KMT Skrevet 10. april 2013 #81 Skrevet 10. april 2013 Vi forlovet oss 26.3.13, og ville egentlig ha bryllup innen ett år. Men vi ønsket ikke et vinterbryllup, så vi har endt opp med 24.5.14 så framt det ordner seg med kirke og lokale. Vi skal ha et ganske uformelt bryllup, hvor fokuset blir at alle skal kose seg å ha det gøy. Tenker derfor ikke bruke mye tid (og penger) på å finne riktige farger, pynt osv.. Kaker baker familien, muligens matlagingen også. Mannens familie har alt begynt å melde seg, uten at vi engang har nevnt det.. Enkelt og greit :-) (og på lavt budsjett! Vi drømmer om å kjøpe hus snart, så vil ikke bruke for mye penger på et bryllup når vi føler vi kan få et kjempeflott bryllup uansett) 1
Gjest Tavira Skrevet 10. april 2013 #82 Skrevet 10. april 2013 Jeg skal levere master neste mai, så jeg satser på å få planlagt ganske mye til høsten. Hektisk blir det uansett Vi legger nok bryllupet til august/september, så jeg har litt tid etter masteren Jeg skal levere master neste mai, så jeg satser på å få planlagt ganske mye til høsten. Hektisk blir det uansett Vi legger nok bryllupet til august/september, så jeg har litt tid etter masteren Det skal jeg også! Bare kjører på vi, og tar bryllup en mnd etter innlevering, hehe Så ja.. Satser også på å få masse på plass tidlig. Men så føler jeg at alt ikke kan planlegges med én gang heller - har jo over et år å skifte mening på! :O
Gjest Daenerys Skrevet 10. april 2013 #83 Skrevet 10. april 2013 Det skal jeg også! Bare kjører på vi, og tar bryllup en mnd etter innlevering, hehe Så ja.. Satser også på å få masse på plass tidlig. Men så føler jeg at alt ikke kan planlegges med én gang heller - har jo over et år å skifte mening på! :O Ikke sant, vi har ikke engang satt dato. Tror det blir en del siste-liten avgjørelser her, er sånn det går til vanlig Nei, en mnd etter master tror jeg at jeg er helt knekt, trenger nok sommeren på å hente meg inn igjen
Gjest Ciegus Skrevet 10. april 2013 #84 Skrevet 10. april 2013 Jeg skal levere master neste mai, så jeg satser på å få planlagt ganske mye til høsten. Hektisk blir det uansett Vi legger nok bryllupet til august/september, så jeg har litt tid etter masteren Samme her, så vi satser på bryllup i september. Men så kom jeg på at veldig mange jobber har en tendens til å starte i september (spesielt hvis det er en typisk jobb tilpasset nyutdannede), så det er kanskje dårlig timing det også? Eller går bryllupsnerver og ny-jobb-nerver hånd i hånd?
Gjest Daenerys Skrevet 10. april 2013 #85 Skrevet 10. april 2013 Samme her, så vi satser på bryllup i september. Men så kom jeg på at veldig mange jobber har en tendens til å starte i september (spesielt hvis det er en typisk jobb tilpasset nyutdannede), så det er kanskje dårlig timing det også? Eller går bryllupsnerver og ny-jobb-nerver hånd i hånd? Kanskje august er det beste. Hmm. Ikke lett det her! Så lenge jeg finner en jobb som ikke har helge-jobbing skal det vel gå fint
super-ida Skrevet 11. april 2013 #86 Skrevet 11. april 2013 Vi satser på bryllup i pinsen nesete år har vært forlovet siden st.hans i fjor så jeg har hatt god tid til å snike rundt på nett. Sambo har ikke engasjert seg voldsomt før nå, så nå skal vi rundt å se på litt lokaler rundt her. ( jeg har vært å sett på et par med kommende forlover (uten at hun vet at hun er det hihi) for jeg kan ikke ha med mannen på hundrevis av steder...hehe) Vi lurer på å ha det på Holmsbu bad.....noen som har noen erfaringer fra det stedet?
Forglemmegei89 Skrevet 11. april 2013 #87 Skrevet 11. april 2013 Samme her, så vi satser på bryllup i september. Men så kom jeg på at veldig mange jobber har en tendens til å starte i september (spesielt hvis det er en typisk jobb tilpasset nyutdannede), så det er kanskje dårlig timing det også? Eller går bryllupsnerver og ny-jobb-nerver hånd i hånd? Hadde det vært meg så ville jeg tatt alle nervene på en gang og bare blitt ferdig med det :-D
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #88 Skrevet 11. april 2013 Vi satser på bryllup i pinsen nesete år har vært forlovet siden st.hans i fjor så jeg har hatt god tid til å snike rundt på nett. Sambo har ikke engasjert seg voldsomt før nå, så nå skal vi rundt å se på litt lokaler rundt her. ( jeg har vært å sett på et par med kommende forlover (uten at hun vet at hun er det hihi) for jeg kan ikke ha med mannen på hundrevis av steder...hehe) Vi lurer på å ha det på Holmsbu bad.....noen som har noen erfaringer fra det stedet? Vær obs på at endel reiser bort da, så gi tidlig beskjed. Holmsbu er kjempeflott, men litt kronglete å komme seg til, så med mindre mange bor i området ville jeg forhandlet med de om en god pris for overnatting for gjestene eller satt opp buss til Oslo/Drammen avhengig av hva som funker for deres gjester. Anonym poster: 9348e75e25d9c7f37de9f0442f614428
super-ida Skrevet 11. april 2013 #89 Skrevet 11. april 2013 Vi bor selv på hurum, og har familie i bærum/lillestrøm område. Noe familie i trøndelag, men de må jo overnatte uansett tenkte derfor at pinsen kunne være grei i og med at de fleste har mulighet til å ta langhelg
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #90 Skrevet 11. april 2013 Vi bor selv på hurum, og har familie i bærum/lillestrøm område. Noe familie i trøndelag, men de må jo overnatte uansett tenkte derfor at pinsen kunne være grei i og med at de fleste har mulighet til å ta langhelg Lillestrøm er jo ikke nærme Holmsbu, så da må man overnatte eller kjøre. Derfor det å forhandle god pris med hotellet var et forslag. Tror pinsen er topp OM man sier i fra i god tid som sagt over. Anonym poster: 9348e75e25d9c7f37de9f0442f614428
Brud2014 Skrevet 14. april 2013 #91 Skrevet 14. april 2013 Hei, jenter! Så koselig med en sånn tråd Som dere sikkert skjønner av nicket mitt så er jeg 2014-brud også, hehe.. Lykkeliiiten: Vi har samme bryllupsdag! :D Kalbakk85: Vi er ute etter samme stemning i vårt bryllup. Jeg vil at gjestene skal pynte seg og mat/lokalet skal være fint, men samtidig skal det være lett stemning og bare kos. Jeg er 83-modell og har vel drømt om bryllup noen år kan man si så jeg er nok way ahead i planleggingen.. Er litt i forlovelsesrus og småpusler litt hver dag. Tenker at det er nok å "stresse" med når dagen nærmer seg uansett, så jeg er ikke redd for å gå tom for ting. Selv om andre rundt meg mener det.. Vi har blant annet begynt å lage invitasjoner, men det er fordi vi lager de helt selv og det er masse papir og bånd og perler som skal limes og tilpasses så vi leker oss litt med det når vi kjeder oss. Selve printingen venter vi med! Vi har ikke tenkt til å sende de ut før i desember, hehe.. Ellers er følgende i boks: - Kirke - Lokale - Fotograf (har booket han, men fikk litt kalde føtter så skal møte han i slutten av måneden for å være sikker på at kjemien stemmer i virkeligheten også) - Fargetema - Brudekjole (ja, jeg VEIT det er tidlig ute, men folk maste så da begynte jeg å prøve litt for moro skyld og på min 3de brudesalong forelsket jeg meg i en kjole som jeg bare MÅTTE ha, sukk) - Gjesteliste - Noe av vielsen - Tittet litt på menyen (en veldig god meny hvis alle gjestene kommer (håper ikke det) og en super meny hvis vi ikke blir for mange) Ea_: Jeg tittet masse på nettet først og fant ut hvilke stiler jeg likte. Og vet du hva? Jeg endte opp med en HELT annen type kjole, hehe.. Jeg måtte nesten le litt da jeg så meg i den for den var så fantastisk og jeg prøvde den egentlig bare fordi venninnene mine insisterte. Så det er viktig å være litt åpen når man prøver kjoler Jeg gråt og ble så rørt da jeg sa at det var brudekjolen min (følte meg litt patetisk, men pytt sann). Vi har forresten også funnet vigsler, men pga at vi gifter oss i juli så kan ikke kirken love at vi får han i tilfelle han har ferie.. Til dere som har funnet fotograf: Har dere tenkt til å leie han hele dagen eller kun vielse/offisielle bilder? Vi er litt usikre der.. Er jo så forbasket dyrt, men vi har jo lyst på noen kule bilder fra festen også kanskje? Gleder meg til å følge denne tråden med dere
Kalbakk85 Skrevet 15. april 2013 #92 Skrevet 15. april 2013 Vi skal ha fotograf hele dagen. Heldigvis kjenner jeg vedkommende, så vi får rabatt. Hun blir med fra morra til kveld Jeg skal prøve kjoler til sommeren. Før den tid ligger jeg unna snop, spiser sunt og er i hardtrening Ellers har jeg begynt å lage invitasjoner også. Enkle, men pene.. Vi må sikkert sende de ut senest slutten av januar neste år. Selv om bryllupet først er i juli. Vi bor i nordnorge, men gifter oss sørpå, hvor jeg er fra. Tror det derfor er lurt å være tidlig ute, så folk flest kan vurdere om de kan komme (siden det er mange nordfra som kommer).
Gjest dette Skrevet 15. april 2013 #93 Skrevet 15. april 2013 Jeg tror jeg kan melde meg inn her:) Vi har vært forlovet i 7 år, men begynte "så smått" å planlegge bryllup etter påsken. Les: Vi begynte så smått å planlegge - Jeg begynte så STORT å planlegge;) Han er med på tankene, men jeg har kasta meg over å finne ut av praktiske ting, sjekke litt priser på lokaler osv. Som noen andre her, synes jeg det er kjempegøy å planlegge:) For noen år siden, prøvde jeg og venninna mi brudekjoler, og jeg tenkte jeg skulle ha en askepott-aktig brudekjole. Nå tenker jeg mer enten '50-talls eller vintage blondekjole.
Sofius Skrevet 16. april 2013 #94 Skrevet 16. april 2013 Nå har vi fått booket lokalet og kirka:) Da føler jeg liksom at vi er litt ekstra godt på vei i planleggingen. Neste uke skal jeg se på kjoler for første gang!=) Det blir fantastisk! Nå kjenner jeg at ting er litt mer satt på en måte.. 31. mai 2014 - blir det bryllup=D
Gjest dette Skrevet 17. april 2013 #95 Skrevet 17. april 2013 Nå har vi fått booket lokalet og kirka:) Da føler jeg liksom at vi er litt ekstra godt på vei i planleggingen. Neste uke skal jeg se på kjoler for første gang!=) Det blir fantastisk! Nå kjenner jeg at ting er litt mer satt på en måte.. 31. mai 2014 - blir det bryllup=D Gratulerer:) Det må være gøy å ha fått de tinga på stell. Da er rammene på plass, så resten er litt lettere å planlegge ut ifra det:) Gled deg til å prøve kjoler!
Gjest Ahs Skrevet 18. april 2013 #96 Skrevet 18. april 2013 Forlovet oss 29.03.13, og bryllupet blir i juli 2014 (ikke satt dato da vi venter på feriedetaljer). Kirke og festlokale er bestemt (snakket om på forhånd). Laget oss et monogram. Bestemt meg for brudemarsjen. Tar ting litt som det kommer, og kan ikke være så nøye. Det blir ingen klipp og lim invitasjoner for å si det sånn. Har ikke så mye tid pga arbeidssituasjonene. Men vi har nesten all spriten i hus, og foreldre ordner mat og annet vi ber om hjelp til, så fest blir det:-)
Sølvdugg Skrevet 19. april 2013 #97 Skrevet 19. april 2013 Har dere tenkt noe på blomster? Jeg sitter og klør meg i hodet angående hvilke blomster jeg vil ha i bryllupet. Tenkte å lage buketten og borddekorasjonene selv, i helt enkel stil.
Gjest Daenerys Skrevet 19. april 2013 #98 Skrevet 19. april 2013 Jeg har begynt med gjesteliste, og innser at vi blir nok en del... Blomster? Nei, det får noen andre ordne Mamma f.eks.
mari_høna Skrevet 23. april 2013 #99 Skrevet 23. april 2013 Da melder jeg meg inn her jeg også! Vi ble forlovet 25. januar 2013 og har foreløpig planer om å gifte oss 25. januar 2014 så lenge kirke og lokale ordner seg. Så vi skal ha et vinterbryllup, flere som skal det? Vi er begge 26 år, vi flytter til Buskerud i sommer så da blir bryllupet i de traktene. Veldig spennende siden dette ikke er mine hjemtrakter, men tror vi har funnet perfekte lokaler allerede. En restaurert gård hvor det vil bli lekkert med snø og fakler på vinterstid
Gjest Twelve12 Skrevet 23. april 2013 #100 Skrevet 23. april 2013 Han fridde 25.09.11 og vi har satt datoen til 12.07.14 Har ikke så mye i boks enda, men har begynt å se på kjoler. Leser her inne at noen mener det er veldig tidlig, men jeg har hørt motsatt. Jeg har uansett lyst å være supersikker på kjolen, så derfor trenger jeg tid... Ellers har jeg sendt ut Save the date kort, og sted for vielse/fest er avtalt. Det blir gården til min svigerfar, da ingen av oss ønker noe kirkelig bryllup. Fargetema og alt det teoretiske er i boks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå