Gå til innhold

P-pilleslutt og manglende bortfallsblødning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet på P-pillene i jula. Da jeg tok den siste pillen var det fem hormonpiller igjen på brettet.

Jeg har ikke fått noen bortfallsblødning - verken rett etter p-pilleslutt, til "vanlig" menstid (altså etter de fem dagene jeg egentlig skulle tatt hormonpiller) eller senere. Det er nå to uker siden jeg tok siste pille.

Er det noen som har erfaring med dette? Kan det være at bortfallsblødningen rett og slett ble "avlyst"?

Anonym poster: 7c558163dcd99b15288135d96dd0053a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ha klusset til litt med å slutte på pillene før brettet var ferdig. Det kan være kroppens egne hormoner begynte å jobbe slik at blødning nå er utsatt. Og det kan være at tidlig pilleslutt førte til spontan eggløsning, og at mens derfor kommer ca drøye 14 dager etter at du sluttet med pillen.

Ikke så mye annet å gjøre enn å vente og se det ann. Dersom du har hatt samleie i dagene rundt pilleslutt kan du også ta en test dersom blødning ikke har dukket opp tre uker etter pilleslutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Godt å ha sånne som deg, Athene :)

Anonym poster: 7c558163dcd99b15288135d96dd0053a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, pleier du å kalle mensen for bortfallsblødning?? Ikke hørt noen (som ikke er leger) bruke det ordet :P

Anonym poster: 92c130c4801f7407009f2f4ebf58e2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, pleier du å kalle mensen for bortfallsblødning?? Ikke hørt noen (som ikke er leger) bruke det ordet :P

Anonym poster: 92c130c4801f7407009f2f4ebf58e2aa

Det er jo ikke det man går rundt og sier. Men når man stiller den typen spørsmål i denne typen tråder viser det større innsikt i p-piller og syklusen. Så jeg snakker også om bortfallsblødning når det er snakk om blødning under p-pillebruk. Definisjon av bortfallsblødning er en blødning som skyldes at man slutter på eller tar pause fra hormonprevansjon, dersom du ikke visste det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

TS her.

For å følge opp mitt eget spørsmål:

To uker og tre dager etter pilleslutt hadde jeg noe som jeg kanskje trodde kunne være EL-slim. Fjorten dager etter dette kom mensen.

Det kan med andre ord se ut til at jeg ikke fikk bortfallsblødning, men gikk rett inn i normal syklus (vi får se i februar om det stemmer, men det er lov å håpe...)

- bare i tilfelle noen finner fram til denne tråden og har samme spørsmål som jeg hadde :)

Anonym poster: 7c558163dcd99b15288135d96dd0053a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...