Gå til innhold

Herpes har ødelagt selvfølelse og sexliv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For rundt 3 mnd. Siden så ble jeg smittet med herpes genitalis av min eks-kjæreste. Det var et smertehelvette uten like som varte i 3-4 uker. Jeg lå hjemme i senga i 2 uker å vrei meg i smerter og skam. Til slutt ble jeg utrolig depressiv og mistet selvfølelsen helt. For hvem i alle dager vil innlede et forhold/ha sex med meg og risikere å gå igjennom dette? Ingen, sa jeg til meg selv.

1 mnd. Senere drar jeg på date for første gang etter jeg fikk påvisst herpes. Han var utrolig sjarmerende og etter noen dater til, så begynte jeg å like denne mannen veldig godt. Jeg fikk et knøttlite håp om at det KAN være mulig å bli lykkelig igjen.

Og så innså jeg at det var på tide å fortelle han om herpesen. Det var utrolig vanskelig for jeg var så sikker på at han kom til å dumpe meg. Jeg vurderte å drite i å fortelle det å avslutte det hele selv, for å unngå å få hjertet knust.

Men jeg tok meg sammen og fortalte det til han. Han tok det overraskende bra, og sa at han ikke brydde seg om det. Han sa at han hadde følelser for meg og ville så absolutt ikke dumpe meg for noe så lite som herpes. Jeg følte meg pluttselig 10 kg lettere i magen og pusten og hjerterytmen gikk som normalt igjen.

Litt senere hadde vi sex, og vet ikke om det er bare meg det gjelder, men det var utrolig smertefullt. Begynte faktisk å blø litt også. Tenkte da at grunnen sikkert var at jeg var så nervøs å spent i kroppen, ettersom det var første samleiet etter jeg fikk påvist herpes. Men det skulle vise seg å være feil. Har hatt sex mange ganger nå over en lengre periode og det gjør fortsatt like vondt. Og det knuser meg helt. Nå har jeg endelig funnet en som faktisk vil ha meg til tross for herpesen, og så skal det hele gå i grus pga av at jeg synes det er utrolig smertefullt og ubehagelig å ha sex... Jeg har ikke turt å fortalt han noe om det, for jeg er ganske sikker på at han ikke akkurat vil ha et sølibat-forhold. Men jeg klarer ikke mer sex pga av smertene. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...

Noen med erfaringer?

Alle råd mottas med et STORT takk!

Hilsen kvinne, 21

Anonym poster: 6451741ab8a29a24d5de568dffcc4c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, trenger ikke være herpes heller - som gir disse sterke smertene. Det kan være andre ting også. Ville besøkt legen og evt. Fått henvisning til gynekolog. Viktig å undersøke dette nærmere, det skal ikke være slik!

Anonym poster: feff98d24b91b233caa836eac5cade24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uflaks! men livet går videre med fornyet styrke for hver dag som går - symptomene blir færre ettersom tiden løper.

Valtrex kan brukes preventivt, og tar knekken på 90% av symptomer og utbrudd.

Anonym poster: bdd7603184938eea662b4838c39196e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når du ligger rundt med alle og ikke gidder å beskytte deg en gang. Syns ikke synd på deg 1 sekund...

Anonym poster: 93d878ab7bfe6c50b1db236a540a517a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen å fortalt om problemet og hun mente at jeg bare hadde et uvanlig langt herpesutbrudd og at det var det som forårsaket smertene under samleie. fikk noen tabl. Men ble ikke bedre av de. Men kan jo prøve med en time til gynokolog, de har vell litt mer kunnskap på akkurat det området. så får jeg bare krysse fingrene for at de finner en løsning som hjelper:-)

Og anonymbruker nederst her, for det første hadde jeg sex med min daværende kjæreste, som hadde denne kjønnssykdommen uten å fortelle meg det. Og for det andre så brukte vi kondom. Og for det tredje så synes jeg LITT synd på deg, som ganske tydelig har lav selvfølelse selv ettersom du bare måtte komme med en så latterlig kommentar...

TS

Anonym poster: 6451741ab8a29a24d5de568dffcc4c37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, få deg en time hos gyneokolog, hvis det ikke løser det, så slår tanken meg at det kan være psykisk betinget, en reaksjon etter at du fikk påvist herpes. Da kan det være en ide å ta en prat med psykolog. Men gyneokolog først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg.. Fikk påvist herpes i går, og smertene er helt forferdelige.. Oppdaget det for sent til at tablettene hjelper denne gangen, så får bare pine meg gjennom det.. Kjøpte en salve som heter Xylocain i dag, som er en lokalbedøvelse, og er helt fantastisk på å lindre smertene.. Anbefaler å prøve den når smertene er som verst :- ) Lykke til, vi får bare trøste oss med at utbruddene blir færre og mindre smertefulle med tiden :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...