Arwen Skrevet 13. mars 2004 #41 Skrevet 13. mars 2004 De skulle jo uansett ha stemt på den de vil ha ut - ikke på den amn synes er best . Ja, det har irritert meg lenge at man ikke kan stemme ut folk. :-? Vet jo hvem jeg vil ha ut, men er fortsattusikker på hvem jeg vil skal vinne.
Gjest Madam Felle Skrevet 13. mars 2004 #42 Skrevet 13. mars 2004 Håper og tror at de ikke sender Ahn inn igjen bare fordi noen har hatt en underskiftskampanje. Seerne har allerede bestemt at de ikke ville ha henne videre, for hun fikk ikke nok stemmer. Folk får ta ansvar for at de "trodde" hun automatisk gikk videre, men sånn er det ikke. Det er de som får flest stemmer som går videre, og det var ikke hun. Derfor bør hun ikke komme tilbake, om da ikke en av de andre trekker seg eller noe slikt da. Ellers tror jeg heller ikke Ahn er klar for denne bransjen, for hun virker veldig usikker. Kanskje om hun får noen flere år pås eg at hun da takler det bedre. Synge kan hun, og det er det ikke noen tvil om, men jeg tror ikke hun er klar for den knallharde popbransjen.
Saeria Skrevet 13. mars 2004 #43 Skrevet 13. mars 2004 (Forresten, kan ikke de rogalendingene si noe annet enn "kjekt"? Alt:Kult, gøy, flott, fantastisk, morsomt, utrolig etc.. Jeg er rogalending, og bruker sjelden superlativer. Når jeg mener at noe er flott/ fantastisk sier jeg som regel at "det er greit nok det." jeg er en typisk underdriver.
Saga Skrevet 13. mars 2004 #44 Skrevet 13. mars 2004 Er enig med Madam Felle; det er 14isene som stemmer mest og de stemmer for mye cash! 14isene digger Trung og Sandra og de bryr seg ikke om Anh (hun var ikke min favoritt og jeg er glad Maren fremdeles er med) kan synge for hun valgte feil og gørrkjedelig låt. Tror vi skal stemme mer istedet for å sutre etterpå Men for min del er det bare underholdning og jeg stemmer ikke.
Nala Skrevet 15. mars 2004 #45 Skrevet 15. mars 2004 Enig med dem som sier at man burde stemme folk UT, ikke stemme PÅ folk. Hvorfor? Jo, fordi da unngår man denne "stem-for-flere-tusen-på-en-du-kjenner-enda-så-dårlig-vedkommende-er"-tendensen. For om man da skal hjelpe sin egen kandidat, da må man stemme ut opptil flere andre kandidater. Hadde vært mye bedre. Sånn som det er nå er det lett å tenke at man ikke trenger å stemme på de beste, mens mange synes synd på disse søte småjentene som er sjarmerende nok, men som ikke kan synge. Og siden de synes synd på dem, så stemmer de gjerne både ti og tjue og hundre ganger.
Gjest Meg Skrevet 15. mars 2004 #46 Skrevet 15. mars 2004 Noe så tåpelig å starte en underskriftskampanje. Har det norske folk stemt så har de stemt' date=' og denne gangen mente de at hun ikke fortjente den plassen. Synd var det, men de kan ikke hente henne inn igjen, for det blir for dumt.[/quote'] Jeg tror faktisk ikke det er så enkelt. Jeg tror det skjedde en feil. Mulig programmet er lagt opp feil. Sikkert mange som tenkte at hun var sikret plass videre pga mediepoostyret og stemte på en god annenplass isteden? Vet ikke, men jeg tror ikke hun røk ut np pga dårlig prestasjon! Selvom hun ikke gjorde det så bra denne gangen var hun langt fra den dårligste. Syns ikke det blir for dumt å hente henne inn igjen, dette er da underholdningsbransjen. De hentet inn Håkon, og det var sikkert for å få flere fjortisstemmer!?
Gjest Madam Felle Skrevet 15. mars 2004 #47 Skrevet 15. mars 2004 Jeg tror faktisk ikke det er så enkelt. Jeg tror det skjedde en feil. Mulig programmet er lagt opp feil. Sikkert mange som tenkte at hun var sikret plass videre pga mediepoostyret og stemte på en god annenplass isteden? Vet ikke, men jeg tror ikke hun røk ut np pga dårlig prestasjon! Selvom hun ikke gjorde det så bra denne gangen var hun langt fra den dårligste. Syns ikke det blir for dumt å hente henne inn igjen, dette er da underholdningsbransjen. De hentet inn Håkon, og det var sikkert for å få flere fjortisstemmer!? Hvordan kan det bli feil at hun fikk for lite stemmer? Er det feil at folk rett og slett ikke brydde seg om å stemme på henne? Det går ikke an å sammenligne utstemningen fra publikum, og det dommerene gjorde før finelarunden begynte. De hadde laget programmet annerledes i år, og derfor kunne dommerne hente tilbake Håkon. Om det var riktig kan vel diskuteres. Men her er det snakk om at publikum har bestemt at Ahn ikke var bra nok, vel hvem som stemmer har vel lite med saken å gjøre, for det er jo de som stemmer som bestemmer hvem de vil skal vinne, og det var ikke Ahn. Det er jo synd for de som trodde at Ahn automatisk ville gå videre, men da burde de fulgt med reglene bedre. For en må stemme på sin favoritt, go det Norske folket har talt, Ahn var ikke god nok. Uansett hvor mange underskrifter de får, så mener jeg fortsatt at de ikke kan hente henne inn igjen, for de kan ikke bare plutselig forandre på reglene underveis i programmet. Hva om det blir underskriftskampanje for den som kom på andre plass. Skal de da gi vekk førsteplassen, for underskriftene bestemmer over stemmene? Jeg er enig med at Ahn fortjente ikke dette, men hun fikk ikke nok stemmer, og derfor fortjener hun ikke å komme tilbake.
Gjest Meg Skrevet 15. mars 2004 #48 Skrevet 15. mars 2004 Jeg syns det blir litt firkantet å si at seerne bestemte at hun ikke var god nok. Tydeligvis var det et sjokk for mange i og med det er et så stort samtaleemne nå... Jeg tror det er andre årsaker til at hun gikk ut.
tuji Skrevet 15. mars 2004 #49 Skrevet 15. mars 2004 Kan ikke folk begynne å stemme på de de liker, da, så går de nok videre.
Gjest Madam Felle Skrevet 15. mars 2004 #50 Skrevet 15. mars 2004 Jeg syns det blir litt firkantet å si at seerne bestemte at hun ikke var god nok. Tydeligvis var det et sjokk for mange i og med det er et så stort samtaleemne nå... Jeg tror det er andre årsaker til at hun gikk ut. Jo da, de som hadde henne som favoritt fikk sikkert sjokk, men hva med alle de som ikke liker henne? Tro meg de finnes de også, og kanskje de har vært flinkere til å stemme på sine favoritter enn det Ahn sine fans ahr gjort. Det er ikke firkantet når reglene sier at slik er det. Noen liker Heidi Hauge, mens andre fordrar henne ikke sånn er livet, og det samme gjelder Ahn.
aline Skrevet 15. mars 2004 #52 Skrevet 15. mars 2004 Dersom det har vært datafeil eller lignende som har gjort at Ahn gikk ut, så er det vel greit nok at hun blir tatt inn igjen og at stemmingen tas på nytt. Men dersom det rett og slett var for få stemmer på henne, mens de andre deltagerne fikk flere stemmer, da var det jo rett og slett for få som stemte henne som favoritt!! At man TROR at hun kommer videre er jo ingen unnskyldning, man skal stemme på den man ønsker skal komme videre, that simple!! Til og med jeg som ikke har satt meg inn i Idol har jo faktisk fått med meg det!! Det er litt sent å komme å si at "jammen, jeg trodde jo at alle andre kom til å stemme på Ahn.... hadde jeg visst at de ikke gjorde det, DA ville jeg jo heller stemt på henne...." Har man stemt så har man stemt!! Har man ikke stemt, så har man ikke gjort noe for at vedkommende skal komme videre. Har alle de som skriver under på den underskriftskampanjen stemt på Ahn? eller stemt i det hele tatt? for dersom de IKKE har det, så er det ganske urettferdig at de som faktisk gidder å løfte fingern sin å betale det det koster å være med på å bestemme hvem som skal videre eller ikke, blir overkjørt av folk som i ettertid er uenig med ett ressultat de ikke var interessert i å stemme frem i første omgang!!
