Gjest Violetta Skrevet 6. januar 2013 #21 Skrevet 6. januar 2013 Hvordan kan foreldre sjekke innetider så seint som kl to? Sitter de oppe og venter? Det hadde ikke jeg orket i hvert fall. 2
Chloe- Skrevet 6. januar 2013 #22 Skrevet 6. januar 2013 Jeg hadde innetid midnatt i helger fra jeg var 15 til 17,5. Hvis jeg skulle noe spesielt ble den lett utvidet, men da med egen avtale. 1
LittDiva Skrevet 6. januar 2013 #23 Skrevet 6. januar 2013 Jeg måtte være hjemme kl 22 ukedagene og 24 helgene om det ikke var noe helt spesielt. Men dette er ju , ehem..,noen år siden. På andre siden , det går vel ikke inflasjon i innetider?
Gjest Herr Heftig Skrevet 6. januar 2013 #24 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har ikke hatt innetid siden jeg var 15.
Wildy Skrevet 6. januar 2013 #25 Skrevet 6. januar 2013 Min syttenåring har ikke faste innetider, hverken i ukedagene eller i helgene.Det har hun heller ikke hatt siden tidlig på ungdomskolen. I helgene er hun ofte ute sammen venner, og jeg skal vite hvor hun er og hun skal svare på telefon, Vi skal også vite at det enten er ordnet med skyss eller om vi skal hente/organisere noe. Noen ytterst få ganger har det gått skeis med skyssen de har ordnet seg selv; da står vi opp , enten henter selv eller ringer taxi. Ja, hun drikker litt. Hun får tak i alkohol gjennom broren til en venninne. Hun sier fra til meg både hva hun har kjøpt og hvor mye hun drikker. Vi har også snakket mye om dette med å drikke kontrollert; ett glass alkohol, ett glass vann osv. Hun har aldri kommet hjem beruset. Mn har derimot ringt meg flere ganger når venninner har vært overstadig beruset, og hun ikke har visst hva hun skal gjøre. Vennenne hennes synes vi er så greie og avslappede på dette, og misunner hun som slipper å komme hjem til lange avhør og kjeft. Jeg tenker som så at hun faktisk er myndig til neste år, og det er på tide å lære seg å ta ansvar for seg selv. Skal hun opp tidlig dagen etterpå må hun faktisk selv sørge for å¨komme seg i seng i rett tid. Skal hun ut må hun passe på sitt eget alkoholinntak, og hun må sørge for trygg transport. Dette har fungert utmerket for min ungdom, mens andre vil trenge en annen oppfølging fra foreldre. Og det vil ikke bli like "løst" til min yngste, som nå er femten år. Ganske enkelt fordi hun fortsatt er en liten " vims", og trenger tydeligere ryggstøtte en stund til.Tror ikke det er noe fasitsvar her, men at hver familie må avgjøre dette ut i fra hvor moden ungdommen er.Men noen ganger tenker jeg at foreldre gjør ungdommene mere hjelpeløse og umodne enn de egentlig er. De er ikke barn lengre, de er straks unge voksne. 8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #26 Skrevet 6. januar 2013 Når jeg var 16 hadde jeg inntid på 22.00 i hverdagen og 23.00 i helgene. Syns det var greit! Anonym poster: 4b3ab90b53ad29e45227ba9c7754a84f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #27 Skrevet 6. januar 2013 Hadde ingen innetid da jeg var 16 år, hverken i hverdag eller helger. Man klarer å bruke hodet selv i den alderen. Anonym poster: 7908e920207cf22b3df28d7874008b7e 1
smilo Skrevet 6. januar 2013 #28 Skrevet 6. januar 2013 Han som snart er 17 skal være inne til 22 i uken, og 23-24 alt etter som hvor han er i helgene. Dette fordi han ellers ikke kommer seg opp/ snur døgnet fullstendig og sliter hele uken etterpå.. 18 åringen har aldri hatt inne tider da han aldri har vært ute på samme måte, og alltid kommer seg opp neste morgen 1
frøkna Skrevet 6. januar 2013 #30 Skrevet 6. januar 2013 Jeg hadde ikke innetider, men måtte alltid si i fra hvor jeg var, svare på meldinger eller ta telefonen hvis mamma ringte. Hvis det var skole dagen etterpå fikk jeg kanskje litt stygge blikk om jeg kom etter midnatt, men det gikk jo på søvnen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #31 Skrevet 6. januar 2013 Hvordan kan foreldre sjekke innetider så seint som kl to? Sitter de oppe og venter? Det hadde ikke jeg orket i hvert fall. Stikkprøver eller ved at man må gå inn og si fra til foreldrene om at man har kommet hjem. Anonym poster: 3b1682feed78ef29703a434a33e0824b 1
following_angels Skrevet 6. januar 2013 #32 Skrevet 6. januar 2013 Jeg er også 16. Jeg har ikke akkuratt innetider, men får beskjed om å ikke være altfor sen hjem. Jeg er så utrolig heldig at jeg ofte blir hentet, så da bestemmer foreldrene mine selv når det passer best for de å hente meg, men jeg er ofte hjemme til 22.00 i ukedagene (litt tidligere hvis jeg har sovet dårlig de siste dagene). I helgen kan jeg godt komme hjem klokken 24.00, og det er helt greit for meg og mine foreldre. Jeg syns hun har for tidlige innetider, og at du heller burde fokusere på å være streng på det med alkohold/drikking, enn at hun skal komme hjem før klokken 23 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #33 Skrevet 6. januar 2013 16 år. Kommer an på hva jeg skal.. Om jeg skal til en venninne og det er i helgen/en ferie får jeg lov til å reise til bort f.eks. klokken 01.00 (og bli hentet senere på natten). Anonym poster: 3b1f975392d76a28be7c94974273c67a
reiseglad Skrevet 6. januar 2013 #34 Skrevet 6. januar 2013 Har en kvinnelig 16-åring i hus som vi til stadighet krangler om innetider med. Vi har som grense 22.30 i helgene og dette er ALT for tidlig. ALLE andre får være ut senere, hun er den første som må gå hjem hver helg. Stemmer dette da? Er vi virkelig for strenge? Har funnet både røyk og alkohol i veska hennes etter en kveld hun trosset innetiden. Kom beruset hjem nyttårsaften(da var grensa satt til 1.30). Hvilke innetider har dere? Anonym poster: e4e8fcecd30fa7cc5bceeb74482d220c Hva gjorde du som kalv da? Aldri smakt alkohol som 16-åring? Jeg må stadig minne meg selv på dette når jeg irriterer meg over tenåringene hjemme. Akkurat 17 år: inne rundt 23 på hverdagene, mellom 01 og 02 i helgene, da har hun "meldeplikt" når hun kommer hjem Henter henne ofte da også, så vet hun at mamma ser henne hvis hun drikker :-) 1
Gjest j16 Skrevet 7. januar 2013 #35 Skrevet 7. januar 2013 Er 16 år . Har ikke fast inne tid. Men i ukedager prøver jeg å komme meg hjem 21 å roe ned før jeg legger meg. Men er ikke akseptert og komme hjem senere enn 23 når det er skole. I helger/ferier har jeg heller ikke fast inne tid. men skal alltid være tilgjengelig på mobil og si hvem eg er med og hvor jeg er. Får alltid beskjeden om å ikke komme for sent hjem. Kommer meg som oftest hjem selv. Men mamma eller pappa sitter alltid våken / ligger å leser bok osv i sengen til jeg kommer hjem , så er vel seneste akseptable ca 01.30
Minni-Mus Skrevet 8. januar 2013 #36 Skrevet 8. januar 2013 vår 16åring har innetid 21.30 i ukedager og 23 i helger. er alle plikter oppfyllt i uka får han til, kl24 i helgene. er han hos noen og ser en film som ikke er ferdig før 1 feks, får han lov til det. vi lager avtaler. i ukedagene når han får lov til å være lengre ute, kommer han tidlig inn likevel. vennegjengen bruker forresten å samles mest hos oss.
Gjest Lurifix Skrevet 8. januar 2013 #37 Skrevet 8. januar 2013 Innetider som 16-åring? Samme tenkte jeg. Jeg visste faktisk ikke at det var noe å tenke på en gang før jeg begynte å lese om det her på KG. 1
Strixvaria Skrevet 8. januar 2013 #38 Skrevet 8. januar 2013 Samme tenkte jeg. Jeg visste faktisk ikke at det var noe å tenke på en gang før jeg begynte å lese om det her på KG. Samme her. Tror jeg aldri har hørt om 16åringer som har innetid. What the..? Da jeg var 16 gjorde jeg akkurat som det passet meg, gitt. Om jeg var ute til langt på natta var det jo utelukkende mitt eget problem morgenen etter når jeg skulle gå skolen. Det er jo også en måte å lære å ta ansvar for seg selv og sine handlinger på.. 2
Gjest Naria Skrevet 8. januar 2013 #39 Skrevet 8. januar 2013 Da jeg var 16 måtte jeg være hjemme til midnatt i helgene, men dersom det var noe spesielt som nattkino eller lignende var det selvsagt greit. Jeg kan ikke huske hva reglene for hverdager var.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå