Gjest Ciegus Skrevet 9. januar 2014 #401 Skrevet 9. januar 2014 Kryss fingra for at du ikke kommer inn på phd da... jeg er i siste fase nå, og det er mildt sagt..jævli. Og vi skal gifte oss til sommeren. Angrer meg litt, men invitasjonene er sendt ut. Så gift deg før du starter du. Hvis jeg gifter meg før jeg starter betyr det at jeg må utsette PhD. Og da blir det nok ingen PhD. Programmet jeg vil inn på starter neste høst, og det gjentas ikke etter det. Har dessuten fått streng beskjed fra professorene mine om at det er nå eller aldri, søker jeg ikke PhD nå er det liten sannsynlighet for at det noen sinne blir PhD (etter deres erfaring er det grisetungt å begynne på PhD etter noen år i arbeidslivet). Så det er nå eller aldri.
Gjest Ahs Skrevet 9. januar 2014 #402 Skrevet 9. januar 2014 Hvis jeg gifter meg før jeg starter betyr det at jeg må utsette PhD. Og da blir det nok ingen PhD. Programmet jeg vil inn på starter neste høst, og det gjentas ikke etter det. Har dessuten fått streng beskjed fra professorene mine om at det er nå eller aldri, søker jeg ikke PhD nå er det liten sannsynlighet for at det noen sinne blir PhD (etter deres erfaring er det grisetungt å begynne på PhD etter noen år i arbeidslivet). Så det er nå eller aldri. Alt går:) Det er vel ingen grunn til at et bryllup skal utsette oppstart på en phd, gitt at du kommer inn? PhD ER grisetung (uansett!). Ganske smertefullt rett og slett. Mine professorer anbefalte et par år i arbeidslivet først. Nå vet ikke jeg hvilket fagfelt du søker innenfor, men et avhandlingsarbeid handler mye om refleksjon og også personlig utvikling. Jeg drar i alle fall nytte av årene jeg hadde i arbeidslivet. Du etablerer også et nettverk. Bare for å perspektivere: vi gifter oss når jeg er midt i sluttfasen på avhandlinga, vi skal ha bryllup i Norge, bor i utlandet, og kommende mann tar MBA. Han har tre uker ferie, og heldigvis traff vi med bryllupsdatoen så bryllupet blir midt i ferien. Jeg kan ikke ta meg ferie, men det skal bli supert å ha noe å se frem til og en dag hvor fokuset ligger på alt annet enn avhandling;-)
Gjest Ciegus Skrevet 9. januar 2014 #403 Skrevet 9. januar 2014 Alt går:) Det er vel ingen grunn til at et bryllup skal utsette oppstart på en phd, gitt at du kommer inn? PhD ER grisetung (uansett!). Ganske smertefullt rett og slett. Mine professorer anbefalte et par år i arbeidslivet først. Nå vet ikke jeg hvilket fagfelt du søker innenfor, men et avhandlingsarbeid handler mye om refleksjon og også personlig utvikling. Jeg drar i alle fall nytte av årene jeg hadde i arbeidslivet. Du etablerer også et nettverk. Bare for å perspektivere: vi gifter oss når jeg er midt i sluttfasen på avhandlinga, vi skal ha bryllup i Norge, bor i utlandet, og kommende mann tar MBA. Han har tre uker ferie, og heldigvis traff vi med bryllupsdatoen så bryllupet blir midt i ferien. Jeg kan ikke ta meg ferie, men det skal bli supert å ha noe å se frem til og en dag hvor fokuset ligger på alt annet enn avhandling;-) Takk for perspektivet! Hvis dere greier å planlegge bryllup i Norge fra utlandet bør vel vi greie å planlegge det i en by 6 timer unna... Nå blir det sikkert ikke en problemstilling i det hele tatt, nåløyet for PhD er jo veldig trangt, men jeg kvier meg for å planlegge noe som er så usikkert. Selv om det egentlig er et argument for at jeg burde planlegge enda bedre tidligst mulig.
