Gå til innhold

Spør en lesbe.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje litt dum spm. men om ei jente som er hetero vil prøve ONS med deg. Hvordan hadde du reagert? Just wonderin'

Videoannonse
Annonse
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Hvem er den mest berømte lesbiske personen som noen gang har eksistert?

Drømmer lesbiske om en dag å få sitt eget land, litt sånn som jødene?

Hva tror egentlig lesbiske på?

Dersom et tre faller i skogen, men ingen lesbiske er der for å høre det, lager det da lyd...for lesbiske?

Endret av SpaceBaby
  • Liker 2
Skrevet

Dersom et tre faller i skogen, men ingen lesbiske er der for å høre det, lager det da lyd...for lesbiske?

*rister på hode av sånne mannfolk som deg* :natti:

• Liker 6
Skrevet

* Hender det at du tenner på eller har sex med mannfolk?

* Hvorfor har så mange lesbiske kortklipt hår og ligner på gutter - når det er jenter dere tenner på? Mest logisk er jo å være feminin, men mange er så mannlige at du må titte fem ganger for å se hvilket kjønn det er. (ikke frekt ment)

Skrevet

lmao

• Liker 4
Skrevet

*rister på hode av sånne mannfolk som deg* :natti:

Takk Gud, noen gjør det!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes at andre lesbiske, hvis det er greit for deg TS, også bør få lovt til å komme med svar i denne tråden, hadde vært fint med flere synspunkter og historier.

Hvordan og når fant du ut at du var lesbisk?

Hvis du liker noen, men ikke vet om hun liker jenter, hvordan går du fram for å finne ut om hun gjør det?

Vet du om noen nettsider (bortsett fra Gaysir) hvor man kan komme i kontakt med andre lesbiske/bifile?

Anonym poster: a83ce7dc23c5b3f2d6559bc40feb4991

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det litt sånn som med negre i USA at du føler dere lesber og homofle har en felles kulturarv?

Og oppfører du deg som en stereortypisk lesbe for å vise hvem du er?

Anonym poster: 0fafd78cc5c9c7ac54b7e3da6467d494

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Når det gjelder bakgrunnen for din legning, hvor mye mener du selv er arv og hvor mye mener du er miljø? Andre lesbiske må gjerne også svare.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke dømmende , men skulle du noen ganger ønske at du var som alle oss andre?

Anonym poster: 0fafd78cc5c9c7ac54b7e3da6467d494

Gjest Katten.
Skrevet (endret)

Hmh. Unikt faktisk.

Traktor? :nigo:

Synes svarene er fascinerende kort, og jeg får skikkelig assosiasjoner til ja/nei-spørsmål.

Når man knapt skriver en linje per svar, så sier det djevelsk lite om tanker og livet til ei lesbisk jente.

Endret av Katten.
  • Liker 5
Skrevet

Tarkor? :nigo:

Synes svarene er fascinerende kort, og jeg får skikkelig assosiasjoner til ja/nei-spørsmål.

Når man knapt skriver en linje per svar, så sier det djevelsk lite om tanker og livet til ei lesbisk jente.

God morgen! Tarkor? :klo:

Enig med deg i at svarene var ekstremt korte. Det er vel i grunnen derfor folk i denne tråden opplever at det ikke var noe spennende egentlig.

Gjest + Carnage +
Skrevet (endret)

Sorry offtopic; Katten erru tibake?

Endret av + Carnage +
Skrevet

Det har jeg. Ved flere anledninger. Det mest graverende angrer jeg fortsatt på at jeg ikke anmeldte til Politiet. Jeg bodde periodevis sammen med en daværende kjæreste. Plutselig en periode jeg bodde alene, begynte det å hissig ringe på, og banke (dundre) på vinduene/døra mi på nattestid.

Dette pågikk noen uker, jeg åpna aldri en dør, men klarte så vidt en gang å se en mannsskikkelse gjennom vinduet.

Så en gang kjæresten og jeg var ute på byen møtte vi en nabo som viste litt stor interesse. Han var en smule på en snurr, og etterhvert kom det fram at det var han som hadde trakassert og skremt meg i ukesvis. Han hadde lagt merke til oss, og "ville være med på soverommet for å se på" :kjefte:

:sjokkert:

I grunnen er jeg ikke så sjokkert. Jeg har hørt andre fortelle om mannfolk som prøver seg på byen og bare blir mer intensive når de får beskjed om at hun og dama er lesbiske og ikke er interessert i mannfolk. Enkelte ganger så er det flere mannfolk som da "gjenger" seg sammen og begynner med truende atferd.

Men det var voldsomt så lite bluferdig eks-naboen din var da! Heh...

Gjest Katten.
Skrevet

God morgen! Tarkor? :klo:

Enig med deg i at svarene var ekstremt korte. Det er vel i grunnen derfor folk i denne tråden opplever at det ikke var noe spennende egentlig.

Leif. Skulle stå traktor.

Sorry offtopic; Katten erru tibake?

Can't keep me out.

Skrevet

:sjokkert:

I grunnen er jeg ikke så sjokkert. Jeg har hørt andre fortelle om mannfolk som prøver seg på byen og bare blir mer intensive når de får beskjed om at hun og dama er lesbiske og ikke er interessert i mannfolk. Enkelte ganger så er det flere mannfolk som da "gjenger" seg sammen og begynner med truende atferd.

Men det var voldsomt så lite bluferdig eks-naboen din var da! Heh...

En full og kåt tomsing uten noen form for sosiale antenner kan vi vel kalle han.

Opplevde og en gang på et utested, jeg sto og smånussa litt med ei dame, da jeg plutselig kjenner en ekkel, våt tunge oppover kinnet. Da var det en muskelknute av en svenske som tok seg friheter.

Har heldigvis aldri opplevd aggressive mannfolk rundt det at jeg er skeiv. Men nå går jeg ikke ut på byen lenger, samtidig som at jeg er godt gift. Det har kanskje noe med saken å gjøre. Uansett, disse hendelsene mine er snart ti år siden, og jeg håper folk er generellt bedre opplyst nå. Selvfølgelig, drittsekker vil det alltid finnes..

AnonymBruker
Skrevet

En annen lesbe enn TS som gjerne vil komme med et par svar :)

* Hender det at du tenner på eller har sex med mannfolk?

Det har aldri hendt. Er lesbisk, og tenner kun på kvinner (selvsagt ikke alle, om noen skulle tro det).

* Hvorfor har så mange lesbiske kortklipt hår og ligner på gutter - når det er jenter dere tenner på?

Godt spørsmål. Jeg er én av disse lesbene med kort hår og som er mer maskulin enn feminin, går f.eks. ikke i kjole o.l. Hvorfor? Vanskelig å si konkret, men slik har det vært siden jeg var liten. Jeg føler meg veldig ukomfortabel i kjoler, høye hæler osv. Det passer meg ikke.

Jeg tiltrekkes av både maskuline og feminine jenter. Selv om noen jenter er maskuline, så er de fremdeles jenter, og det er derfor jeg tiltrekkes av dem. Jeg tiltrekkes f.eks. ikke av feminine menn eller maskuline menn.

Det finnes mange heterofile kvinner som er maskuline og heterofile menn som er feminine, så dette er ikke kun et fenomen blant homofile og lesbiske.

*Hvordan og når fant du ut at du var lesbisk?

Jeg har blitt tiltrukket av jenter og likt dem siden jeg var liten, rundt barnehagen/barneskolealderen. På den tiden var jeg ikke klar over hva det ville si å være homofil/lesbisk, og hadde derfor ikke noe ord på det jeg følte. Trodde derfor ikke at jeg skilte meg noe fra de andre på den tiden. Da jeg ble eldre fikk jeg greie på homofili og at kvinner som likte andre kvinner ble kalt for lesbiske. Så sent på barneskolen fikk jeg satt et navn på den jeg var (og fremdeles er) og at sånne som meg altså ble kalt lesbiske.

*Hvis du liker noen, men ikke vet om hun liker jenter, hvordan går du fram for å finne ut om hun gjør det?

Det kommer an på hvem det er. Er det en bekjent så er det ikke så vanskelig å få til en samtale hvor drømmepartner blir et tema, og da finner man fort ut hvilket kjønn vedkommende tiltrekkes. Ellers er det vel bare å følge litt med, noen hinter jo litt. Men, om hun skulle være lesbisk er det jo ikke sikkert at hun ville likt meg, selv om jeg liker henne.

*Vet du om noen nettsider (bortsett fra Gaysir) hvor man kan komme i kontakt med andre lesbiske/bifile?

Skeiv.no men den er så og si kliss lik Gaysir. Ellers finnes det vel tilsvarende sider i Danmark, Sverige, England osv. Ellers arrangerer LLH/Skeiv Ungdom /skeive studenter osv fester, møter osv for ungdommer og andre som vil møtes.

*Når det gjelder bakgrunnen for din legning, hvor mye mener du selv er arv og hvor mye mener du er miljø?

Jeg er overbevist om at jeg er født med min homofile legning, på linje med heterofile som mener de er født med sin legning. Hittil finnes det ikke forskning som 100 % kan si om det enten er sånn eller sånn, men jeg stoler på meg og det jeg selv opplever og erfarer. Miljøet vil, som alltids, på ulike måter kunne påvirke oss mennesker. Kanskje er det på grunn av miljøet at jeg ikke ender opp som en lesbe i skapet fram til jeg er 50 år, for så å endelig komme ut å leve som den jeg er. Miøjøet har helt klart gjort det mulig for meg å leve som den jeg er.

Anonym poster: 5a26d5bf88b4707977a24f9a6fa13937

• Liker 8
Skrevet

* Hvorfor har så mange lesbiske kortklipt hår og ligner på gutter - når det er jenter dere tenner på? Mest logisk er jo å være feminin, men mange er så mannlige at du må titte fem ganger for å se hvilket kjønn det er. (ikke frekt ment)

Jeg tar meg frihet og svarer, selv om jeg ikke er Ts.

Hvorfor "så mange" lesbiske er maskuline av seg vet jeg ikke. Men det er stort sett slike stereotypiene folk legger merke til, på samme måte som feminine homofile menn. Selv kjenner jeg hele spekteret av maskulinitet og femininitet blandt alle kjønn. Da jeg så smått begynte å fortelle folk at jeg er skeiv, var en ganske standard reaksjon et betenkt blikk for så å si noe slikt som at tanken ikke hadde slått vedkommende, men det var absolutt ingen overraskelse.

Når det gjelder det å tenne på maskuline kvinner, så kan man like gjerne spørre seg om hvorfor noen, heterofil som homofil, tenner på asiater, på noen som er betydelig eldre enn en selv, på en muskuløs kropp. Tenne på bdsm eller vanilje. Politiuniformer eller playrape. Det finnes ingen to like tenningsmønstre i verden.

Selv kunne jeg ikke vert sammen med ei som var mer feminin enn meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt dum spm. men om ei jente som er hetero vil prøve ONS med deg. Hvordan hadde du reagert? Just wonderin'

Jeg hadde blitt med på det!

Anonym poster: d4ccb6a9d3f71fe3a538c0b80cc13bfe

AnonymBruker
Skrevet

1. Nei.

2. Det er forskjellig fra lesbe til lesbe.

3.?

Anonym poster: d4ccb6a9d3f71fe3a538c0b80cc13bfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...