne har brukere de ikke nødvendigvis elsker. Jeg vet jeg har noen som irriterer på meg brokkoli (det skulle stå brokk, men jeg likte autokorrekturen bedre) og åndenød, men jeg tar meg allikevel ikke bryet med å hoppe inn i tråder for å spre min irritasjon over navngitte brukere i øst og vest allikevel. Hva er spesielt med de av dere som ikke klarer å tøyle irritasjonen eller behovet for å komme med litt brukerrettet oppkast?

Og hvorfor anonymt? Jeg nekter nemlig plent å tro at alle som lider av NBFS ALLTID skriver som AB. Jeg tror noen av dere er brukere som vanligvis skriver med nick, og som har sååååå lyst til å slenge litt dritt, men ikke helt er klar for å ha pisspreiket forbundet med nick. Hvorfor er det så farlig å vise seg frem? Er det skummelt at man kanskje kan få svar på tiltale? Eller hva? Kudos til de av dere som gjødsler med nick forresten, dere får glansbilder i margen.

Nå forventer jeg at min anonyme venn dukker opp og forteller meg at jeg nok en gang starter overflødige tråder for å få oppmerksomhet. Isåfall, hei hei til deg, har du det fint? Og til de av dere som tror denne tråden handler om meg, det gjør den ikke. Jeg vet at flere her inne ikke elsker meg, og det er helt greit. Jeg finner til og med litt underholdning i noen av utbruddene. Derimot irriterer det meg når jeg ser det rammer andre brukere, det er latterlig og unødvendig. I tillegg er jeg oppriktig fascinert av hele fenomenet.

Så, negativt brukerfikseringssyndrombruker (puh!), hva er problemet deres?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ER det du snakker om? eksempler.?

Anonym poster: e78f4a0086893643d9e08fe20289ff6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Dette lurer jeg også på..Tråder som i utgangspunktet bare er koselige skal på død og liv drepes og kappes ned av disse sleivsparkende AB'ene..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

:klaske:

Anonym poster: 95663261c1f0275c9051ea5911d70e04

Det var et godt og gjennomtenkt bidrag.:jepp: Lyst til å utdype visdommen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt og gjennomtenkt bidrag. :jepp: Lyst til å utdype visdommen?

Nei.

Anonym poster: 95663261c1f0275c9051ea5911d70e04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Dette lurer jeg også på..Tråder som i utgangspunktet bare er koselige skal på død og liv drepes og kappes ned av disse sleivsparkende AB'ene..

Positive tråder er muligens verst. Om en bruker man irriterer seg over får positiv oppmerksomhet, så kan de jo komme til å tro at de er noe. Da er det viktig å sette dem på plass i skammekroken. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var den som kom med negativ brukerfiksering. Kommenterte vel bare at det var kleint. Skulle ikke gjort det, men synes hele tråden her blir over kill. Jeg sa aldri noe negativt om noen av brukerne.

Anonym poster: fdc0858c7863769da151a8f7e6619825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg var den som kom med negativ brukerfiksering. Kommenterte vel bare at det var kleint. Skulle ikke gjort det, men synes hele tråden her blir over kill. Jeg sa aldri noe negativt om noen av brukerne.

Anonym poster: fdc0858c7863769da151a8f7e6619825

Om du er den jeg serverte en Grumpy, så har jeg ikke hatt deg i tankene. Du skrev om tråd, ikke bruker. Det er en stor forskjell.;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal mann

Jeg lider av NABFS (NegativtAnonymBrukerFikseringssyndrom) og narsissisme. Er jeg på ditt eller NBFS'ene sitt lag da :klo: Veldig usikker på hvordan jeg skal argumentere og mene i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg lider av NABFS (NegativtAnonymBrukerFikseringssyndrom) og narsissisme. Er jeg på ditt eller NBFS'ene sitt lag da :klo: Veldig usikker på hvordan jeg skal argumentere og mene i denne tråden.

Nei, det er et annet syndrom, så du er friskmeldt her.:jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår jo ikke feil. Dersom noen skriver at de liker noen brukere, eller roser en bruker i en tråd, så må noen bare kommentere og si noe negativt. Disse innleggene blir plussa ihjel.

Husker dere da det gikk an å være AB på snikk-snakk? Det husker jeg, og jeg husker også at det florerte av sånne kommentarer i "en bruker du liker"-trådene.

Anonym poster: 74b6c8c3f8e1ea00f930821848ea2303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er den jeg serverte en Grumpy, så har jeg ikke hatt deg i tankene. Du skrev om tråd, ikke bruker. Det er en stor forskjell. ;)

Ja var den brukeren. Og kan nesten ikke se hvem andre du mente. Var vel en som skrev at h*n hadde GB på ignore, men om du mente den personen så synes jeg fortsatt at tråden er over kill og at det hadde vært bedre å enten klage eller kommentere det i den tråden.

Anonym poster: fdc0858c7863769da151a8f7e6619825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Det slår jo ikke feil. Dersom noen skriver at de liker noen brukere, eller roser en bruker i en tråd, så må noen bare kommentere og si noe negativt. Disse innleggene blir plussa ihjel.

Husker dere da det gikk an å være AB på snikk-snakk? Det husker jeg, og jeg husker også at det florerte av sånne kommentarer i "en bruker du liker"-trådene.

Anonym poster: 74b6c8c3f8e1ea00f930821848ea2303

Nettopp!

Og jeg er oppriktig nysgjerrig på hva folk får ut av å holde på sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Ja var den brukeren. Og kan nesten ikke se hvem andre du mente. Var vel en som skrev at h*n hadde GB på ignore, men om du mente den personen så synes jeg fortsatt at tråden er over kill og at det hadde vært bedre å enten klage eller kommentere det i den tråden.

Anonym poster: fdc0858c7863769da151a8f7e6619825

Tråden handler verken om meg, ett innlegg eller en bestemt tråd. Det handler om fenomenet, altså behovet noen har for å klemme ut noe negativt i retning av brukere så fort de får sjansen. Hadde det vært snakk om et tilfelle, eller en tråd, så hadde jeg ikke tatt meg bryet med å lage en tråd. ;) Men dette skjer oftere enn som så, mot ganske mange brukere.

Innlegget er ryddet for svar til slettet innlegg.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lurifix

Kvinneforum. Mange kvinner elsker å prate dritt om andre kvinner og her kan de prate så mye dritt de vil!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forventer jeg at min anonyme venn dukker opp og forteller meg at jeg nok en gang starter overflødige tråder for å få oppmerksomhet. Isåfall, hei hei til deg, har du det fint? Og til de av dere som tror denne tråden handler om meg, det gjør den ikke. Jeg vet at flere her inne ikke elsker meg, og det er helt greit. Jeg finner til og med litt underholdning i noen av utbruddene. Derimot irriterer det meg når jeg ser det rammer andre brukere, det er latterlig og unødvendig. I tillegg er jeg oppriktig fascinert av hele fenomenet.

Du er bare sjalu, og liker ikke at andre får oppmerksomhet. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange her latterliggjør spørsmålet til TS.

Hvorfor noen gjør dette? Misunnelse når andre brukere mottar et godt ord eller et kompliment kanskje? For å jekke ned brukerne, sånn at de ikke skal tro at de "er noe" når noen roser dem? Eller bare en god anledning for å prøve å såre brukere, eller "ta" godt kjente brukere. Dette går i hovedsak utover godt kjente brukere, derfor tror jeg det er noe i dette.

Anonym poster: 74b6c8c3f8e1ea00f930821848ea2303

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Du er bare sjalu, og liker ikke at andre får oppmerksomhet. :jolie:

Gah, hysj, ikke avslør meg! Jeg foretrekker selvfølgelig å ha den hyggelige shitstormen helt for meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...