Frk Doodad Skrevet 15. mars 2004 #53 Skrevet 15. mars 2004 Kan ikke folk begynne å stemme på de de liker' date=' da, så går de nok videre.[/quote'] Hør hør, så hjertens enig med deg tuji :enig_animasjon: Synes det blir litt koko at så mange som ikke stemmer har så innmari mye meninger om dette. Jeg ser på Idol som underholdning (dvs jeg stemmer ikke), og da må jeg bare godta resultatet selv om jeg ikke nødvendigvis er enig.
Flo* Skrevet 15. mars 2004 #54 Skrevet 15. mars 2004 Kan ikke folk begynne å stemme på de de liker, da, så går de nok videre. Yes! Jeg har min klare favoritt og gjør mitt for at Hun skal gå videre. Hittil har det gått veldig bra!!!
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 16. mars 2004 #55 Skrevet 16. mars 2004 Anh var min favoritt, men sånn går det når jeg ikke stemmer... Tok det kanskje for gitt at hun ville gå videre..
Saga Skrevet 16. mars 2004 #56 Skrevet 16. mars 2004 Er fremdeles enig med Madam Felle. Det finnes nok av de som ikke liker henne og når hun velger en teit sang som Hero så er det vel ikke så mye annet å forvente. For en gangs skyld så får ikke media bestemme hvem som går videre slik de har gjort før det siste programmet med å gjøre sine favoritter offisielt. Om Anh blir hentet inn igjen er det jo helt klart at det ikke er publikum hjemme som bestemmer, men TV2.
Anki1971 Skrevet 18. mars 2004 #58 Skrevet 18. mars 2004 Jeg tror faktisk ikke det er så enkelt. Jeg tror det skjedde en feil. Mulig programmet er lagt opp feil. Sikkert mange som tenkte at hun var sikret plass videre pga mediepoostyret og stemte på en god annenplass isteden? Vet ikke, men jeg tror ikke hun røk ut np pga dårlig prestasjon! Selvom hun ikke gjorde det så bra denne gangen var hun langt fra den dårligste. Syns ikke det blir for dumt å hente henne inn igjen, dette er da underholdningsbransjen. De hentet inn Håkon, og det var sikkert for å få flere fjortisstemmer!? eh... da får jo fansen til Anh ta det på sin egen kappe at de var dumme nok til å tro at hun var selvsagt med videre da. Reglene er sånn at den med minst stemmer går ut, og denne gangen var det Anh, enkelt og greit.
Gjest Nicoline Skrevet 18. mars 2004 #59 Skrevet 18. mars 2004 Jeg tror nok rettferdigheten seirer til slutt og deltakelsen i Idol var var springbrettet som Anh trengte for å komme noen vei med sangen sin. Hun er tilbudt rolle i en oppsetting av Fame på hjemtraktene og etter det jeg har lest så har hun fått flere tilbud om platekontrakt. Jenta synger som en engel og jeg er virkelig spent på hva som kommer utav det hele ... Det var ikke rettferdig at hun måtte forlate Idol - men det er kun vi seere som må ta selvkritikk ... Dessuten mener nå jeg at publikum ikke bør ha så stor makt i slike konkurranser - en fag-jury bør ha mest å si. Dette for å unngå at en som egentlig kunne vunnet hele Idol-finalen blir stemt ut for tidlig.
Mossa Skrevet 18. mars 2004 #60 Skrevet 18. mars 2004 Folket har talt...enkelt og greit. Visst kunne hun synge, men noen ganger er ikke det alt som teller. Smaken er som baken...takk og lov for det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå