Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Tavira
Skrevet

Vi har heller ikke save the date-kort. Fant ut at det bare blir ekstra arbeid og utgift, og at de fleste vet om datoen uansett ;) Vi skal gifte oss i juni, og tror det blir å sende ut invitasjoner ganske rask etter nyttår :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

titt tei! ;)
Her kommer enda en 2014-brud. 06.09.14 er datoen for oss i Vingrom kirke ikke så langt unna Lillehammer. :)

Si ifra om det er flere i nærheten av Lillehammer da ;)

Her har jeg fått i orden:
Brudekjolen (veldig tidlig ute, men jeg kunne ikke vente)

Bryllupsdato

Klokkeslett

Kirke

Forlovere

Brudepiker/brudesvenn

farger i bryllupslokaler

mest sannsynlig bryllupslokaler..

Men det er en del ting jeg lurer på... hva er "normalt" å servere i et bryllup..? da tenker jeg på både mat og drikke..

Bestiller dere pynten på nett eller kjøper det i butikk? i så fall hvilken?
Har dere forskjellige farger på pynten på bordet?

også... visst det er noen her i nærheten av Lillehammer.. Hvilket hotell er det best å ha bryllupsnatten på?

mange spørsmål her... :P

• Liker 1
Skrevet

Hei. Jeg melder meg også på her. Vi har satt dato til 5 Juli 2014.

Jeg trodde også jeg var litt tidlig uten,menn skjønner jo at jeg ikke er det. :)

Dette har vi fått på plass: lokalet,kirke,dato og klokkeslett,forlover(min. Gubben har ikke spurt enda!!! For han har så gooood tid) meny,jobber med hvor mye alkohol som må kjøpes og hva,bestemt blomster(hviteroser til buketten og markblomster til bordene),fargene skal være sølv og hvitt.

Er noe usikker på om jeg trenger en farge til?? Blir jo mye farger i blomstene(blåklokke,prestekrage og rødkløver) skal på kjoleprøving på tirsdag(gruer meg) fikk gutt når 2 i november og ikke fått av meg alle baby kiloene enda!! :( går i trening og kjip mat om dagen!!!

Er veldig gøy og inspirerende og se på hva alle dere andre planlegger!!!!

• Liker 1
Skrevet

Noen av dere som har ordnet med folk som skal servere/bartendere??

Skrevet

Noen av dere som har ordnet med folk som skal servere/bartendere??

Jeg har luftet spørsmålet til noen kjente. Men ingenting er bestemt ennå.

Vi planlegger en herlig tapasbuffet til middag. Sånn sett trenger vi ikke så mange. Men trenger noen til å koke kaffe, stå i baren og rydde litt etterhvert.

Gjest Cinderella
Skrevet

Frieriet skjedde på bursdagen min (altså denne våren), og vi skal gifte oss 14.06.2014. Foreløpig er følgende på plass:

*Lokale

*Band

*Kjole (bestilt fra designer, skal lages på mål, det blir nok noen turer frem og tilbake fra London)

*Forlovere

*Save the date-kort

*Fotograf

Jeg elsker å planlegge og organisere, så jeg gleder meg masse til å begynne med detaljplanlegging :)

Skrevet

Jeg skal også gifte meg i 2014!:D

14.06.14 er datoen her også. Det som er på plass er:

Forlovere

Kirke

Lokale

Fotograf

Konditor til bryllupskaken

Vi skal ha save the date, men det blir sendt ut på mail for å spare de kostnandene med porto ol.

Kan jeg spør dere andre hvordan budsjettene deres er?

• 2 uker senere...
Skrevet

Weeeeeee!! Jeg entret brudebutikkverden i dag for å prøve kjoler for første gang.

I forkant var jeg egentlig litt nervøs. Redd for å ikke finne noe som passet og ble fint.

Jeg hadde med meg noen bilder av kjoler jeg likte, og prøvde de fleste, med unntak av en. I tillegg viste hun dama i butikken fram en som jeg virkelig likte godt.

Det var helt til jeg prøvde den fjerde kjolen.nda var jeg solgt! Syns dessuten jeg så fabelaktig ut, hehe. Noe som absolutt hjelper. Den satt som støpt og var innafor budsjettet. Ingenting er bedre enn det. Derfor kunne jeg heller ikke gå derfra uten å kjøpe den.

Så.. Nå sitter jeg her da. Den lykkelige eier av en kjole som er perfekt for meg. Gleder meg stort til å bruke den. Bare så synd jeg må vente så lenge :P

• Liker 2
Skrevet

Vi gifter oss 14. juni 2014 og har egentlig veldig mye klart. Vi kjøper inn ting underveis så det ikke blir så store utgifter mot slutten. Har allerede handlet inn i et halvt år, men det er fordi jeg leter etter gode tilbud, og kjøper når jeg kommer over.

Brudekjolen er også på plass, og tro det eller ei er det en Ebay kjole som jeg synes er fantastisk nydelig :)

Har også en bryllupsblogg hvor jeg deler alt av tanker og ideer rundt den store dagen. Sjekk den gjerne ut: http://tinaoglars.blogg.no/

Skrevet

Budsjettet vårt er på 70 000 for 80 gjester med fri bar og alt som hører til. Skal også ha heldagsfotograf, men sparer inn på en del andre punkter, så det ser ut som vi kommer godt under dette :)

AnonymBruker
Skrevet

Budsjettet vårt er på 70 000 for 80 gjester med fri bar og alt som hører til. Skal også ha heldagsfotograf, men sparer inn på en del andre punkter, så det ser ut som vi kommer godt under dette :)

Hjelp! Hvordan klarer dere dette? Jeg har selv 70-80 gjester og føler det blir vanskelig å komme under 150 000?

Anonymous poster hash: ee409...cfc

Skrevet

Hjelp! Hvordan klarer dere dette? Jeg har selv 70-80 gjester og føler det blir vanskelig å komme under 150 000?

Anonymous poster hash: ee409...cfc

Gjør det aller meste selv, og har brukt lang tid på innkjøp, så handler ikke inn før jeg finner en pris jeg er fornøyd med. Vi skal også ha buffet, som kommer på +/- 14 000.

Du kan se budsjettet vårt her: http://tinaoglars.blogg.no/1370352495_vrt_budsjett__litt_ti.html

Har gått over på noen punkter, men spart inn på andre igjen, så går opp i opp :)

Skrevet

Gjør det aller meste selv, og har brukt lang tid på innkjøp, så handler ikke inn før jeg finner en pris jeg er fornøyd med. Vi skal også ha buffet, som kommer på +/- 14 000.

Du kan se budsjettet vårt her: http://tinaoglars.blogg.no/1370352495_vrt_budsjett__litt_ti.html

Har gått over på noen punkter, men spart inn på andre igjen, så går opp i opp :)

Elsker bloggen din Tina, fantastisk inspirasjon. Og ikkje minst, så viser det at ein kan spare inn på mange punkter (uten at det går utover kvalitet) bare ein planlegger litt. Heilt klart ein blogg eg skal holde meg oppdatert på ;) Budsjettet ditt har og hjelpt mye :) Men må si du har vert griseheldig med prisen på brudekjolen din :)

Skrevet

Tusen takk, så koselig å høre :) Var derfor jeg opprettet bloggen, så andre kan finne inspirasjon, og se at man kan få et flott bryllup uten å bruke en årslønn. Er også et veldig fint sted å lufte tankene til ting jeg vurderer med tanke på bryllupet :)

Ja det er jeg enig i! Så jo for meg at jeg sikkert måtte bruke over 10 000 på kjolen, noe jeg ikke hadde lyst til. Så er veldig fornøyd, og det har reddet budsjettet vårt veldig :)

Skrevet

titt tei! ;)

Her kommer enda en 2014-brud. 06.09.14 er datoen for oss i Vingrom kirke ikke så langt unna Lillehammer. :)

Si ifra om det er flere i nærheten av Lillehammer da ;)

Her har jeg fått i orden:

Brudekjolen (veldig tidlig ute, men jeg kunne ikke vente)

Bryllupsdato

Klokkeslett

Kirke

Forlovere

Brudepiker/brudesvenn

farger i bryllupslokaler

mest sannsynlig bryllupslokaler..

Men det er en del ting jeg lurer på... hva er "normalt" å servere i et bryllup..? da tenker jeg på både mat og drikke..

Bestiller dere pynten på nett eller kjøper det i butikk? i så fall hvilken?

Har dere forskjellige farger på pynten på bordet?

også... visst det er noen her i nærheten av Lillehammer.. Hvilket hotell er det best å ha bryllupsnatten på?

mange spørsmål her... :P

Ringsaker kirke :-)

Ang mat kommer an på hva slags type bryllup dere har da.. men treretters er vanlig, det samme er buffet. kommer an på lokalet. Drikke til maten øl og vin. Så konjakk etc til kaffen. På bordet har vi bare lys og blomsteroppsatser. Radisson blue er vel bra. Hvis dere vil ha noe særegent så skal disse være artige: http://tretopphytter.no/statisk/3/

Skrevet

Så spennende å lese om andres planer og budsjett og ideer!

Vi gifter oss 02.04.13, lokale er i boks og forsåvidt vielse også (vi skal ha utendørsvielse i hagen til lokalet

ettersom vi ikke er religiøse), forlovere, fargetema (koboltblått/hvitt men blomstene er ulike toner av korall/ferskenfargede roser (i buketten, brystbuketter, blomstene på bord og til vielsen) så blir vel egentlig et blått og korall/peach-tema. .. Ikke så gira på at det skal være masse farge men tror det blir lekkert med blå kjoler til brudepiker, noe blått i borddekor og feks blå silkebånd sammen med rosene.. hehe, ja jeg eeeeelsker å planlegge :bolledeig:

Kjole venter jeg med å se på til oktober, da kommer det visst noe nye kolleksjoner med flere kjoler med lav rygg (ELSKER lav rygg!!!), ellers ordnes mat, vinmeny og nesten alt annet gjennom stedet.. Vi var der i forrige uke og det var så fint! Må bare jobbe og spare og jobbe og spare no innmari nå neste månedene, så tror jeg alt blir helt strålende!

Dere som skal sende ut invitasjoner i januar: Når må man begynne å bestille dem...? Og hvordan gjør dere det med invitasjoner, lager dere selv, bestiller fra norsk/utenlandsk leverandør..?

Iiih. Tenk så mye spennende vi alle har i vente :danse::biggrin:

Skrevet

Jeg skal gifte meg 14.07.14, og jeg lurer bare på hvordan jeg skal klare å gå og se på den nydelige brudekjolen min som henger i skapet såååååååååå lenge før jeg får brukt den! Hadde ikke planlagt å skulle kjøpe kjole så tidlig, så slapp jeg ha den hengende så lenge. Men, jeg skulle bare en liten tur og prøve, bare for å se, og selvfølgelig sa det bare pang.. Jeg gleder meg så avsindig mye til den dagen da jeg kan gå ned kirkegulvet og si JA til verdens fineste mann <3 men kjolen må jeg nok henge langt vekk, den minner meg veldig om at den dagen ennå er langt unna...

Men, heldigvis er det så mye gøy som skal gjøres i mellomtiden :-D

Nå har vi fått sendt ut Save The Date til slekt og venner rundt om i landet, godt med alt som kan krysses av lista ;-) eneste jeg kjenner at vi burde få klart snart er fotograf.. Problemet er bare at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne å lete..

Noen råd???

Skrevet

Jeg fikk tips angående fotograf om å legge det ut som anbud på slike sider som mittoppdrag/mittanbud. Skrev en god beskrivelse av hva vi ønsket og tilbudene haglet inn. Var veldig mange babyfotografer og veldig mange i en høyere prisklasse enn vi ønsket. Plutselig fikk vi et supert tilbud, bildene ser fantastiske ut og vi bare falt for stemningen og alt rundt denne fotografen.

Så jeg ville testet ut det først og se om det dukker opp noe :)

Skrevet

Vi gifter oss 05.07.14.. Forlovet oss 05.07.13 og ble sammen samme dato for fem år siden, så det kunne virkelig ikke blitt bedre (klisje, ja).

Hittil er dette i orden;

Kirke og tidspunkt

Lokale

Fotograf

Fargetema, fersken, sølv og hvitt.

Brudekjole og smykker

Forlovere og forloverkjoler

Save the date kort, siden noen kommer langveisfra og det er midt i fellesferien..

Blomstene i buketten

Det er mye som gjenstår, men jeg elsker å planlegge så tror dette blir et morsomt år! :)

Skrevet (endret)

Vi gifter oss i Barcelona 6. juni 2014 (tilfeldigvis samme bryllupsdag som mannens oldeforeldre, hihi). Denne frøkna fridde på skuddårsdagen i 2012, så det er en litt lang forlovelse men har kommet et barn til i mellomtiden.

Følgende er klart:

Gjesteliste

Sendt save-the-date mail

Hjemmeside

Kirke

Hotell til fest og overnatting

Nå står brudekjole, fotograf og praktiske ting på plass slik at vi kan sende invitasjoner i goood tid, siden det er utenlands.

Endret av Theta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...