Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For meg ble 2013 kolleksjonene litt for mye tyll og blonder, spent på hva som kommer til høsten. Jeg har prøvd kjoler på lilly og brudekjolen i Oslo, men synes alt ble veeldig likt. Så jeg har kjøpt brukt på finn.no., en kjole fra en tidligere sesong.

Virker som du får det du betaler for. Mange av kjolene jeg har prøvd har virket lite forseggjort på slepet, men har vært flotte ellers. Så 2013 kjolene var ikke noe for meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tavira
Skrevet

Hei dere!

Så fint å se at dere bruker tråden. Denne bruden har vært litt fraværende, jeg har nemlig blitt gravid. :rodmer: Vi har prøvd ganske lenge, så jeg antar babyen ventet til (forlovelses)-ringen var på plass. hehe.. Det er bare glede hos oss, men kjoleprøving må nok bare vente til etter mini kommer. Jeg har heldigvis 10 måneder på meg etter det. Veldig glad vi gjorde unna en del avde store valgene (lokale, vielsessted, fotograf..) tidlig for jeg har ikke hatt energi til det de siste månedene. Nå er formen topp og jeg skal jeg snart sette i gang med litt bryllupsplanlegging igjen.

Gratulerer - så utrolig koselig da! :biggrin:

Kjenner jeg kløøør etter å prøve kjoler jeg altså. Har ingen aning på hva jeg kommer til å ende opp med! Tror ikke jeg overdriver om jeg sier at 9/10 som giftet seg i omgangskretsen min i fjor hadde blondekjole fra Pronovias, og selv om jeg synes de er utrolig vakre, så vil jeg ikke gå i noe jeg føler "alle" andre har hatt før meg. Så det kan bli spennende!

Skrevet

Jeg er åpen for alt når det gjelder kjole. Har sett meg ut noen typer jeg liker veldig godt. Men det er ikke dermed sagt at de blir like flotte på meg.

Alle sier jo at man kjenner det på seg når man har funnet den rette kjolen, så da velger jeg å tro litt på det. Brudehuset, hvor jeg skal prøve, har 400 kjoler, så skulle tro at jeg finner noe.

Gjør jeg ikke det, så er ikke løpet kjørt. Fortsatt mange muligheter.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg er også 2014-bridetobe! Jeg fikk blingbling for litt over en måned siden på en fjellknaus!

Kikker etter lokale nå. Siden de er mer poppis enn kirka i bygda finner vi lokale først og så sjekker vi med kirka så det ikke krasjer med noe. Men lokale er vanskelig... Hvor mye tenker folk å sette av per kuvert?

Skrevet

Jeg har funnet drømmekjolen. Bare at jeg ikke kan kjøpe den..=( 19.000 kroner for en kjole blir litt for mye rett og slett..=/

Ellers har jeg kirka og lokale i boks. Og vi har funnet ut av hvilken fotograf vi ønsker å bruke=) Resten føler jeg kan tas litt etterhvert:)

Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg har funnet drømmekjolen. Bare at jeg ikke kan kjøpe den..=( 19.000 kroner for en kjole blir litt for mye rett og slett..=/

Ellers har jeg kirka og lokale i boks. Og vi har funnet ut av hvilken fotograf vi ønsker å bruke=) Resten føler jeg kan tas litt etterhvert:)

Kjøp den i utlandet. :)

Du kan komprimssere med mye, men ikke med kjolen. Da må du i så fall finne en kjole som er bedre og billigere.

• Liker 1
Skrevet

Jippi! Jeg er også med her :)

Har begynt å kikke litt på nettet - er jo så mye inspirasjon!!

Har forhørt meg med en del fotografer og det virker som gjengs pris er 10 000 - 15 000 kroner hvis du ønsker å få med rundt 30 bilder til fri disp.

Noen som vet om en god frilandsfotograf i oslo området?

Skrevet

Jippi! Jeg er også med her :)

Har begynt å kikke litt på nettet - er jo så mye inspirasjon!!

Har forhørt meg med en del fotografer og det virker som gjengs pris er 10 000 - 15 000 kroner hvis du ønsker å få med rundt 30 bilder til fri disp.

Noen som vet om en god frilandsfotograf i oslo området?

Du burde finne en som ikke begrenser antallet slik. Er det vielse+bryllupsbilder og cd med 30 bilder for den prisen?

Skrevet

De fotografprisene er HELT hinsides ville. Jeg er fotograf selv (levende bilder riktignok) og med en gang man putter "bryllup" foran bilder blir prisen veldig høy. Profesjonelt utstyr idag er "allemannseie" - det er blitt veldig rimelig. Det er også mange som har det som hobby nå, spesielt ifm bloggtrenden. Og kopier i god kvalitet kan du bestille i mange størrelser hos Japan Photo osv.

Mitt tips er å sjekke ut litt blogger som fotoentusiaster driver, for så å ta kontakt. Det er nok mange spirer der ute som villig gjør et brudebilde for 4 - 5000kr. Sammen kan man diskutere seg frem til motivene man ønsker, på forhånd.

Vi har ført på 0,- på den budsjettposten. (bortsett fra print av bilder til takkekort).

Skrevet (endret)

De fotografprisene er HELT hinsides ville. Jeg er fotograf selv (levende bilder riktignok) og med en gang man putter "bryllup" foran bilder blir prisen veldig høy. Profesjonelt utstyr idag er "allemannseie" - det er blitt veldig rimelig. Det er også mange som har det som hobby nå, spesielt ifm bloggtrenden. Og kopier i god kvalitet kan du bestille i mange størrelser hos Japan Photo osv.

Mitt tips er å sjekke ut litt blogger som fotoentusiaster driver, for så å ta kontakt. Det er nok mange spirer der ute som villig gjør et brudebilde for 4 - 5000kr. Sammen kan man diskutere seg frem til motivene man ønsker, på forhånd.

Vi har ført på 0,- på den budsjettposten. (bortsett fra print av bilder til takkekort).

Jeg er uenig. Ja, det er mye penger, men det er også mye jobb. Det er mer jobb med en heldags bryllupsfoto enn en full dag med f.eks barnebilder. Det er mye mer forarbeid, reise t/r fotosted, møte med brudepar, 2-16 timer fotografering, utplukk av tusenvis av bilder, normal redigering alle vielse- og selskapsbilder, beautyretusj på bryllupsbilder.

Det finnes i dag hovedsaklig to typer bryllupsfotografer. Det tradisjonelle opplegget hvor man betaler en lavere sum for fototid og mer for print, da får man sjelden cd med filer. Mindre redigeringsjobb da kun de som skal printes blir fullredigert. Det moderne nå er at man betaler en fast sum som inkluderer fototid og cd med høyoppløselige filer som folk kan printe selv(f.eks billig hos Japan Photo)Da kan man ofte få 100-1000 ferdigredigerte bilder avhengig av hvor lenge fotografen er med.

Det er mange gode grunner for å bruke fotoentusiaster, men det er minst like mange gode grunner for å la være. Selv om kamerautstyr har blitt billig, så er det den som bruker det som er avgjørende. Man spør sjelden en kokk som lager nydelig mat om hva slags stekepanne han bruker....Poenget er at det finnes mange flinke amatører der ute, men man skal ikke avfeie utdannelse og erfaring som ubetydelig. Bryllupsfoto er virkelig viktige greier, og det er kanskje ikke den ene gangen man bør velge det billigste. Har amatøren en plan for regn/snø/sol? Tar amatøren back up av bildene? Hvor god er vedkommende i Photoshop? Vil han beholde en sikkerhetskopi av bildene hvis du mister dine? Takler amatøren nervene som kommer med et så stort ansvar? Har amatøren en plan for utfordrende lysforhold?

Mitt råd er at om budsjettet er stramt eller om du ikke ønsker å bruke mye penger på foto, prioriter å bruke en proff på de viktigste bildene og bruk familie/venner til å ta vielse og festbilder. 4-5000,- er mye penger om man sitter igjen med masse drittbilder eller ingen bilder i det hele tatt.

Endret av CathFoto
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg er helt enig med Cath her. Du vil ha noen som får frem detaljene på kjolen, at de ikke vaskes ut fordi kjolen er for lys, og hvor man også ser dressen til mannen, som oftest er mørk. Det er faktisk veldig vanskelig.

Jeg kommer til å bruke mye på fotograf, rett og slett for det er bildene jeg har resten av livet.

Gjest Tavira
Skrevet

Hurra, da har vi lokale i boks også! Nå nærmer det seg ett år til den store dagen, så føler vi kan begynne planleggingen litt på ekte. Til nå har vi kirke, lokale, forlovere og fotograf - en god begynnelse i alle fall. Synes det er så ufattelig vanskelig med alkoholen, for vi har ikke planer om åpen bar (det blir litt masse penger er jeg redd for), men synes det er vanskelig å finne en god middelvei mellom det og alkoholfritt.. Har lyst å servere en velkomstdrink, vin/øl til maten og cognac til kaffen, men hva gjør folk med festen etterpå om man ikke har fri bar? Noen tips? Har lest om bonger, men synes ærlig talt det blir litt småharry av en eller annen grunn :S

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte bare innom og lese litt, og si gratulerer :)

Jeg gifter meg om litt over 1,5mnd, og har ikke kommet så mye lengre i planleggingen enn mange av dere. Skrekk og gru.

Men vi får nok til noe :D

Anonym poster: 8a9b1e7babde96f7ecd80d5660beda36

AnonymBruker
Skrevet

hallo alle 2014 bruder

nå venter jeg bare på og finne den rette å da blir jeg osså brud i 2014

Anonym poster: 2aeccd4eeaa5208477587d0f847d8c9d

• Liker 1
Skrevet

Vi skal også gifte oss i 2014. Forhåpentlig den 2 august. Kirke får vi ikke bestilt mer enn 1 år i forveien. Vi er godt i gang med å se på lokale. Jeg tror vi har bestemt oss, men tørr ikke å bestille før jeg har pratet med kirken å bekreftet at de har ledig 2 august.

Skrevet (endret)

Jeg blir også med her - helt nyforlovet og tusen sommerfugler! (Og sikkert like mange spørsmål)

vi satser på juli 2014. I en sjømannskirke ett sted, vi har ikke helt bestemt oss :) har forhørt oss med de aktuelle da, og det er god tid ennå :)

Endret av saya
  • 2 uker senere...
Skrevet

Heisann alle 2014 bruder :) Da hiver også jeg meg med her. Vi skal gifte oss i august til neste år i Bergen :) Kirke og lokale er allerede i boks. Nå er jeg i tenkeboksen angående fotograf. Har egentlig bestemt oss for hvilken fotograf vi ønsker, men det spiser en stor del av budsjettet vårt, så vi må tenke oss litt om for å bestemme oss om vi ønsker å legge så mye penger i det.

Skrevet

Hei hei! Jeg er og 2014 brud.

Jeg er 29 år når jeg gifter meg og mannen er 44 år da..

Tilsammen har vi 5 barn der han har 3 og jeg 2. (21år,19,15 og mine er 7)

Bryllupe er satt til 5 juli 2014 ( forlovet oss 24.12.2008)

Det som er ordnet er:

Kirke

Lokale

Bestil en gjeste bok på ebay :)

Liste over gjestene

Forlovere

Brudepiker og selvsakt mine 2 gutter som går i lag med jentene..

farge tema blir hvit,sølv og lilla

Har sett på kjole på nett og det blir nok en stroppeløs kjole som kun jeg og forloveren min får se før bryllupet, skoene jeg har sett på er knall lilla.:) (stroppeløs er det eneste krave fra mannen)

Har sett på noen fine brudepike kjoler på ebay i lilla, men det er jo så mange og velge mellom, klarer ikke velge.

Til mine gutter blir det svart dress, lilla vest og lilla sløyfe, og på mannen blir d kansje svart dress, hvit skjorte, lilla vest og lilla slips

ellers er det ikke så mye som er ordnet, men sitter på nett og ser mye på ting.

Skrevet

Hei, og gratulerer til alle vordne bruder!

Henger meg på, mai-brud 2014 på meg. Kun datoen og stedet for vielsen er spikret. Planlegger vielse i utlandet, med påfølgende fest for venner og familie 3 uker etterpå. Passer meg perfekt å kunne ha en avslappet fest i etterkant. Er av den perfeksjonistiske typen, så bare tanke på bryllup gjør meg svett.

Håper å kunne plukke opp noen gode tips i tråden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...