Gjest Ahs Skrevet 9. januar 2014 #404 Skrevet 9. januar 2014 Takk for perspektivet! Hvis dere greier å planlegge bryllup i Norge fra utlandet bør vel vi greie å planlegge det i en by 6 timer unna... Nå blir det sikkert ikke en problemstilling i det hele tatt, nåløyet for PhD er jo veldig trangt, men jeg kvier meg for å planlegge noe som er så usikkert. Selv om det egentlig er et argument for at jeg burde planlegge enda bedre tidligst mulig. Planlegg nå som du har tid og sikt på stjernene;-) Ja, nåløyet for PhD er trangt, og PhD er ikke for alle. Men er du helt sikker på at det er det du vil, så tenker jeg bare "go for it"- og ha troen på deg selv og at du er riktig kandidat som klarer å gjennomføre på normert tid og en som ønsker seg en forskerkarriere. Vi planla alt rett etter forlovelsen og før vi flytta, så for oss er det "bare" gjennomføringen som gjenstår. Det er ikke så hokus pokus å planlegge et bryllup. Lykke til:)
Gjest Ciegus Skrevet 10. januar 2014 #405 Skrevet 10. januar 2014 Planlegg nå som du har tid og sikt på stjernene;-) Ja, nåløyet for PhD er trangt, og PhD er ikke for alle. Men er du helt sikker på at det er det du vil, så tenker jeg bare "go for it"- og ha troen på deg selv og at du er riktig kandidat som klarer å gjennomføre på normert tid og en som ønsker seg en forskerkarriere. Vi planla alt rett etter forlovelsen og før vi flytta, så for oss er det "bare" gjennomføringen som gjenstår. Det er ikke så hokus pokus å planlegge et bryllup. Lykke til:) Jeg er absolutt ikke sikker på at det er det jeg vil, nei. Tenker jeg blir litt klokere nå under arbeidet med masteroppgaven, men søknadsfristen er om et par uker så jeg må nesten søke før jeg blir sikker på om det er rett eller ikke. Men jeg tror jeg er litt av den rette typen til å ta en PhD hvertfall, og jeg synes det høres mye mer spennende og givende ut enn jobben jeg egentlig har fått, og alle andre jobber jeg har søkt på... Jada, kan jo få planlagt ganske mye før den tid, har to måneder med sommerferie også (eventuelt tre...) hvor jeg kan få gjort en del. Det er mer alle de praktiske detaljene rett før jeg bekymrer meg for (fordi alle i familien som har giftet seg har blitt overveldet av alt som må gjøres i siste liten uka før). I går foreslo mannen at vi bare skal droppe hele bryllupet og gifte oss på tinghuset for så å dra på jorda-rundt-cruise, det fristet litt det også, men det er jo enda mer urealistisk...
Gjest Daenerys Skrevet 10. januar 2014 #406 Skrevet 10. januar 2014 Fikk nettopp invitasjon til å være med på utdrikningslag. Bryllupet er i slutten av juli, så jeg følte kanskje det var litt tidlig, men slik er det vel om man skal ha det i sesong Må snart bestemme meg for forlover føler jeg
Gjest Ciegus Skrevet 10. januar 2014 #407 Skrevet 10. januar 2014 Må snart bestemme meg for forlover føler jeg Jeg og...
*Frida* Skrevet 11. januar 2014 #409 Skrevet 11. januar 2014 Forlover ja... Me har vore i banken og avklart et mindre lån for å ha dekning for alle utgiftene, det er vel det første me har i boks. Skal ringe presten til uka så me får avklart ein dato. Verken kokken eller kjøgemesteren me spurte i haust hadde anledning, og no har me to nye navn på lappen. Håpar dei kan. Sambo nevnte bryllup tilfekdig for sine foreldre her ein dag, og dei blei så glade for at me held på med planlegging! Trur dei trudde me hadde avlyst, men dei er så redde for å spørre om sånt... Me har jo fått et barn etter forlovelsen, og dei har vel ikkje fått med seg at me no har tatt opp igjen tråden
Hvitløk Skrevet 11. januar 2014 #410 Skrevet 11. januar 2014 (endret) Jeg har kjøpt meg kjole. Visste ikke at det skulle bli så fort unnagjort. Har sett på den før på nett, og når jeg prøvde den i salongen satt den som et skudd. Etter jeg prøvde den ble de andre kjolene jeg skulle prøve kjedelige. Så sprengte budsjettet mitt med 3000 kr Edit: Jeg skal verken ha den greia i halsen (fulgte med på kjøpet) eller hansker Endret 11. januar 2014 av Hvitløk 1
Gjest Anubiel Skrevet 12. januar 2014 #411 Skrevet 12. januar 2014 Da har vi bestilt invitasjoner, hurra! Skal ikke sende dem ut ennå, men optimalprint har 35% avslag på alt nå, så da slo vi til. Egentlig skulle vi bestille fra cards and pockets, men da sluttsummen nærmet seg 3500 kr ikke medregnet frimerker, blekk til skriveren og arbeidstimer, så ble det i overkant mye penger for papir...
Hvitløk Skrevet 12. januar 2014 #412 Skrevet 12. januar 2014 Da har vi bestilt invitasjoner, hurra! Skal ikke sende dem ut ennå, men optimalprint har 35% avslag på alt nå, så da slo vi til. Egentlig skulle vi bestille fra cards and pockets, men da sluttsummen nærmet seg 3500 kr ikke medregnet frimerker, blekk til skriveren og arbeidstimer, så ble det i overkant mye penger for papir... Å, man må like 35% rabatt! Må snart igang med invitasjoner vi også.
Gjest Daenerys Skrevet 12. januar 2014 #413 Skrevet 12. januar 2014 Pønsker litt på å lage de helt fra scratch jeg... Hmm.
Kalbakk85 Skrevet 14. januar 2014 #414 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har laget våre invitasjoner fra scratch. Litt jobb, merket syns det er moro å pusle med. De er straks ferdig, har igjen finpuss. Så skal de sendes ut i løpet av januar :D Prøver ellers å hente inn tilbud på brudepynting. Prisene varierer veldig.. De ene skal jo ha 4.650kr :O Jeg er sjokkert!
Gjest Ahs Skrevet 14. januar 2014 #415 Skrevet 14. januar 2014 Det er helt vilt..jeg kjenner en lærling som skal ordne meg, og tenker å sminke meg selv. Vil se mest mulig naturlig ut. Og får man vært ute litt i sola så brunfargen sitter er det ikke så mye stæsj som skal til...Føler seg litt gufsen nå i januar kjenner jeg.
Gjest Daenerys Skrevet 14. januar 2014 #416 Skrevet 14. januar 2014 Jeg blir sminket av en venninne som er makeup-artist, og så skal en annen venninne ordne håret = gratis (men de skal få et par småting da selvsagt )
Gjest Tavira Skrevet 15. januar 2014 #417 Skrevet 15. januar 2014 (endret) - Endret 6. november 2014 av Tavira
Gjest Anubiel Skrevet 16. januar 2014 #418 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har så smått begynt å tenke litt på hvordan bordene skal se ut. Jeg vet at jeg vil ha det relativt minimalistisk og tenkte på sylinderglassvaser med forskjellige blomster i, litt sånn tilfeldig arrangert. Har ikke bestemt meg for farge ennå, men liker tanken på bare hvitt og grønt. Men hvor mange vaser per bord? Skal jeg ha noe lykt eller lys eller sånt også? Aner ikke. Vet fortsatt heller ikke hvordan bordene blir, mange runde, firkantede eller hva. Har dere bestemt noe angående borddekorasjon?
Hvitløk Skrevet 16. januar 2014 #419 Skrevet 16. januar 2014 Takk Tavira! vi diskuterte invitasjoner og bordkort i går og kom frem til at vi skal kjøpe inn fra ebay og lage dem delvis selv. Heldigvis er samboeren mer kreativ enn meg
Juvel Skrevet 18. januar 2014 #420 Skrevet 18. januar 2014 Er det noen her som har kjennskap til noen av bryllupsplanleggerne på nett? De sidene man betaler f.eks 149,- og så får man en hjemmeside?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå